راهنمای خرید ویلا در رویان

راهنمای خرید ویلا در رویان

خرید ویلا با چشم‌اندازهای بی‌نظیر | راهنمای خرید ویلا در رویان

مناطق شمالی کشور یکی از مناطق پرطرفدار خرید ویلا در بین افراد است. این مناطق به علت داشتن آب‌وهوای منحصربه‌فرد، پوشش‌های جنگلی، طبیعت زیبا و بکر وبرای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری دارای شرایط ویژه‌ای هستند. یکی از شهرهای منحصربه‌فرد، جدید و زیبای شمالی شهر رویان استان مازندران است. این شهر به علت داشتن پتانسیل‌های بالا در زمینه سرمایه‌گذاری املاک، تبدیل به یکی از مکان‌های محبوب برای خرید ملک شده است. در کنار همه موارد گفته شده این شهر مقصد گردشگری مسافران و گردشگران خارجی و داخلی زیادی است. ما در این مقاله قصد داریم که به شما برنامه جامع راهنمای خرید ویلا در رویان را ارائه دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما بمانید. 

شهر رویان در کجا قرار دارد؟

شهر رویان یکی از شهرهای جدید و لاکچری استان مازندارن است که زمان طولانی از ساخت آن نمی‌گذرد. این شهر در بین شهرهای نور و نوشهر استان مازندران و در خط ساحلی دریای خزر واقع شده است. می‌توان گفت که شهر لاکچری و زیبای رویان چسبیده به شهر نور است؛ به گونه‌ای که تنها چند دقیقه نیاز است تا با ماشین شخصی خود رانندگی کنید تا به شهر نور برسید.

فاصله شهر رویان با شهر نوشهر حدودا 25 تا 30 کیلومتر است که به طور میانگین ۳۰ دقیقه تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا بتوانید از شهر رویان به شهر نوشهر برسید. در طی این مسیر روستاهای زیبا و خوش آب‌و‌هوایی وجود دارد که می‌توانید چند ساعتی را در آن‌ها به گشت و گذار بپردازید. بنابراین این فاصله ۴۵ دقیقه‌ای نیز می تواند سرشار از تجربه‌های خوب برای دوست‌داران طبیعت باشد.

این شهر با مرکز استان مازندران یعنی ساری نیز 118 کیلومتر فاصله دارد که در بدترین حالت با 2 ساعت رانندگی می‌توانید از شهر رویان به شهر ساری برسید. مردم شهر رویان از قومیت طبری هستند و گویش محلی آن‌ها مازندرانی است. خود شهر رویان از لحاظ مساحت بسیار کوچک اما حوزه استحفاظی آن بزرگ است. این شهر جمعیتی بالغ بر 7200 نفر دارد که جزو شهر‌های کم‌ جمعیت استان مازندران است.

همه‌ی این موارد موجب شده است که این شهر بسیار آرام و به دور هیاهوی شهرهای بزرگ و پرجمعیت دیگر باشد. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از ترافیک، شلوغی و آلودگی هوا فراری هستید، ما به عنوان راهنمای خرید ویلا در رویان، خرید ملک در این شهر را به شما پیشنها می‌کنیم.

این شهر در مسیر طرح راه‌آهن ساری به رشت قرار دارد و در آینده به مسیر راه‌آهن مجهز خواهد شد. به طور کلی شهر رویان دسترسی بسیار مناسبی به شهر‌های بزرگ اطراف خود دارد که این عامل خود موجب پیشرفت هرچه بیشتر شهر رویان و بالا رفتن ارزش سرمایه‌گذاری در این شهر می‌شود. 

همچنین این شهر دارای امکانات کامل مانند بیمارستان، فروشگاه‌ها، پارک، تعمیرگاه‌ها، رستوران واست؛ بنابراین اگر نگران کمبود امکانات به علت مساحت کم این شهر هستید، بهتر است این فکر را از سر خود بیرون کنید و دیگر نگران این قضیه نباشید.

بافت شهری شهر رویان چگونه است؟ | راهنمای خرید ویلا در رویان

اگر شما هم از علاقه‌مندان به چشم‌اندازهای زیبای دریا، جنگل و کوه هستید، شهر رویان می‌تواند رویاهای شما را در این زمینه به واقعیت تبدیل کند. برای بسیاری از افراد، نمایی از ترکیب دریا، و جنگل و ساحل می‌تواند حس بهشت را تداعی کند و بهتر است بدانید شهر رویان به علت موقعیت جغرافیایی و بافت شهری خود این نما را به وجود آورده است. 

