راهنمای خرید ویلا در چمستان

راهنمای خرید ویلا در چمستان

چرا چمستان را برای خرید ویلا انتخاب کنیم؟ | راهنمای خرید ویلا در چمستان

راهنمای خرید ویلا در چمستان؛ مناطق شمالی کشور یکی از مناطق پرطرفدار خرید ویلا در بین افراد است. این مناطق به علت داشتن آب‌وهوای منحصربفرد، پوشش‌های جنگلی، طبیعت زیبا و بکر وبرای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری دارای شرایط ویژه‌ای هستند. یکی از مناطق مناسب خرید ویلا در در مناطق شمالی کشور، شهرستان چمستان واقع در غرب استان مازندران است. این شهرستان در بین شهرستان‌های معروف نور و آمل استان مازندران قرار دارد. ما در این مقاله به شرح جزئیات بسیاری از شهرستان چمستان می‌پردازیم و در ادامه در مورد خرید ویلا در این منطقه صحبت خواهیم کرد. پس تا انتهای مطلب با ما بمانید.

چمستان در کجا قرار دارد ؟

چمستان یکی از خوش آب‌ و هواترین مناطق استان سرسبز مازندران و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در منطقه‌‌ای منحصر به فرد واقع شده است. این شهرستان در شرق شهرستان نور و غرب شهرستان آمل بنا شده است. فاصله این شهر از شهرستان نور حدودا ۱۱ کیلومتر است و تنها ۱۰ دقیقه زمان میبرد تا از شهرستان نور به چمستان برسید که مطمئن باشید به هیچ عنوان متوجه همین ۱۰ دقیقه نیز نخواهید شد؛ زیرا این مسیر غنی از جنگل‌های سرسبزی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در جاده بین دو شهرستان چمستان و نور روستاهای زیر وجود دارند که از لحاظ طبیعت بسیار بکر و دست‌نخورده هستند از جمله این مناطق معروف و پر طرفدار در بین خریداران ویلا میتوان روستاهای:

  • گنجیاب
  • افراسیاب کلا
  • کردآباد
  • نصرت آباد

 را نام برد. همچنین فاصله این شهرستان تا شهرستان آمل نیز حدودا ۱۸ کیلومتر است که در بدترین حالت ۳۰ دقیقه زمان میبرد تا از آمل به شهرستان چمستان برسید. مسیر بین این دو شهرستان نیز بسیار زیباست و روستاهای زیر نیز در این مسیر قرار دارند:

  • سعادت آباد و امیرآباد
  • همصفا
  • بنفشه‌ده
  • بهدشت
  • آهودشت
  • جلیکان

یکی دیگر از شهرستان‌های معروف اطراف چمستان، شهرستان ایزد شهر است. چمستان حدودا ۸ کیلومتر با ایزدشهر فاصله دارد و تنها ۱۵ دقیقه زمان میبرد که با ماشین شخصی فاصله بین این دو شهر را طی کنید. جاده بین این شهرستان می‌تواند به خودی خود یک مکان گردشگری باشد. بعد از رد شدن از روستای سیاهکلا چمستان به قسمتی از جاده خواهید رسید که از بین پارک جنگلی نور رد می‌شود که دارای طبیعتی زیبا و چشم‌نواز است.

 علاوه بر همه این‌ها، مسیرهای منتهی به این شهرستان نیز از امکانات زیادی از جمله رستوران‌های مختلف، تعمیرگاه‌های ماشین، فروشگاه‌های متعدد وبهره‌مند هستند. دسترسی و نزدیک بودن شهرستان چمستان به شهرستان‌های نام برده شده از دلایل محبوبیت آن بین کسانی است که قصد خرید ویلا دارند. اگر از ما به عنوان یک راهنمای خرید ویلا در شمال سوال بپرسید به شما خواهیم گفت که نزدیک بودن به مناطق شهری پیشرفته و طبیعت بکر و دست‌نخورده چمستان بسیاری از افراد را مجاب کرده است تا ملک خود را در این منطقه خریداری کنند.

