راهنمای خرید ویلا در نور

راهنمای خرید ویلا در نور

پایتخت ساحلی ایران | راهنمای خرید ویلا در نور

مناطق شمالی کشور یکی از مناطق پرطرفدار خرید ویلا در بین افراد است. این مناطق به علت داشتن آب‌وهوای منحصربه‌فرد، پوشش‌های جنگلی، طبیعت زیبا و بکر وبرای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری دارای شرایط ویژه‌ای هستند. یکی از شهرهای منحصربه‌فرد و معروف استان مازندران، شهر نور است. این شهر دارای چشم‌اندازهای بی‌نظیری  است که باعث شده به آن لقب «پایتخت ساحلی شمال» را بدهند. ما در این مقاله قصد داریم که به شما برنامه جامع راهنمای خرید ویلا در نور را ارائه دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما بمانید.

شهر نور در کجا قرار دارد؟

شهر نور یکی از شهرهای معروف استان مازندران است و سالانه مقصد گردشگری بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. این شهر از شمال به دریای خزر و از جنوب  به رشته کوه های البرز می‌رسد. در شرق این استان شهر ایزدشهر و محمودآباد قرار دارد و از غرب به رویان و نوشهر منتهی می‌شود. از دیگر شهرهای معروف اطراف شهر نور می‌توان به چمستان و رستم رود اشاره کرد.

جالب است بدانید که این شهر به «پایتخت ساحلی ایران» معروف است. انتخاب این لقب برای شهر نور به این دلیل است که بافت شهری این شهر بسیار خاص و منحصر به فرد است. این شهر از جنوب به جنگل‌های هیرکانی می‌رسد. این جنگل‌ها دارای قدمتی چند هزار ساله هستند که می‌توانند مکان بسیار مناسبی برای گشت و گذار طبیعت‌دوستان باشد. و از طرفی دارای نوار ساحلی چند کیلومتری است که از مقاصد اصلی مسافران به این شهر است. در مرکز شهر نور شما میتوانید به مراکز خرید و برندهای معروف دسترسی داشته باشید از معروف ترین مراکز خرید در شهر نور میتوان به فروشگاه ایران کتان اشاره کرد

 شهر نور دارای چشم‌اندازهایی است که از ترکیب جنگل، ساحل و دریا ساخته شده‌اند. بدون شک چنین صحنه‌هایی می‌تواند برای بسیاری از افراد قابل توجه و آرامش‌بخش باشند. ما به عنوان راهنمای خرید ویلا در نور به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک بار سری به این شهر بسیار زیبا بزنید.

دسترسی مطلوب شهر نور به تهران | راهنمای خرید ویلا در نور

همانطور که در سطور بالا اشاره کردیم، شهر معروف نور از جنوب به استان تهران منتهی می‌شود و همین مورد باعث شده که این شهر دسترسی‌های بسیار مناسبی به استان تهران داشته باشد. از جمله مسیر‌های شهر نور به استان تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جاده چالوس

جاده چالوس از معروف‌ترین جاده‌های شمالی ایران است که رانندگی در آن نیز به خودی خود می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد باشد. اگر ساکن غرب تهران هستید و قصد دارید که که به شهر نور بروید، می‌توانید جاده چالوس را برای طی کردن مسیر خود انتخاب کنید. به هیچ عنوان از رانندگی در این مسیر خسته نخواهید شد.  فاصله تهران و نور از طریق جاده چالوس ۲۱۲ کیلومتر است و اگر ترافیکی در جاده وجود نداشته باشد تنها 3 ساعت و 45 دقیقه طول خواهد کشید که تا از نور به تهران برسید و برعکس.

جاده هراز

این جاده نیز یکی دیگر از جاده های معروف و زیبای شمال کشور است که متوجه گذر زمان در آن نخواهید شد. در این جاده امکاناتی همچون رستوران و تعمیرگاه جهت رفاه مسافران وجود دارد. اگر ساکن شرق تهران هستید و قصد دارید که که به شهر نور بروید می‌توانید جاده هزار را برای طی کردن مسیر خود انتخاب کنید. به هیچ عنوان از رانندگی در این مسیر خسته نخواهید شد. 

فاصله تهران و نور از طریق جاده هراز 242 کیلومتر است و اگر ترافیکی در جاده وجود نداشته باشد تنها 3 ساعت و 45 دقیقه طول خواهد کشید که تا از نور به تهران برسید و برعکس. ما به عنوان راهنمای خرید ویلا در نور به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای لذت بیشتر از جاده، حتما یکی از این دو جاده را برا ی سفر جاده‌ای خود انتخاب کنید.

جاده فیروزکوه 

اگر ساکن تهران هستید و قصد دارید که که به شهر نور بروید می توانید جاده فیروزکوه را نیز برای طی کردن مسیر خود انتخاب کنید.  فاصله تهران و نور از طریق جاده فیروزکوه ۴۰۰ کیلومتر است و اگر ترافیکی در جاده وجود نداشته باشد ۵ ساعت طول خواهد کشید که تا از نور به تهران برسید و برعکس. لازم به ذکر است که این جاده به اندازه جاده چالوس و جاده هزار زیبا نیست اما باز می‌تواند گزینه خوبی برای شروع سفر باشد.