راهنمای خرید ویلا در رویان

در جنوب شهر رویان رشته کوه البرز قرار دارد و دیگر قسمت‌ها، شهر به ساحل و دریای خزر منتهی می‌شود. نحوه قرار گیری شهر رویان به گونه‌ای است که به راحتی می‌توان ویلا و زمین‌هایی را پیدا کرد که در عین داشتن چشم‌انداز ساحلی، دارای چشم‌اندازهای دریا، جنگل و کوه نیز باشد. همین مورد است که موجب شده این شهر از لحاظ چشم‌انداز و ساخت‌وسازهای ویلایی موقعیتی منحصربه‌فرد داشته باشد. ما به عنوان راهنمای خرید ویلا در رویان به شما اطمینان می‌دهیم که با خرید ملک و ویلا در شهر رویان سرمایه‌گذاری بسیار مطمئنی انجام خواهید داد.

علاوه بر آرامش و به دور از هیاهو بودن این شهر، مردم شهر رویان نیز بسیار مهمان‌نواز و خونگرم هستند. مردم این شهر با آغوش باز ازمسافران پذیرایی می‌کنند. همین عامل می‌تواند باعث حس امنیت برای سایر افراد شود؛ زیرا در صورت بروز مشکل می‌توان به راحتی بر روی کمک مردم این شهر حساب باز کرد.

به طور کلی شهر رویان یکی از شهرهای جدید و لاکچری استان مازندران است که ماهیت گردشگری و توریستی دارد. این شهر به سبب شهرک‌سازی‌های مدرن آن، جلوه‌ای تازه به خود گرفته و نظر بسیاری از افراد را برای خرید ویلا، زمین و سایر املاک به خود جلب کرده است. یکی از شهرک‌های معروف و مجهز شهر رویان، شهرک فردوس است. جالب است بدانید که این شهرک جزو 5 شهرک برتر و برند استان مازندران است که در این شهر بنا شده است.

آب‌و‌هوای شهر رویان چگونه است؟

شهر رویان در خط ساحلی دریای خزر واقع شده است که همین عامل موجب شده که این شهر در اقلیمی معتدل و مرطوب قرار بگیرد. وقتی شهری در این منطقه با این آب‌و‌هوا قرار بگیرد یعنی رطوبت هوا زمانی که دما بالا است زیاد می‌شود؛ پس بهتر است بدانید که تابستان‌های این شهر گرم و شرجی است. بسیاری از افراد با ابن آب‌وهوا مشکلی ندارند و می توانند در آن به انجام کارهای روزمره خود برسند. 

از طرفی دمای هوا این شهر در فصل زمستان بسیار متعادل است و در بدترین حالت ممکن، دمای هوا به یک درجه زیر صفر می‌رسد؛ بنابراین می‌توان گفت شهر رویان زمستان‌های معتدلی دارد. ما به عنوان راهنمای خرید ویلا در شمال، خرید ملک در این منطقه را به کسانی که به دنبال آب‌وهوای معتدل مخصوصا در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان هستند، پیشنهاد می کنیم

به طور کلی دمای هوا در طول سال در گستره ای بین 36 تا 1- درجه سانتی‌گراد در نوسان است. وجود آب‌وهوایی دل‌انگیز در کنار چشم‌اندازی زیبا از ساحل، دریا، جنگل و کوه می‌تواند بسیاری از افراد را مجاب کند تا در مورد خرید ملک دراین شهر به طور جدی فکر کنند.

مناطق تفریحی شهر رویان کدام‌اند؟ | راهنمای خرید ویلا در رویان

شهر رویان علاوه بر مزایای گفته شده در سطور بالا، دارای تعداد زیادی منطقه تفریحی و توریستی است. این مناطق تفریحی سالانه میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران خارجی و داخلی است که توانسته سود کلانی را عاید کسب‌و‌کارهای شهر رویان کند. از جمله مناطق تفریحی و گردشگری شهر رویان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک جنگلی شهر رویان

اگر به دنبال تفرجگاهی هستید که در کنار امکانات مناسب، طبیعت زیبا، بکر و دست نخورده داشته باشد بهتر است پارک جنگلی شهر رویان را برای گشت‌و‌گذار انتخاب کنید. مساحت این پارک حدود 205 هکتار است که نشان از گستردگی آن دارد. پارک جنگلی رویان در ارتفاع بالاتری از شهر قرار گرفته است که همین عامل موجب شده که این پارک آب‌و‌هوایی بسیار دلشین داشته باشد.

راهنمای خرید ویلا در رویان

این پارک می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به طبیعت و محیط زیست باشد زیرا در آن درختان تنومند، مرتفع و متنوعی وجود دارد. در این پارک اماکنی تعبیه شده است که گردشگران بتوانند به راحتی در آنجا چادر بزنند و از طبیعت لذت ببرند. همچنین شما می‌توانید چند ساعتی را در کنار آبشارهای این پارک بگذرانید و عکس‌های بسیار زیبایی نیز در این مناطق بگیرید. 

