بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال

بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال

بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال کجاست

همه ما ایرانی‌ها خاطرات خوشی از شمال و سواحل زیبا و جنگل‌های سرسبز و انبوه آن داریم و همواره به داشتن یک ویلا در این خطه‌ از کشور فکر می‌کنیم. همانطور که می‌دانید در شمال کشور، استان‌ها و شهرهای مختلف ساحلی و جنگلی وجود دارد که هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند، اما انتخاب بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال به عوامل مختلفی بستگی دارد. از این رو در این مطلب قصد داریم که بهترین مناطق برای خرید ویلا در شمال کشور را به شما معرفی کنیم که متناسب با سلیقه و بودجه خود یکی از بهترین آنها را انتخاب و خریداری کنید.

اهمیت خرید ویلا در بهترین منطقه شمال

یکی از رایج‌ترین انواع سرمایه‌گذاری در شمال کشور، خرید ویلا است. بنابراین سالانه افراد زیادی از مناطق مختلف کشور برای خرید ویلا و یا زمین برای ساخت ویلا به شهرهای شمالی مراجعه می‌کنند. با توجه به رشد جمعیت و افزایش ترافیک و شلوغی در کلانشهرهایی مثل تهران و اصفهان بسیاری از ساکنان آنها اقدام به خرید ویلا در شمال می‌کنند تا در موقعیت‌های مناسب از زندگی آپارتمان‌نشینی دور شوند و در طبیعت لحظات خوشی را تجربه کنند. البته فارغ از این مسائل در سال‌های اخیر جنبه رقابتی خرید ویلا در شمال با دیدگاه سرمایه‌گذاری بیش از همه مورد توجه است.

ویژگی‌های بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال

دانستن ویژگی‌های یک ویلای خوب کار شما را در انتخاب ویلا در بهترین منطقه راحت می‌کند. به طور کلی و فارغ از سلیقه شخصی، موارد زیر به عنوان ویژگی‌های یک ویلای خوب در نظر گرفته می‌شوند.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای آن منطقه

بدون شک آب و هوای مطبوع و موقعیت جغرافیایی ویلا مسئله بسیار مهمی است که به صورت مستقیم بر میزان آرامش و آسایش شما در ویلا تاثیر می‌گذارد. از این رو دانستن بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال به سلیقه شما بستگی دارد. برخی از مناطق شمال کشور دارای آب و هوای سردتری هستند و بعضی مناطق بیشتر هوای شرجی و گرم دارند. بنابراین شرایط آب و هوایی مورد نظر خود را در اولویت قرار دهید. اگر به دنبال آب و هوایی با درصد رطوبت و شرجی کمتر هستید پیشنهاد ما مناطق کوهپایه ای شمال کشور است و اگر به دنبال آب و هوایی معتدل تر در طی سال هستید, شهرهای ساحلی مناسب شما است.

امنیت و دسترسی آسان به ویلا

دسترسی به ویلا و امنیت آن نیز مورد مهم دیگری است که در هنگام خرید ویلا باید به آن توجه زیادی کنید. به طور قطع هرچه ویلا در منطقه شلوغ‌تری باشد، میزان دسترسی و امنیت بیشتری دارد، اما به همان میزان از بکر بودن محیط و چشم‌انداز اطراف آن کاسته می‌شود. از آنجایی که بکر بودن موقعیت ویلا و لذت از طبیعت اطراف آن مورد توجه اغلب افراد است پس باید به این ویژگی هنگام خرید ویلا بیش از همه توجه کنید.ضمن اینکه شهرکی و یا مستقل بودن یک ویلا نیز در میزان امنیت آن تاثیر گذار است.