همانطور که می‌دانید ساکنین تهران از طرف‌داران پر و پا قرص سفر به شمال در ایام تعطیلات هستند و همین مورد نیز گاهی باعث ایجاد ترافیک‌های بسیار طولانی در جاده‌های مختلف می‌شود. در سطور بالا اشاره کردیم که شهر نور دسترسی بسیار مناسبی به استان تهران دارد و به ساکنین این شهر این امکان را می‌دهد که در صورت وجود ترافیک، جاده‌ای مناسب را برای برگشت به مقصد خود انتخاب کنند. مسیرهای دسترسی تهران به نور و برعکس، به مسافران این امکان را می‌دهد که برای برگشت به مقصد خود حق انتخاب بیشتری داشته باشند.

آب‌وهوای شهر نور چگونه است؟

این شهر از جمله شهرهای ساحلی استان مازندران است؛ پس بدیهی است که رطوبت هوا در فصول گرم سال مانند تابستان در آن بالا باشد. این شهر تابستان‌های گرم و شرجی دارد. اما از طرفی دیگر این شهر دارای یکی از دل‌انگیز‌ترین آب‌وهواها در فصول سرد سال است. شهر نور زمستان‌های معتدلی دارد و در بدترین حالت ممکنه دمای هوا به منفی یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد. 

بنابراین بهترین زمان سکونت در ویلاهای شهر نور، فصل‌های پاییز و زمستان است. ما به عنوان راهنمای خرید ویلا در شمال به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر از هوای شرجی خوشتان نمی‌آید، بهتر است در فصل تابستان به این شهر سفر نکنید.

جاذبه های گردشگری و تفریحی شهر نور

شهر نور به دلیل موقعیت استراتژیک خود و دسترسی همزمان به دریا و جنگل دارای امکان تفریحی و توریستی زیادی است که از معروف ترین های

آن میتوان به پارک جنگلی نور که بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه است اشاره کرد. همچنین شهر نور دارای پلاژهای متعدد ساحلی است که در تمام

فصول سال میتوانید از تفریحات آبی آن استفاده کنید

خرید ویلا در نور

آپارتمان سازی در شهر نور | راهنمای خرید ویلا در نور

شهر نور یکی از شهر‌های استان مازندران است که پتانسیل بالایی در زمینه آپارتمان‌سازی دارد. به طور کلی در این شهر آپارتمان‌سازی مرسوم‌تر از ویلاسازی است و اگر در مرکز شهر و حومه قدم بزنید متوجه این موضوع خواهید شد. از جمله برج‌های معروف شهر نور، برج ادیما است که آوازه آن در تمامی استان مازندارن پیچیده است. این برج حدودا 30 طبقه دارد که در هر کدام امکانات زیادی جهت رفاه حال افراد فراهم شده است. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیز برج به جدیدترین فن‌آوری های نوین جهانی
  • وجود امکانات ورزش‌های دریایی
  • استخرهای موجود در روی بام برج
  • پیست دوچرخه سواری
  • رستوران‌های 5 ستاره
  • سینما
  • باغ‌های ساحلی
  • مشاعات بسیار کامل و مجهز
  • و

ما به عنوان یک راهنمای خرید ویلا در نور پیشنهاد می‌ٰکنیم که از پتانسیل‌های بالای این شهر زمینه سرمایه‌گذاری املاک به خصوص آپارتمان غافل نشوید.

خرید آپارتمان در نور

قیمت خرید املاک درشهر نور | راهنمای خرید ویلا در نور

برای درک بهتر تفاوت قیمت‌ها در شهر نور بهتر است قیمت املاک این شهر را با قیمت املاک شهرهای مجاور آن بسنجیم. قیمت املاک شهر نور در مقایسه با شهر رویان کمی کمتر است اما این تفاوت قیمت به حدی نیست که بتوان از آن به عنوان «تفاوت قیمت فاحش» یاد کرد. 

قیمت املاک شهر نور نسبت به شهر چمستان بالاتر است. دلیل آن نیز می‌تواند به شرایط خرید ویلا در چمستان، ویلاسازی‌های متعدد در چمستان واشاره کرد. قیمت املاک شهر نور با شهرهای ایزدشهر و رستم رود زیاد تفاوتی ندارد و می‌توان گفت که در یک رنج است.

سخن آخر

شهر نور از معروف‌ترین شهر‌های استان مازندران است و از پتانسیل بالایی در زمینه سرمایه‌گذاری املاک به خصوص برج و آپارتمان‌سازی برخوردار است. این شهر به پایتخت ساحلی شمال کشور معروف است و دلیل معروفیت آن نیز داشتن زیباترین چشم‌اندازهای استان مازندران است. ما در مقاله بالا سعی کردیم که به عنوان یک راهنمای خرید ویلا در نور شما را با جنبه‌های متفاوت خریدوفروش املاک در این شهر آشنا کنیم. امیدواریم شما نیز بعد از مطالعه این مقاله تصمیم خود را برای خرید ویلا در این شهر را نهایی کنید.



کلمات کلیدی
مطالب مرتبط