گاهی اوقات به علت شرایط آب‌‌وهوایی خاص این پارک، مه نیز در آن تشکیل می شود که آن هم زیبایی‌های خودش را دارد. ما به عنوان راهنمای خرید ویلا در رویان به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به شهر رویان سفر کردید از گشت‌و‌گذار در این منطقه غافل نشوید.

آبشار آب پری

آبشار آب پری در فاصله 13 کیلومتری شهر رویان قرار دارد و تنها 30 دقیقه زمان لازم است که با خودروی شخصی خود به این منطقه زیبا برسید. درختان در این منطقه با فاصله کمی از یکدیگر روییده‌اند. منظره این آبشار بسیار شگفت‌انگیز است؛ آب از میان سنگ‌های این آبشار جوشیده و به سمت پایین می‌آید. این سنگ‌ها در اثر رانش زمین بدین شکل در کنار یکدیگر قرار گرفته و این منظره زیبا و جالب را به وجود آورده‌اند. جالب است بدانید در گویش محلی به آبشار آب پری، «پری او» نیز گفته می‌شود که به افسانه‌ای قدیمی درباره یک پری در بالای آبشار اشاره دارد.

کیوسک‌های خرید موادغذایی، رستوران و کافه‌ها در رو به روی این آبشار قرار دارد که می توانید از ان‌ها خرید کنید. بهترین زمان گشت‌و‌گذار در این منطقه فصل تابستان و بهار است. به طور کلی هوا در این زمان از سال در رویان گرم و شرجی است اما هوای اطراف این آبشار در این زمان مطبوع و دلنشین است.

جنگل گلندرود

گلندرود یکی از ییلاق‌های شهر رویان است که به داشتن آب‌وهوایی دلنشین و منحصر به فرد معروف است. جنگل گلندرود در این منطقه قرار دارد که با شهر رویان تنها 18 کیلومتر فاصله دارد و شما می‌توانید تنها پس از 30 دقیقه رانندگی به این جنگی زیبا برسید. تمام این موارد باعث شده تا قیمت زمین در گلندرود رویان در سال های اخیر رشد قابل توجه ای را تجربه کرده باشد. برای آشنایی بیشتر با زیبایی‌های این جنگل پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک بار نام آن را در اینترنت جست‌و‌جو کنید.

راهنمای خرید ویلا در رویان | گلندرود

بازدید و گشت‌و‌گذار در این جنگل به صورت 24 ساعته و در هر 7 روز هفته امکان‌پذیر است. ورود به این جنگل نیز مشمول پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. بهتر است بعد از گشت‌وگذار و پیک‌نیک در این جنگل، زباله‌ها را با خود ببرید و آن‌ها را در جنگل رها نکنید. ما به عنوان راهنمای خرید ویلا در رویان به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به شهر رویان سفر کردید از گشت‌و‌گذار در این منطقه غافل نشوید.

بازار روس‌ها شهر رویان

این بازار نه تنها از بازار‌های معروف شهر رویان، بلکه از بازارهای معروف استان مازندران به شمار می‌آید. این بازار بزرگ بین اهالی این شهر و مسافران بسیار محبوب است. تنوع محصولات در این بازار بالا است به گونه‌ای که می‌توان در آن انواع غذا و خوراکی‌های محلی، پوشاک، صنایع دستی، انواع ترشی‌های لذید شمالی، انواع ماهی تازه و خشک‌شده ورا پیدا و خریداری کرد. 

این بازار گسترده و محبوب فعالیت خود را از سال 1370 شروع کرده است و قدمتی 30 ساله دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید با فرهنگ اقوام گوناگون آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به بازار روس‌ها در شهر رویان سری بزنید.

تمامی مناطق نام برده شده در سطور بالا سالیانه تعداد زیادی مسافر و گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کنند. بهتر است هیچگاه درآمدهای توریستی را دست کم نگیرید؛ شهر رویان به علت پتانسیل بالای خود در جذب توریست می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در خرید ملک و راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای موفق باشد.

در چه منطقه‌ای از رویان ویلا بخریم؟ | راهنمای خرید ویلا در رویان

قبل از توضیح این بخش بهتر است دوباره عنوان کنیم که شهر رویان شهری جدید و لاکچری در استان مازندران است. این شهر آینده‌ای بسیار روشن در صنعت خرید ویلا و ملک و مسیری رو به رشد در صنعت خرید املاک دارد؛ بنابراین سرمایه‌گذاری شما در زمینه خرید ملک در این شهر، سرمایه‌گذاری مطمئن، سودآور و روشنی خواهد بود. 

ما به عنوان راهنمای خرید ویلا در رویان به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید ملک در این شهر از مشاور املاکی خبره کمک و مشورت بگیرید تا از جزئیات خرید و فروش ملک در این منطقه بیشتر آگاه شوید.

