آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است

آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است

آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است؟

سرمایه‌گذاری در ملک و املاک از گذشته تا به امروز در کشور ما بهترین و امن‌ترین نوع سرمایه‌گذاری بوده است و در این بین سود حاصل از خرید و فروش املاک نصیب کسانی می‌شود که دیدگاه سرمایه‌گذاری بلند مدت دارند. شمال کشور به علت آب‌وهوای مناسب، دسترسی به دریا، وجود جنگل‌ها و مناظر بکر و زیبا برای بسیاری از سرمایه‌گذاران جذابیت ویژه‌ای دارد. از این رو اغلب افراد قصد خرید ملک در شمال را در سر دارند. اما آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است؟

با توجه به تغییرات آب و هوایی و افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها میزان گرایش مردم به زندگی در مناطق سرسبز و خوش آب و هوا مثل استان مازندران و دیگر شهرهای شمال کشور افزایش یافته است. نزدیکی این مناطق به پایتخت و ارزان بودن املاک در شمال نسبت به دیگر مناطق کشور نیز مزید بر علت سرمایه‌گذاری در املاک مازندران شده است. اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید، متوجه می‌شوید که خرید ویلا در شمال با چه شرایطی به صرفه خواهد بود؟

هدف از خرید ویلا در شمال چیست؟

اغلب افراد به خرید ویلا در شمال علاوه بر تفریح و گردش در تعطیلات، به چشم سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند. بنابراین قبل از خرید باید بدانید آیا ویلایی که در شمال می‌خرید پتانسیل رشد دارد یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا فاکتورهای مهمی که در هر سرمایه‌گذاری از جمله خرید ویلا در شمال باید به آن توجه کنید را شناسایی کنید. بنابراین طبق اولویت‌های خود از نظر مسیر دسترسی، نزدیکی به ساحل یا دریا، فاصله کم با پایتخت، وضعیت آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی، امکانات ویلا، نوع سازه و مصالح ساختمانی به کاررفته و غیره یک ویلای خوب در شمال خریداری کنید.

البته پس از انتخاب هر یک از انواع ویلاها جهت خریداری، توجه به بودجه اولیه برای خرید ویلا در شمال موضوع پر اهمیت دیگری است که باید به آن توجه کنید. بهتر ایت برای انتخاب ویلای مناسب از بین گزینه‌های موجود حتما سفر کوتاهی به منطقه مورد نظر داشته باشید و امکانات و موقعیت ویلاها را از نزدیک مشاهده کنید و بعد از مقایسه بهترین آنها را با بهترین قیمت متناسب با بودجه خود معامله کنید.

چرا در شمال ویلا بخریم؟ | آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است؟

اگر برای شما هم این سوال مطرح است که آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است؟، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید. اقدام به خرید ویلا در شمال یک ایده جالبی است که خیلی از افراد برای سرمایه‌گذاری سرمایه اندک خود سعی می‌کنند آن را محقق کنند. با توجه به افزایش تقاضا برای خرید ویلا در شمال دیگر تصمیم‌گیری برای خرید ویلا و سرمایه گذاری در این نوع املاک چندان پیچیده به نظر نمی‌رسد و به طور قطع یک معامله پر سودی را از این طریق تجربه خواهید کرد. اما هر نوع ویلایی پرسود نخواهد بود و باید در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید.

بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری با خرید ویلا دارید حتما به آن به یک فعالیت اقتصادی پرسود نگاه کنید تا علاوه بر اینکه صاحب یک ویلا در محیطی دنج در طبیعت خواهید شد و تعطیلات را در کنار دوستان و خانواده خود به خوشی می‌گذرانید، یک سرمایه‌گذاری امن را با تمام دیدگاه‌های کارشناسی انجام داده باشید.

مهم‌ترین دلایل به صرفه بودن خرید ویلا در شمال

همانطور که گفته شد، خرید ویلا در شمال در واقع یک فعالیت اقتصادی پرسودی است که باید به همه جوانب و عوامل تاثیرگذار در معامله آن دقت کنید. بنابراین پیشنهاد ما این است که حتما از تجربیات یک فرد متخصص و آشنا به منطقه استفاده کنید. در ادامه دلایل به صرفه و پرسود بودن خرید ویلا در شمال را برای شما شرح خواهیم داد.

