خرید ویلا ارزان در چمستان

خرید ویلا ارزان در چمستان

خرید ویلا ارزان در چمستان

این روزها خرید ویلا ارزان در چمستان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید ویلا در شمال است و بازار خرید ویلا در این منطقه به دلیل نزدیکی به پایتخت بسیار داغ شده است. چمستان یکی از شهرستان‌های استان مازندران است که با 11 هزار نفر جمعیت از غرب به شهرستان نور و از شرق به آمل متصل است. بنابراین اگر کسی به دنبال گذراندن تعطیلات خود در یک محیط آرام و دلنشین با طبیعت بکر و دست نخورده است، قطعا چمستان یکی از بهترین گزینه‌ها برای او خواهد بود. با خرید ویلا در چمستان به کوه، جنگل، آبشار، رودخانه و چشمه‌های معدنی آبگرم دسترسی راحتی خواهید داشت. 

اگر به آشنایی با شهر چمستان علاقه‌مند هستید و اگر فکر می‌کنید چمستان با سلیقه شما برای خرید ویلای جنگلی و خرید ویلای لاکچری سازگار است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا در چمستان ویلا بخریم؟

امروزه اکثر مناطق شمالی کشور از طبیعت بکری برخوردار هستند و به همین دلیل بیشترین سرمایه‌گذاری ملک در این ناحیه از کشور انجام می‌شود. از این رو، در چمستان انواع ویلا با معماری‌های مختلف و سازه‌های متفاوت وجود دارد که نظر هر فردی را به سمت خود جلب می‌کند. بنابراین شما با هر میزان بودجه می‌توانید یک ویلای خوب برای خود در این منطقه پیدا کنید. اما خرید ویلا در چمستان نیازمند آگاهی و دانش کافی نسبت به معماری ساختمان و موقعیت مکانی ویلا است. 

از آنجایی که خرید ویلای ارزان مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران است ما پیشنهاد می‌کنیم که بهترین ویلاهای شمال کشور را در مناطقی همچون، نور، نوشهر، چمستان، محمودآباد، آمل، رویان، بابلسر و چالوس و غیره پیدا کنید. البته برخی از ویلاهای ساخته شده با سبک معماری مدرن، کلاسیک، سنتی و غیره برای افراد با سطح مالی بسیار بالا ساخته شده‌اند که در هر صورت انتخاب آنها بستگی به میزان بودجه مورد نظر شما دارد.

خرید ویلا ارزان در چمستان توسط افراد دارای سرمایه با دو هدف انجام می‌شود یا اینکه آن ویلا را برای زندگی دائمی در شمال انتخاب می‌کنند یا اینکه تنها با هدف سرمایه‌گذاری و فروش و اجاره ویلا، دست به خرید می‌زنند.

شهر چمستان به دلیل طبیعت بکر جنگلی و کوهستان‌های پوشیده از درخت‌های انبوه یک مقصد محبوب و پرطرفدار برای گردشگری است و شما می‌توانید با حداقل قیمت صاحب یک ویلا با ویوی مناسب و یک سرمایه‌گذاری مطمئن برای آینده خود رقم بزنید. از طرفی دیگر فاصله بسیار کم چمستان به دریا و ساحل دسترسی آسان به امکانات رفاهی سبب شده که سالانه افراد زیادی را برای خرید ویلا به سمت این شهر بروند.

مهم‌ترین دلایل خرید ویلا ارزان در چمستان

چمستان شهری در نزدیکی نوشهر و نور است که دارای منطقه‌ای بسیار سرسبز و خوش آب و هوا بوده و در حال حاضر به یک منطقه تفریحی و گردشگری تبدیل شده است. این منطقه در نزدیکی روستای لاویج و دریاچه الیمالات واقع شده است که طبیعت بکر و زیبایی دارد و به جنگل‌های هیرکانی مشرف است. بنابراین این منطقه برای افرادی که به دنبال خرید ویلاهای جنگلی هستند بسیار مناسب است. در منطقه چمستان شاهد تراکم جمعیت نخواهید بود و خبری از ترافیک و شلوغی موجود در شهرهای پرجمعیت شمالی نیست.

ویلاها در چمستان از لحاظ موقعیت مکانی در دو نوع ویلا شهرکی و ویلا مستقل ساخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای مخصوص به خود را دارند. ویلا شهرکی در فاصله مناسبی از یکدیگر و با مشاعات مشترک ساخته می‌شوند اما ویلاهای مستقل خارج از محیط شهرکی و به صورت تک واحدی ساخته و عرضه می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خرید ویلا ارزان در چمستان این است که فاصله بسیار کمی تا جاده هراز دارد و همچنین تا تهران تنها ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد. بنابراین با توجه به این موقعیت جغرافیایی شما می‌توانید خیلی سریع جاده و مسیر عبور به سمت تهران دسترسی پیدا کنید.