آب‌و‌هوای شهرستان چمستان چگونه است؟

قطع به یقین یکی از دلایل تمایل افراد به خرید ملک از استان‌های شمال کشور آب‌وهوای دلپذیر این مناطق در فصول مختلف سال است. شهرستان چمستان به علت مختصات جغرافیایی خود دارای آب‌و‌هوایی منحصر به فرد است به گونه‌ای که می‌تواند جوابگوی سلایق افراد متفاوتی باشد. در حالی که سایر افراد از گرمای طاقت‌فرسای تابستان شهر خود گلایه می‌کنند. شما می‌توانید با خانواده و دوستان خود باروبندیل سفر را ببندید و رهسپار ویلای خود در چمستان شوید؛ به دلیل ارتفاع نسبی که چمستان نسبت به سطح دریا دارد در تابستان شرجی کمتری را تجربه میکنید و همیشه دمای هوا چند درجه به نسبت شهرهای ساحلی خنک تر است. 

شهرستان چمستان به داشتن شب های خنک در اوج گرمای تابستان بسیار معروف است و می‌تواند برای بسیاری از افراد به عنوان مکانی برای فرار از گرمای تابستان تلقی شود. همچنین بهتر است خود را برای بارش‌های تابستانه نیز آماده کنید. بله اگر خوش شانس باشید می‌توانید در کنار آب‌وهوای مناسب در فصل تابستان از بارش‌های تابستانه بی‌نظیر این منطقه نیز لذت ببرید. 

خبر خوبی نیز برای افرادی داریم که از آب‌و‌هوای شرجی خوششان نمی‌آید. بهتر است بدانید شهرستان چمستان برخلاف سایر شهر‌های شمالی آب‌و‌هوای شرجی شدیدی ندارد. این شهر در ارتفاع مطمئنی از سطح دریا واقع شده است و همچنین فاصله قابل قبولی تا دریا دارد. همین عوامل موجب شده‌اند که رطوبت هوای این منطقه حتی در گرم‌ترین روز‌های سال هم بالا نرود و آب‌و‌هوایی ییلاقی را برای اهالی آن منطقه پدید بیاورد. به عنوان یک راهنمای خرید ویلا در چمستان باید بگوییم که آب‌و‌هوای این منطقه از هر لحاظی تضمین شده است.

اماکن تفریحی چمستان و اطراف آن | راهنمای خرید ویلا در چمستان

وجود اماکن گردشگری و تفریحی موجب بالارفتن قیمت ویلاها و سایر املاک در هر منطقه‌ای می‌شود و همین مورد می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب برای سرمایه‌گذاری باشد. از جمله اماکن گردشگری و تفریحی شهرستان چمستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک کشپل

اگر شما نیز علاقه‌مند گذراندن وقت در طبیعت هستید این پارک می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. پارک کشپل در بین مسیر لاویج و چمستان قرار دارد. در این پارک تعداد زیادی آلاچیق و امکانات تفریحی قرار داده شده است تا گردشگران بتوانند اوقاتی خوش را در این پارک سپری کنند. علاوه بر این امکانات، تعداد زیادی چشمه طبیعی نیز در این پارک وجود دارد که می‌توان چند ساعتی را در کنار آن‌ها گذراند و از آرامش اطراف آن بهره‌مند شد.

پارک جنگلی کشپل چمستان

علاوه بر طبیعت زیبای این پارک، فضای آن نیز بسیار تمیز است؛ به این دلیل که گردشگران حاضر در این مکان بعد از اتمام گشت‌و‌گذارشان تمامی زباله‌های خود را داخل پاکت زباله قرار داده و آن را از پارک کشپل خارج می کنند. یه عنوان یک راهنمای خرید ویلا در چمستان پیشنهاد می‌کنیم که از گشت‌و گذار در این پارک غافل نشوید.

چشمه آب گرم لاویج

شما می‌توانید بعد از گشت‌و گذار در پارک کشپل، سوار ماشین شخصی خود شوید و به سمت روستای لاویج حرکت کنید. تنها بعد از چند دقیقه رانندگی به این روستا خواهید رسید. از جمله اماکن گردشگری این منطقه چشمه آب گرم معروف لاویج است. این چشمه به علت داشتن حجم بالای املاح معدنی و گوگرد دارای خاصیت درمانی بوده و می‌تواند موجب تسکین درد بدن مخصوصا پای افراد شود.