خرید ویلا در شمال

قیمت ویلا

قیمت ویلا در شمال به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی هرچه ویلا در منطقه شلوغ‌تر و نزدیک‌تر به دریا و جنگل قرار داشته باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. اما بعضی از مناطقی که در حال حاضر قیمت مناسبی دارند و در مسیر پیشرفت و اجرای طرح‌های توسعه‌ای قرار دارند، در چند سال آینده رشد بسیار بالایی را مشاهده خواهند کرد. بنابراین برای شناسایی مناطق روبه رشد در شمال و پیدا کردن بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال میتوانید به رایگان از مشاوران مجموعه ما مشاوره بگیرید.

مناسبت‌ترین و بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال کدام است؟

شمال کشور از گذشته تا به امروز به دلیل آب و هوای خوش و مناظر زیبا و دور بودن از شلوغی شهرهای بزرگ مقصد سرمایه‌گذاری بسیار از سرمایه‌گذران بوده است. در میان استان‌های شمالی، استان مازندران نسبت به استان‌های گیلان و گلستان طرفداران بیشتری برای خرید ویلا دارد، علت آن نیز نزدیکی به پایتخت و راه‌های دسترسی متنوع، جاذبه‌های گردشگری فراوان و طبیعت بکر پنهان در آن است. بنابراین بسیاری از سرمایه‌داران اقدام به خرید ویلا و سرمایه‌گذاری در استان مازندران را در اولویت قرار می‌دهند.

در این بین موقعیت ویلا برای خریداران موضوع بسیار مهمی است، بنابراین اگر می‌خواهید با هزینه مناسب‌تری و در منطقه‌ای زیبا با مناظر چشم‌نوان صاحب ویلا در شمال شوید، به شما پیشنهاد خرید ویلا جنگلی را می‌دهیم. چرا که ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی قیمت مناسب‌تری دارند و این مناطق با توجه به منظره‌ بکر و طبیعی که دارند روز به روز بر طرفداران آنها نیز افزوده می‌شود.

ویلاهای جنگلی، در مناطق جنگلی و کوهپایه‌ای ساخته می‌شوند، و اغلب از محیط شهری و امکانات شهری به دور هستند و به همین دلیل از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند. بسیرای از بومیان نیز ترجیح می‌دهند که تعطیلات آخر هفته خود را در این مناطق سپری کنند.

خرید ویلا در شمال

البته خرید ویلا در مناطق جنگلی به این معنی نیست که شما از چرخه سرمایه‌گذاری پر سود و موفق جا بمانید چرا که هر روز طبیعت بکر و جادویی استان‌های شمالی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و بر ماهیت و پتانسیل رشدپذیری آنها افزوده می‌شود. بنابراین این مناطق به راحتی می‌توانند با شهرهای شلوغ و پرطرفدار شمالی به رقابت بپردازند.

بر این اساس خرید ویلا در شمال معامله پرسودی خواهد بود در صورتی که با آگاهی عمل کنید و یک سرمایه‌گذاری امن و مطمئن را انجام دهید.

بهترین منطقه برای خرید ویلا در استان مازندران

استان مازندران دارای ویلاهای مختلفی است که در موقعیت‌های بکر یا شلوغ و با شرایط و قیمت‌های متفاوت وجود دارند. به طور کلی بهترین منطقه برای خرید ویلا در استان مازندران بستگی به شرایط، سلیقه و بودجه مالی متقاضیان دارد و نمی‌توان یک منطقه ثابت را به عنوان بهترین معرفی کرد. البته ویلاهایی که در حدفاصل نور، چمستان و آمل قرار دارند بیشترین طرفدار را برای خرید ویلا در شمال دارند. دسترسی آسان به تهران و سایر شهرهای مرکزی، نزدیکی به دریا و جنگل و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری باعث شده است که این مناطق را پرطرفدارترین منطقه شمال برای خرید ویلا دانست.