خرید ویلا ارزان در چمستان

خرید و فروش ویلا در چمستان

طبیعت بکر و زیبای چمستان به گونه‌ای است که سالانه افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند. برخی از افراد به دنبال پیدا کردن محلی برای گذراندن دوران بازنشستگی و فرار از ترافیک و آلودگی هوا هستند و به همین منظور اقدام به خرید ویلا در چمستان می‌کنند. بنابراین در صورت خرید ویلا برای سکونت باید نکاتی مانند دنج و خلوت بودن محله، دسترسی به مراکز خرید، دسترسی به مراکز درمانی و غیره را مدنظر قرار دهید تا با توجه به اولویت‌های خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در این رابطه برای خرید و فروش ویلا در چمستان می‌توانید از مشاوران املاک بومی و یا کارشناسان املاک آشنا به منطقه استفاده کنید تا شما را در انتخاب بهترین گزینه کمک کنند و از معامله پرریسک در امان باشید.

نحوه خرید ویلا ارزان در چمستان

در سال‌های اخیر خرید ویلا و زمین در چمستان به گزینه‌های پرسود و پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری در شمال تبدیل شده‌اند. چمستان یکی از زیباترین و معروف‌ترین شهرهای مازندران است که از توابع شهرستان نور محسوب می‌شود و اغلب افراد به خاطر جنگل‌های بکر و روستاهای بی‌نظیر آن اقدام به خرید ویلا در این منطقه می‌کنند.

با مراجعه به نقشه خواهید دید که چمستان به عنوان یک شهر توریستی و گردشگری است که فاصله کمی با شهر نور و ساحل دریا دارد. به همین دلیل سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز ویلا در این منطقه با موقعیت‌های متنوع و پر سودی همراه است.

برای خرید ویلا ارزان در چمستان و با قیمت مناسب بهتر است به مشاوران املاک معتبر مراجعه کنید و از خدمات مشاوره آنها بهره لازم را ببرید تا متناسب با بودجه و موقعیت مورد نظر خود یک ویلای شیک و زیبا را برای خرید انتخاب کنید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ویلا در چمستان

قیمت ملک در چمستان مانند هر منطقه از کشور به عوامل متفاوتی وابسته است. اما هنگام خرید ویلا حتما به متراژ بنا، نوع چشم‌انداز، مصالح مورد استفاده، سن ساختمان، نوع معماری و طراحی داخلی، میزان دسترسی به امکانات رفاهی و غیره توجه کنید که هر کدام از این فاکتورها می‌توانند در قیمت نهایی ویلا تاثیر بگذارند. البته هر چه نوع معماری و طراحی و ساخت ویلا در چمستان لوکس‌تر باشد و با مصالح گران‌قیمت و مرغوب ساخته شده باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت.

به طور کلی قیمت خرید ویلا در شهرهای استان مازندران بسیار مطلوب است اما در این بین به چند دلیل چمستان نسبت به بقیه موقعیت‌های مکانی دارای قیمت بسیار مناسب‌تری است. ویلاهای جنگلی چمستان در محیط‌های جنگلی و کوه پایه‌ای ساخته شده‌اند و به دلیل پایین بودن قیمت زمین در این نواحی هزینه خرید زمین جنگلی بسیار پایین است.

بنابراین در صورت تمایل به ساخت ویلا در موقعیت جنگلی چمستان نیاز به اختصاص هزینه زیادی نخواهید داشت و می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه خود هر متراژ زمین را خریداری کنید. البته خرید ویلا در مناطق برند و معروف چمستان نسبت به دیگر نواحی گران‌تر است. اما از آنجایی که ویلاهای چمستان با عبور از شهر نور به راحتی به ساحل زیبای دریای خزر دسترسی دارند، این اتفاق می‌تواند یک جاذبه گردشگری برای عبور از جنگل به دریا باشد.

خرید ویلا ارزان در چمستان

شرایط خرید ویلا ارزان در چمستان

در سال‌های اخیر خرید و فروش ویلا در چمستان با قیمت ارزان بسیار متداول شده است. چرا که چمستان به یکی از مناطق شناخته شده برای ویلاهای ارزان یا حتی خرید ویلا با شرایط اقساطی در شمال تبدیل شده است. اکثر مشاوران املاک سعی می‌کنند شرایط خرید ویلا ارزان در چمستان را برای مشتریان  خود هموار کنند.

قیمت ویلا در چمستان در هر یک از روستاهای آن متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا ویلاهایی که به شهر آمل نزدیک هستند نسبت به ویلاهایی که به شهر نور هستند ارزان‌تر هستند.