علاوه بر این چشمه آبگرم، چشمه‌های آب گرم دیگری نیز در روستای لاویج وجود دارد. روستای لاویج علاوه بر آب گرم‌های معروف خود، طبیعت بسیار زیبا و سرسبزی دارد که می‌توان به گشت‌وگذار در این مناطق نیز پرداخت.

دریاچه الیمالات

مناطق زیادی در شمال کشور ممکن است از دید افراد پنهان مانده باشد و کمتر کسی از وجود آن باخبر باشد؛ دریاچه الیمالات یکی از همین مناطق است که می توانید آن را در دل جنگل‌های هیرکانی پیدا کنید. در این دریاچه به طور کامل امکانات قایقرانی و ماهیگیری محیا شده است. علاوه بر همه این‌ها، این دریاچه به سکوت و آرامش بی‌بدیل خود معروف است. شما می‌توانید تمرکز از دست رفته خود را در این منطقه بازیابی کنید. اگر به دنبال فرار از هیاهوی شهرهای شلوغ هستید، پیشنهاد ما به شما به عنوان یک راهنمای خرید ویلا در چمستان، گشت‌و‌گذار در دریاچه الیمالات است.

جنگل واز

بدون شک در بین گردشگرانی که به شهرستان چمستان سفر می‌کنند، افرادی وجود دارند که به سفرهای ماجراجویانه علاقه دارند. جنگل واز می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای این افراد باشد. جنگل واز به علت طبیعت بکر و دست‌نخورده خود، دارای مسیرهای صعب العبوری است که فقط می‌توان با پای پیاده یا دوچرخه مخصوص آن‌ها را طی کرد. جنگل این منطقه دارای درختان سربه فلک کشیده راش‌، افرا و بلوط است که می‌تواند توجه افرادی را که به سفرهای کمپینگ علاقه دارند به خود جلب کند.

بافت شهر چمستان چگونه است؟

بافت کلی هر شهرستان می‌تواند تاثیر به سزایی در قیمت املاک این شهر داشته باشد. به طور کلی بافت شهری شهرستان چمستان جنگلی است. این شهرستان زیبا از یک طرف به پارک جنگل گسترده، سرسبز و زیبای نور ختم می‌شود و از طرفی دیگر رشته کوه البزر و مناطق جنگلی آن می‌رسد. چه چیزی بهتر از آن که شهری را برای خرید ویلا انتخاب کنید که از لحاظ جغرافیایی دارای چنین مختصاتی باشد. همین مختصات جغرافیایی نیز موجب به وجود آمدن آب‌وهوای بسیار خوب آن مخصوصا در فصول گرم سال مانند تابستان و بهار شده است.

جاده چمستان به سمت نور

جالب است بدانید شهرستان چمستان شهرستان کوچکی است اما حوزه استحفاظی آن بسیار گسترده است به گونه‌ای که حدود 90 روستای بین شهرستان آمل و نور در این حوزه استحفاظی قرار دارند. همین مورد نیز موجب تنوع بافت شهری شهرستان چمستان شده است. این تنوع می‌تواند به راحتی جوابگوی سلیقه افراد مختلف باشد. اگر به دنبال خرید ویلا در شهرستانی هستید که می‌خواهید دست شما برای خرید در انتخاب منطقه باز باشد پیشنهاد ما به عنوان یک راهنمای خرید ویلا در چمستان، منطقه استحفاظی چمستان است.

معروف‌ترین روستاهای اطراف چمستان را بشناسید

همانطور که در سطور بالا اشاره کردیم، حوزه استحفاظی این شهرستان بسیار گسترده است و دست مشتریان را برای خرید ملک در مناطق مختلف باز گذاشته است. روستاهای حوزه استحفاظی چمستان بسیار متنوع هستند به‌گونه ای که بیش از 60 روستا در مسیر بین چمستان و آمل وجود دارد. از جمله این روستاها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امیرآباد 

این روستا در فاصله ۵ کیلومتری مسیر آمل به چمستان واقع شده است و از نظر اقتصادی و نزدیکی به شهرستان آمل نیز شرایط ویژه‌ای دارد. این روستا به مناطق جنگلی بسیار نزدیک است و می‌تواند گزینه خوبی برای خرید ویلا در حوزه استحفاظی چمستان باشد.