چه شهرهایی برای خرید ویلا در شمال مناسب است؟| بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال

وقتی صحبت از خرید ویلا در شمال و به خصوص استان مازندران می‌شود، اغلب نگاه‌ها به سمت رامسر یا چالوس معطوف می‌شود در حالی که این دیدگاه سنتی بوده و نباید شانس سرمایه‌گذاری در دیگر شهرهای شمالی را از دست داد.

لازم است بدانید که خرید ویلا در شمال کشور همواره سودمند بوده است و فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهید برای سرمایه‌گذاری اقدام به خرید خانه ویلایی در شمال کنید یا می‌خواهید یک مکان مناسب برای مقصد سفر خود داشته باشید. 

به طور کلی، هر یک از شهرهای مازندران، گیلان و گلستان ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند و با توجه به امکاناتی که دارند، باید قیمت متفاوتی را برای خرید در این مناطق بپردازید. اما طبق آمار موجود، اغلب مردم علاقه‌مند به خرید ویلا در شهرهای مازندران هستند. استان مازندران دارای شهرهای متنوع و با امکانات بسیار مطلوبی است و آب و هوای بی‌نظیری دارد و از جمله شهرهای مناسب برای خرید ویلا در شمال می توان به شهرستان نور، نوشهر، رویان، چمستان , سرخرود, بابلسر و غیره اشاره کرد.

هر کدام از این شهرها دارای موقعیت‌های جنگلی و ساحلی متفاوتی هستند و جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی زیادی دارند. از نقاط قوت این مناطق در استان پهناور مازندران این است که آینده رو به رشدی دارند و در سال‌های آینده شاهد پیشرفت چشم‌گیری در آنها خواهیم بود.

در استان مازندران می‌توانید انواع ویلاهای ساحلی و جنگلی را جستجو کنید و متناسب با نیاز خود بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال بیابید. اگر تصمیم شما از خرید ویلا در شمال قطعی است و استان مازندران را به عنوان مقصد این نوع سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این شهرها بازدید کنید.

چه نکاتی را باید هنگام انتخاب بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال رعایت کنیم؟

خرید ویلا در شمال نیز مانند هر نوع معامله‌ای ملک اصلا ساده نیست و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. به همین خاطر، لازم است که افراد متقاضی به نکات مهم هنگام خرید ویلا در شمال توجه داشته باشند تا بتوانند با قیمت مناسب در بهترین منطقه شمال یک ویلای زیبا را خریداری کنند. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که برای خرید ویلا باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم و آنها رعایت کنیم، با ما همراه باشید. در ادامه به نکاتی که باید در خرید ویلا در شمال به آنها توجه کنید، اشاره می‌کنیم.

  • دسترسی مناسب و آسان به مرکز شهر 
  • بهره‌مندی ویلای مورد نظر از امکانات مختلف از قبیل آب، برق و گاز 
  • دسترسی مناسب به فروشگاه‌ها و مراکز خرید
  • بررسی مقاوم بودن بنای ساختمان با بررسی مصالح به کار رفته در ساخت ویلا
  • انجام تحقیقات محلی درباره مشکلات و مزایای محله مورد نظر که ویلا در آن واقع شده
  • مقایسه قیمت ویلاهای اطراف با ویلای مورد نظر خود 
  • برآورد متراژ ویلا و توانایی خود جهت تعمیر و نگهداری از ساختمان

خرید ویلا در شمال

میانگین قیمت خرید ویلا در شمال چقدر است؟

در سال‌های اخیر با افزایش قیمت ملک در اقصی نقاط شهرهای کشور روبرو بوده‌ایم. بدیهی است که قیمت ویلا در شهرهای شمالی نیز دستخوش تغییر شده‌اند و هر روز نیز به به دلیل آب و هوای مطبوع به طور صعودی بالا می‌رود. به همین دلیل نمی‌توان محدود قیمت خاصی را برای ویلاهای شمال در نظر گرفت. اما در بین قیمت‌ها در بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال به طور قطع بالاتر است چرا که از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار هستند. بنابراین همه مناطق و شهرهای شمال برای خرید ویلا مناسب هستند اما بستگی به سلیقه و انتخاب شما برای شهرها دارد.