بنابراین شما می‌توانید انواع ویلاهای فلت، دوبلکس و تریبلکس، ویلای استخردار، ویلای نما رومی، ویلا با نمای کلاسیک و غیره را در چمستان پیدا کنید. برای اطلاع از قیمت خرید ویلا در چمستان و آگاهی از وضعیت ملک و سند ویلاها بهتر است و از مشاوران املاک فعال در این زمینه کمک بگیرید. چمستان فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری خوبی دارد و از نظر گردشگری و افزایش ارزش ملک نیز پتانسیل رشد بسیار بالایی را در آینده نشان می‌دهد.

آیا خرید ویلا ارزان در چمستان به صرفه است؟

در چند سال اخیر، توجه ویژه‌ای به خرید ویلا در چمستان است که همانطور که بالاتر اشاره شد دلیل آن کم بودن فاصله این شهر تا تهران، طبیعت سرسبز و زیبای آن، آب و هوای مطبوع و همچنین قیمت مناسب آن است. 

لازم به ذکر است از دهه 80 تاکنون خرید ویلا در شهرهای شمالی با یک روند صعودی همراه بوده است و همچنان نیز با حجم تقاضا روبرو است. شهر چمستان، به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به سایر شهرهای شمالی، از رشد بیشتری برخوردار بوده است، البته همواره باید مراقب سوء استفاده کلاهبرداران نیز بود. بنابراین برای جلوگیری از ضررهای جبران‌ناپذیر لازم است که خریداران باید کسب اطلاعات کافی در این زمینه، به خرید ویلا در چمستان بپردازند. 

به طور کلی نمی‌توان گفت که خرید ویلا ارزان در چمستان همواره به صرفه است چرا که بستگی به امکانات آپشن‌های آنها دارد. یک ویلا هر چه مدرن‌تر و دارای تجهیزات ایمنی بیشتری باشد به طور قطع ارزش افزوده بیشتری نسبت به یک ویلای سنتی و بدون هیچ گونه امکانات رفاهی دارد. بنابراین خرید ویلای ارزان همواره یک مزیت محسوب نمی‌شود.

شما می‌توانید برای خرید ویلای ارزان در چمستان به مناطق روستایی یا به مناطق جنگلی که دور از امکانات رفاهی و ساحل هستند، بروید. البته در حدفاصل آمل تا چمستان و در روستاهای آهودشت، شهربند، سالده، جلیکان، قاسم‌آباد میتوانید ویلاهای ارزان قیمت با کف قیمتی یک میلیارد تومان پیدا کنید. همچنین قیمت زمین در این مناطق از حداقل 3.5 میلیون تا 4.5 میلیون تومان وجود دارد.

نکات مهم برای خرید ویلا ارزان در چمستان

در ادامه نکاتی را برای خرید ویلای ارزان قیمت در چمستان برای شما بیان خواهیم کرد

  • یکی از مواردی که باید هنگام خرید به آن توجه کنید این است که در فصل مناسب برای خرید اقدام کنید. به طور قطع قیمت ویلا در فصل تابستان به دلیل افزایش تمایل افراد به تفریح و گردش نسبت به فصل زمستان گران‌تر است. بنابراین بهتر است در فصل پاییز و زمستان برای خرید ویلا اقدام کنید.
  • قبل از خرید قطعی حتما قیمت انواع ویلاها در منطقه را با هم مقایسه کنید تا حدود قیمت برای خرید ویلای جنگلی، کوهستانی، ساحلی و غیره را به دست بیاورید.
  • قبل از خرید درباره شرایط آب و هوایی منطقه، موقعیت جغرافیایی، نوع کاربری زمین، فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن اطلاعاتی را کسب کنید.
  • قبل از اینکه اقدام به خرید کنید حتما بازدید حضوری از ویلای مورد نظر داشته باشید تا تمام امکانات آنها اعم از سالم بودن نمای بیرونی ساختمان، لوله‌کشی‌ها و تاسیسات ساختمانی، امکانات آب، برق، سیستم تهویه، سرمایش و گرمایش، مسیرهای تردد، دسترسی به مرکز شهر و غیره را بررسی کنید.
  • پس از انتخاب ویلا از صحت کاربری زمین و اعتبار و مستند بودن سند ویلا اطمینان حاصل کنید تا از کلاهبرداری‌های احتمالی در امان باشید

ارزانترین مناطق چمستان برای خرید ویلا کدام است؟

برای خرید ویلا ارزان در چمستان باید بدانید که به سراغ کدام مناطق این شهر بروید. از آنجایی که تنوع منطقه در چمستان بسیار زیاد است و حتی با اهداف توریستی و گردشگری نیز در نواحی مختلف این شهر می‌توانید گزینه‌های مناسبی برای اقامت پیدا کنید. 