سعادت آباد

این روستا یکی از معروف‌ترین مناطق از نظر شهرک‌های ویلایی و توریستی چمستان به شمارمی‌آید. این روستا در ۵ کیلومتری ورود به شهرستان چمستان از سمت آمل بعد از روستای امیرآباد قرار گرفته است. این روستا نیز از آب‌وهوای دلپذیرو مناطق جنگلی زیبا بهره‌مند است.

 نعمت آباد

این روستا از نظر داشتن مناطق و چشم‌اندازهای طبیعی بسیار غنی است. می‌توان گفت که این شهر چسبیده به شهرستان چمستان و در فاصله یک کیلومتری از این شهر قرار دارد. همچنین فاصله آن با شهرستان نور نیز تنها ۱۱ کیلومتر است. بافت طبیعی این شهر یکی ازدلایل محبوبیت آن در بین افراد شده است. به عنوان یک راهنمای خرید ویلا در چمستان می‌توانیم بگوییم که شما می توانید از سرمایه‌گذاری خود در این مناطق مطمئن باشید.

کیابسر

روستای کیابسر یکی از روستاهای کم‌ جمعیت شهرستان چمستان است که به علت داشتن آب‌وهوای مناسب، جنگل‌های متعدد وتبدیل به یکی از اماکن محبوب برای خرید ویلا شده است. این روستا درمسیر آمل به چمستان قرار دارد.

روستا‌های بالا تنها تعدادی از روستاهای معروف و مشهور حوزه استحفاظی چمستان هستند. حدود 30 روستا نیز در بین مسیر چمستان به شهرستان نور قرار دارند که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

گنجیاب

این روستا اولین روستا در مسیر نور به چمستان است که تنها 2 کیلومتر با شهرستان نور فاصله دارد. این روستا در کنار فضای لوکس و تفریحی خود، محیطی آرام و امن برای سکونت خانواده‌هاست؛ همین امر موجب شده که سالیانه تعداد زیادی از افراد برای خرید ملک در این منطقه ترغیب شوند. این روستا خود به دوقسمت گنجیاب سفلی و گنجیاب علیا تقسیم می‌شود. 

شهرک دشت نور

شهرک دشت نور را می‌توان به عنوان یکی از قوی‌ترین شهرک‌سازی‌های استان مازندران معرفی کرد که در روستای افراسیاب کلا واقع شده که گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند؛ در واقع این مجتمع تفریحی کامل‌ترین مجموعه توریستی و تفریحی شمال کشور بوده  و فاز اول این پروژه در سال 1394 افتتاح شده است.

شهرک دشت نور

این مجتمع تفریحی زیبا با وسعتی نزدیک به 4 هکتار در نزدیکی آپارتمان‌های اقامتی و ویلاهای باشکوه ساخته شده است و همین موارد است که این مجتمع را بسیار خاص و منحصربهفرد جلوه می‌دهد. می‌توانیم به عنوان یک راهنمای خرید ویلا در چمستان بگوییم که این منطقه یکی از بهترین مناطق برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری است.

سرکاج

این روستا تنها ۵ دقیقه تا دریای خزرفاصله دارد و از مناطق بکر و چشم‌نواز طبیعی شمال کشور به حساب می‌آید. این روستا با جنگل افراسن نیز فاصله‌ بسیار ناچیزی دارد به گونه‌ای که اهالی این روستا از خانه‌های خود به این جنگل دید دارند. سد الیمالات نیز در این روستا قرار دارد.

خرید ویلا در چمستان | راهنمای خرید ویلا در چمستان

تا به این‌ جای مقاله به شرح مزایای شهرستان چمستان پرداختم و خاطرنشان کردیم که شما از خرید ویلا در این منطقه و سرمایه‌گذاری در آن پشیمان نخواهید شد. در ادامه مطلب به شرح جزئیات بیشتری از مقوله خرید ویلا در چمستان خواهیم پرداخت.