برخی از شهرهای شمالی لوکس و خاص هستند و به طور قطع قیمت ویلا در این مناطق نیز بیشتر است. اما برخی از شهرهای مازندران نسبت به شهرهای دیگر شمال دارای قیمت ویلای مناسب‌تری هستند که از جمله این مناطق می‌توان به چمستان، آمل و روستاهای اطراف آنها اشاره کرد.

اما توجه داشته باشید که در سال گذشته امکان خرید ویلا با قیمت حتی ۸۰۰ میلیون تومان نیز در این مناطق وجود داشت اما در امسال به دلیل رشد تورم و افزایش قیمت املاک، قیمت ویلا در شمال نیز افزایش چشمگیری داشته است. البته ویلاهایی که در روستاها یا شهرهای کم رفت و آمد واقع شده‌اند به مراتب قیمت پایین‌تری دارند. نوع خدمات و امکانات ویلا، لوکس بودن و ظواهر ویلا، محل ویلا و غیره از جمله عواملی هستند که بر روی قیمت ویلا تاثیر می‌گذارند.

انواع خانه ویلایی در شمال و تفاوت قیمت آنها| بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال

خرید خانه ویلایی در شمال زمانی امکان‌پذیر است که در رابطه با انواع خانه ویلایی در این مناطق اطلاعات کافی داشته باشید. در گذشته، تنها یک گزینه برای خرید ویلا در شمال موجود بود اما در حال حاضر، خانه‌های ویلایی با تنوع بیشتری ساخته می‌شوند و همین موضوع انتخاب را برای خریداران کمی سخت‌تر کرده است.

قیمت ویلاها و خانه‌های ویلایی در شمال به عوامل متفاوتی مانند متراژ ویلا، نوع امکانات و میزان لوکس بودن آن بستگی دارد. در ادامه به معرفی انواع خانه ویلایی می‌پردازیم تا بتوانید متناسب با نوع ملکی که مدنظر دارید، بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال را نیز پیدا کنید.

راهنمای خرید ویلا در شمال

ویلا شهرکی در شمال

ویلای شهرکی یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که به دلیل محدودیت مالی قصد خرید ویلا با قیمت مناسب و پایین را دارند. قیمت ویلاهای شهرکی نسبت به قیمت ویلاهای ساحلی و جنگلی به دلیل مشاعات بسیار پایین‌تر است.

ویلاهای شهرکی اغلب دارای متراژ کم‌تری هستند و هزینه ساخت آنها پایین بوده و در نهایت قیمت مناسب‌تری دارند. از طرف دیگر، امنیت ویلاهای شهرکی نسبت به ویلاهای مستقل بالاتر است، چرا که اغلب این ویلاها دارای نگهبان هستند و مسئولیت تامین امنیت این ویلاها را برعهده می‌گیرند. اما به دلیل شلوغ بودن و تردد زیاد این نوع ویلاها برای کسانی که دنبال محیطی آرام و ساکت هستند، چندان مناسب نیست. 

ویلا ساحلی در شمال

ویلای ساحلی یکی از انواع ویلاهای پرطرفدار در شمال کشور است که اغلب خریداران به دنبال چنین ویلاهایی با ویو دریا هستند. به همین دلیل، معمولا قیمت ویلاهای ساحلی و به خصوص ویلاهایی که به دریا نزدیک هستند، بسیار بالاتر است.

افرادی که بودجه مالی مناسبی دارند و تمایل دارند در نزدیک دریا سکونت داشته باشند، می‌توانند اقدام به خرید ویلا ساحلی کنند. البته خرید این نوع ویلاها نیز به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری به افرادی که قصد آنها از سرمایه‌گذاری در شمال، اجاره ویلا به مسافران است، می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

ویلا جنگلی| بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال

ویلای جنگلی همانطور که از نامش پیدا است مشرف به جنگل، گونه‌های گیاهی و درختان مختلف است. قیمت ویلای جنگلی بسته به نوع ویلا، متراژ و امکانات آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد. معمولا ویلاهایی که به جنگل نزدیک تر هستند، دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر ویلاهای جنگلی هستند.