زیبایی‌ها و مناطق دیدنی چمستان به قدری بکر، دست نخورده و منحصر به فرد هستند که اکثر مسافران بعد از اولین حضور در این منطقه به این فکر می‌کنند که یک ویلای جنگلی زیبا در این شهر خوش آب و هوا بخرند.

نواحی مختلف چمستان را از نظر قیمت می‌توان به منطقه متوسط، معمولی و لاکچری و گران‌قیمت دسته‌بندی کرد. بنابراین قیمت خرید ویلا در چمستان در مناطق معمولی و متوسط بسیار ارزان‌تر از مناطق لاکچری و لوکس است.

البته علاوه بر ارزان‌ بودن مناطق چمستان برای خرید ویلا باید به سطح امکانات آنها نیز توجه کنید. گاهی یک ویلا به قدری کوچک است که هزینه خرید آن پایین تمام می‌شود اما نیاز شما برای سکونت و استفاده از زیبایی‌های طبیعت را برآورده نمی‌کند. بنابراین به مساحت زیربنای ویلا توجه کنید که کمتر از 70 متر نباشد. اما اگر بودجه مالی بسیار محدودی دارید بهتر است خرید ویلا با متراژ کم را در اولویت قرار دهید تا با تثبیت و بهبود شرایط نسبت به فروش و تعویض آن اقدام کنید.

در بسیاری از روستاهای چمستان ویلاهای ارزانی وجود دارد که جاده دسترسی خوبی ندارند و یا اینکه طرح هادی در آنها رعایت نشده است، به طور کلی این مناطق برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری در چمستان مناسب نیستند. 

در روستاها و محله‌های مختلف چمستان می‌توانید ویلاهای شیک با امکانات کامل و قیمت مناسب پیدا کنید. بنابراین انتخاب بین گزینه‌های مختلف انواع ویلا، ملاک اصلی سلیقه، نیاز و بودجه مالی اختصاصی شما است. البته جای نگرانی نیست اغلب روستاهای چمستان بهترین مناطق برای خرید ویلا یا خرید زمین هستند و ویوی منحصر به فرد و بسیار تماشایی به سمت دامنه سرسبز کوهستان دارند.

خرید ویلا ارزان در چمستان

ویژگی بهترین ویلاهای چمستان برای خرید| خرید ویلا ارزان در چمستان

برای اینکه بتوانید بهترین ویلا را در چمستان برای خرید پیدا کنید باید بدانید که وقتی یک ویلا دارای پروانه ساخت باشد یعنی زمینی که ویلا در آن ساخته شده است دارای کاربری مسکونی بوده و بنیاد مسکن به مالک آن اجازه ساخت با پروانه ساخت معتبر را داده است. اما اگر یک ویلا پروانه ساخت نداشته باشد یعنی زمین آن کاربری غیرمسکونی دارد و از انشعابات آب و برق و گاز محروم است.

بنابراین هنگام خرید ویلا ارزان در چمستان به این نکات توجه داشته باشید تا ویلایی با انشعابات شهرکی خریداری نکنید. به عبارت ساده‌تر اگر یک زمین متراژ آن 2500 متر است، تنها 200 متر آن کاربری مسکونی دارد و فقط برای این 200 متر پروانه ساخت صادر شده است و به آن کنتور انشعابات می‌دهند. اما بقیه این زمین را پلاک‌بندی می‌کنند و داخل آن ویلا می‌سازند و انشعاب آنها مشترک خواهد شد. این نوع ویلاهای مشکل‌دار از نظر انشعابات شهرکی هستند و به دلیل خارج بافت بودن کاربری مسکونی ندارند و پس از مدتی شرکت‌های برق و آب و گاز انشعابات این ویلاها را قطع می‌کنند و مالک دچار ضرر مالی می‌شود.

این نوع ویلاها با انشعابات شهرکی تنها برای اجاره به گردشگران مناسب هستند و مالک به هیچ عنوان نمی‌تواند ویلای خود را بفروشد و برای همیشه خودش صاحب ویلای می‌ماند. بنابراین هنگام خرید علاوه بر قیمت به سالم و بدون مشکل بودن ویلا از نظر پروانه ساخت و انشعابات قانونی توجه کنید و بعد سرمایه خود را هزینه کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم که تمام جوانب خرید ویلا ارزان در چمستان را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین شما با استفاده از اطلاعاتی که در این مطلب در اختیار شما قرار دادیم، می‌توانید یکی از بهترین ویلاها را در مناطق مختلف چمستان با بهترین قیمت و متناسب با سلیقه و بودجه مالی خود خریداری کنید و از سرمایه‌گذاری سودمند خود در بلند مدت بهره کافی را ببرید. 

اگر در زمینه خرید ویلا در چمستان و سایر شهرهای شمال کشور سوالی دارید میتوانید با مشاوران با در تماس باشید.



مطالب مرتبط