راهنمای خرید ویلا در رویان

شهر رویان مناطق مشهور زیادی برای خرید ویلا و سایر املاک دارد. از جمله این مناطق می‌توان به وازیوار و سیاهرود اشاره کرد. این دو منطقه مورد توجه بسیاری از افراد سرمایه‌گذار در زمینه خرید ملک در شهر رویان قرار گرفته است. همچنین در شهر رویان شهرک‌سازی‌های بسیار خوب و قوی صورت گرفته است؛ به طوریکه شهرک فردوس شهر رویان جزو  5 شهرک برتر و برند استان مازندران است. شهرک فردوس بعد از شهرک‌های امیردشت، خانه دریا و خزرشهر چهارمین شهرک ممتاز استان مازندارن است.

از دیگر شهرک‌های معروف رویان، شهرک مهرگان است. این شهرک دارای تجهیزات و امکانات رفاهی زیادی است؛ به گونه‌ای که به این شهرک، دهکده گردشگری مهرگان گفته می‌شود. در این شهرک ویلاها با فاصله‌ یکسان از یکدیگر ساخته شده‌اند. 

مساحت این شهرک نزدیک به ۷۰ هکتار است که ۱۲ محله دارد. از این ۱۲ محله، 3 محله آن به طور کامل ویلاسازی شده است و 9 محله دیگر در دست ساخت است. این شهرک دارای امکاناتی همچون زمین‌های چند منظوره ورزشی، استخر، کافی‌شاپ، رستوران، سالن بدن‌سازی، مسیرهای دوچرخه‌سواری ورا در خود جای داده است. ما به عنوان راهنمای خرید ویلا در رویان به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید ملک حتما از شهرک‌های این شهر دیدن فرمایید. 

 قیمت ویلا‌های شهر رویان چگونه است؟ | راهنمای خرید ویلا در رویان

شهر رویان دارای گستره قیمتی خوبی است و می‌توان بر اساس بودجه مشتری نسبت به خرید ویلا و سایر املاک در آن اقدام کرد. کمترین قیمت زمین در شهر رویان از متری 8 میلیون تومان آغاز شده و تا سقف متری 100 میلیون تومان ( در شهرک‌های مطرح و برند مانند فردوس) ادامه دارد. 

به طور کلی اگر قصد دارید در لوکیشنی زمین بخرید که کیفیت و ویژگی‌های قابل قبولی داشته باشد، بهتر است انتظار میانگین قیمتی به ازای هر متر 12 میلیون تومان را داشته باشید. قیمت املاک در شهر رویان نسبت به پتانسیل‌های ساخت‌وساز، امکانات، آب‌و‌هوا، ویلاسازی‌های انجام شده، شهرک‌سازی‌ها ومعقول است. همواره به خاطر داشته باشید که این شهر دارای مسیری رو به جلو وآینده‌ای روشن در زمینه سرمایه‌گذاری املاک است.

دلیل گستردگی قیمت ویلاهای شهر رویان چیست؟ | راهنمای خرید ویلا در رویان

همانطور که در سطور بالا اشاره کردیم قیمت املاک شهر رویان در هر منطقه‌ای با هم متفاوت است. از جمله دلایل مهم دیگر که در تفاوت قیمت‌ها دخیل هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موقعیت ملک

هر چه ملک و زمین مدنظر شما در منطقه‌ای بهتر با چشم‌انداری زیباتر باشد، به طبع قیمت آن نیز بالاتر است.

نزدیکی به ساحل و جنگل

فاصله ملک تا جنگل، کوه، ساحل و دریا بر تفاوت قیمت‌ها در این شهر موثر است.

شهرک مدنظر برای خرید ملک

هر چه شهرک مدنظر شما از لحاظ ساختمان‌سازی، امکانات وپیشرفته‌تر و مجهزتر باشد، به طبع قیمت ملک در آن‌جا نیز بالاتر است. لازم به ذکر است هر چه بافت ساختمان‌سازی شهرک قدیمی‌تر باشد قیمت املاک در آن‌جا کمتر است و برعکس.

سخن آخر راهنمای خرید ویلا در رویان

شهر رویان پنجمین شهر از استان مازندارن است که دارای پتانسیل‌های زیادی در زمینه خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در زمینه املاک به شمار است. این شهر دارای آب‌وهوایی بسیار دلنشین است و اماکن تفریحی و گردشگری زیادی دارد که می‌تواند سالیانه تعداد زیادی مسافر و گردشگر خارجی و داخلی را به خود جذب کند. . ما در مقاله بالا به شرح جزئیات بسیاری از شهر رویان پرداختیم و در ادامه در مورد خرید ویلا در این منطقه صحبت کردیم. امیدواریم شما نیز بعد از مطالعه این مقاله تصمیم خود را برای خرید ویلا در این شهر را نهایی کنید.



مطالب مرتبط