قیمت ویلاهای چمستان

همان‌طور که در پاراگراف‌های قبلی اشاره کردیم حوزه استحفاظی چمستان بسیار گسترده است که حدودا شامل 90 روستا می‌شود؛ همین عامل موجب شده است که دست خریداران برای خرید ملک در مناطق مختلف باز باشد. تعدد مناطق خرید ملک موجب تعدد قیمت ویلاها می‌شود. به طور کلی قیمت ویلاهای نزدیک به شهرستان نور کمی نسبت به مناطق دیگر بالاتر است؛ اما به یاد داشته باشید که این مورد باعث نمی‌شود که ویلاهای گران‌تر در مناطق دیگر پیدا نشود؛ قیمت ویلاها به عوامل دیگر مانند متراژ آن‌ها، نوع سند، امکانات تعبیه شده در ویلا ونیز بستگی دارد.

اگر کمی در مناطق مختلف چمستان گشت‌و‌گذار کنید متوجه می‌شوید که اهالی این منطقه و املاکی‌ها از اصطلاح بالا دست و پایین دست چمستان زیاد استفاده می‌کنند. بهتر است بدانید منظور از بالا دست، مناطق سمت رشته کوه البرز و منظور از پایین دست، مناطق اطراف پارک جنگلی نور است. تفاوت این دو منطقه علاوه بر موقعیت جغرافیایی‌شان، در آب‌ وهوا نیز هست. بدین صورت که آب‌ وهوای مناطق بالا دست چمستان کمی بهتر از منطقه پاییندست چمستان است. 

بنابراین اگر دو ویلا با شرایط کاملا یکسان در دو منطقه بالادست و پایین‌دست چمستان داشته باشیم، قیمت ویلای بنا شده در بالادست چمستان بیشتر است. لازم به ذکر است که قیمت کلیه ویلا‌ها به علت تورم کلی اقتصاد کشور نسبت به چند سال گذشته افزایش داشته است.

سند ویلاهای چمستان | راهنمای خرید ویلا در چمستان

نوع سند یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده قیمت در ویلاهای چمستان است. حدود 60 تا 70 درصد اسناد ویلاهای این شهرستان به صورت قولنامه‌ای است. سند قولنامه‌ای به سند شورایی یا دهیاری نیز معروف است. مشتریانی که خواستار خرید این ویلاها هستند می‌توانند بعدا نسبت به تکبرگ کردن سند ویلای خود اقدام کنند. لازم به ذکر است که اسناد قول‌نامه‌ای ویلاهای این منطقه از لحاظ اعتباری مشکلی ندارند و معتبر هستند.

تعدادی از ویلاهای این روستا نیز دارای سند تکبرگ هستند که طبعا قیمت آن‌ها نیز بالاتر است.

شرایط خرید ویلا در چمستان 

اگر با نحوه خرید و فروش ملک در این منطقه آشنا باشید می‌دانید که در این روستا خرید و فروش‌ها به صورت اقساط طولانی مدت بوده است. به طوری‌ که تا 5 الی6 سال پیش مشتریان می‌توانستند اقساط خرید ویلای خود را تا 2 سال بعد پرداخت کنند. اما متاسفانه به علت تورم شدید اقتصاد کشور نمی‌توان اقساط طولانی مدت برای خرید ویلاها در چمستان تعریف کرد. به طور میانگین اقساط خرید ویلا در این منطقه به 6 تا 7 ماه رسیده است. البته لازم به ذکر است که اگر با مشاور املاکی خبره در این زمینه قرارداد ببندید؛ می‌توانید اقساط خرید ویلای خود را تا 1 سال نیز بپردازید.

سخن آخر

شهرستان چمستان یکی از مناطق پرطرفدار در زمینه خرید ویلا درمناطق شمالی کشور به شمار می‌آید. خرید ویلا در این منطق مزایای زیادی از جمله خرید اقساطی، تنوع در مناطق و قیمت ویلا و.. را می‌تواند برای شما به ارمغان بیاورد. ما در مقاله بالا به شرح جزئیات بسیاری از شهرستان چمستان پرداختیم و در ادامه در مورد خرید ویلا در این منطقه صحبت کردیم. امیدواریم شما نیز بعد از مطالعه این مقاله تصمیم خود را برای خرید ویلا در این شهرستان را نهایی کنید.



مطالب مرتبط