البته نوع متریال به کار رفته در ساخت ویلاهای جنگلی نیز می‌تواند عاملی برای تغییر قیمت آنها باشد. مهم‌ترین مزیت خرید ویلاهای جنگلی این است که آب و هوای این مناطق بسیار فوق‌العاده است و از چالش شرجی بودن هوا را نخواهید داشت و یک فضای بکر و رویایی را در اختیار خواهید داشت. به دلیل همین مزیت‌ها بسیاری از افراد ویلاهایی که در مناطق جنگلی واقع شده‌اند را به عنوان بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال معرفی می‌کنند. البته این انتخاب بستگی به سلیقه شما دارد که در چه محیطی اوقات خوشی را سر کنید.

البته ویلاهای جنگلی برای افرادی که اهل سفرهای طبیعت‌گردی هستند و با دیدن دریاچه، چشمه، رودخانه و جنگل‌های انبوه سر به فلک کشیده لذت می‌برند، می‌تواند بهترین گزینه برای خرید ویلا باشد.

ویلا باغ در شمال

خرید این نوع ویلاها برای افرادی مناسب است که در طول سال به صورت متوالی مهمانی‌های بزرگ و خاص برگزار می‌کنند. ویلا باغ‌ها با بهره‌مندی از یک محیط با کاربردی باغ این امکان را برگزاری مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی را برای شما فراهم می‌کنند. معمولا قیمت ویلا باغ‌ها نسبت به ویلاهای معمولی بالاتر است، بنابراین برای خرید این نوع ویلاها باید بودجه مناسبی را پیش‌بینی کنید. مهم‌ترین مزیت ویلا باغ‌ها این است که بسیار جادار و مستقل هستند و بدون مزاحمت دیگران می‌توانید در ویلای خود به امورات خود بپردازید.

اگر تاکنون تجربه اقامت در ویلا را نداشته‌اید اما می‌خواهید اقدام به خرید ویلا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در انواع ویلاهای ساحلی و جنگلی اقامت چند روزه را داشته باشید تا با بررسی موقعیت و مزیت‌های هر کدام بتوانید بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال انتخاب کنید.

همانطور که می‌دانید بازار خرید ویلا در شمال با توجه به این حجم متقاضیان بسیار داغ است و شهرهای مختلف آن همچنان ظرفیت پذیرش سرمایه‌داران و خریداران برای سرمایه‌گذاری را دارد. اما برای اینکه یک سرمایه‌گذاری پرسود را داشته باشید حتما از افرادی که در این زمینه اقتصادی تجربه کافی داشته و شناخت لازم از مناطق مختلف شمال دارند، استفاده کنید تا معامله‌ای موفق و امن را تجربه کنید.

جمع‌بندی

همانطور که می‌دانید خرید ویلا در شمال مزایای خاص خود را دارد و برای بسیاری از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در یک منطقه خوش آب و هوا را دارند یک ایده بسیار جذابی خواهد بود. در این بین شهرهای شمالی و روستاهای اطراف آنها دارای ویلاهای خاص و زیبایی هستند که برای هر کدام برای خرید مناسب هستند. اما برای انتخاب بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال باید به وجود امکانات مناسب رفاهی و تفریحی آن توجه کنید تا با قیمت مناسبی اقدام به خرید ملک مورد نظر خود کنید. اگر در این زمینه با مشاوران املاک باتجربه مشورت کنید قطعا ویلای مورد نظر خود را در بهترین منطقه پیدا خواهید کرد.



کلمات کلیدی
مطالب مرتبط