پایین بودن قیمت ویلا و زمین در شمال نسبت به کلانشهرها

یکی از دلایلی که خرید ویلا در شمال را جهت سرمایه‌گذاری توجیه می‌کند این است که قیمت ویلا و شرایط فروش زمین در شمال، هنوز قیمت مناسب و پایینی دارد و نسبت به کلانشهرها و دیگر شهرهای کشور از قیمت معقول‌تری برخوردار هستند. همچنین هزینه‌های جانبی از جمله بازسازی، ساخت و خرید مصالح ساختمانی، پرداخت دستمزد کارگر ساختمانی در شمال نسبت به کلانشهرها پایین‌تر است. تمام این موارد باعث می‌شود که دریابید خرید ویلا در شمال یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه و آگاهانه خواهد بود.

بهره‌مندی از آب و هوای پاک در شمال| آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است؟

یکی دیگر از عوامل مهمی که سبب می‌شود بدانید آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است یا خیر؟، افرادی زیادی که در کلانشهرها ساکن هستند برای دوری از آلودگی هوا به شهرهای کوچک شمال کشور از جمله مازندران مهاجرت می‌کنند تا از هوای پاک با مناظر رویایی و زیبا بهره‌مند شوند. بنابراین با خرید ویلا در شمال علاوه بر سرمایه‌گذاری، یک فرصت مناسب برای شما فراهم می‌شود تا سفرهای کوتاهی را به این منطقه داشته باشید و با خیال راحت در ویلای شخصی خود در کنار خانواده یا دوستان اوقات خوشی را سپری کنید.

البته توجه داشته باشید که آب و هوای شمال  هر چه به بافت روستایی نزدیک‌تر می‌شود بسیار پاکیزه و لذت‌بخش خواهد شد. بنابراین امروزه اکثر افراد برای دور شدن از شلوغی و آلودگی شهرها به زندگی در ویلاهای دنج حومه شهرهای شمالی روی می‌آورند.

خرید ویلا در شمال

دسترسی آسان به دریا و جنگل

همانطور که گفته شد، شمال کشور از آبو هوای بسیار خوبی برخوردار است و بسیاری از افراد از شهرهای دور و نزدیک در ایام تعطیلات به شهرهای شمالی مسافرت می‌کنند. این افراد علاوه بر دسترسی به شرایط آب‌وهوایی بسیار مناسب شهرهای شمالی به دریا و پوشش جنگلی نیز دست پیدا خواهند کرد. از آنجایی که دسترسی به شهرهای شمالی و طبیعت زیبا نسبت به دیگر مناطق خوش آب وهوای کشور مثل کیش و قشم بسیار ساده و راحت‌تر است. همین مزیت باعث می‌شود که ارزش سرمایه‌گذاری در شمال با خرید ویلا دو چندان نمود پیدا کند. از طرفی دیگر این افزایش تقاضا باعث رشد قیمت ویلا و زمین در شمال نسبت به دیگر مناطق کشور می‌شود.

افزایش رقابت برای ساخت ویلا  در شمال

بسیاری از افراد ساکن کلانشهرها تمایل دارند که سرمایه خود را در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنند. این افراد دو راه دارند یکی اینکه سرمایه‌گذاری آنها خرید ویلا در شمال باشد یا اینکه یک واحد آپارتمان در همان شهر خود بخرند. با توجه به داغ بودن بازار سرمایه‌گذاری در شهرهای شمالی، خرید ویلا در شمال می‌تواند پرسود باشد. چرا که با توجه به پایین بودن قیمت زمین و ویلا در شمال نسبت به کلانشهرها با همان مقدار سرمایه می‌توانید یک ملک با متراژ بیشتری در شمال خریداری کنید. همچنین با توجه به تراکم زیاد ساختمان‌ها با امکانات لوکس در کلانشهرها هر روز ارزش ملک شما کاهش می‌یابد اما این میزان تراکم در شمال کمتر است و با توجه به موقعیت جغرافیایی تا مدت‌ها ارزش سرمایه شما حفظ خواهد شد.

البته این فاکتور نیز تنها عاملی نیست که بدانید آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است یا خیر؟ در ادامه سایر عوامل را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

توریست‌پذیر بودن و کسب درآمد از ویلا | آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است؟

شهرهای شمالی همواره یکی از مقاصد مهم گردشگری به حساب می‌آیند و در ایام مختلف شاهد حضور گردشگران و مسافران بسیاری در این مناطق هستیم. بنابراین برخی از افراد سرمایه خود را برای خرید ویلا در شمال اختصاص می‌دهند تا با اجاره آن به گردشگران ضمن حفظ ملک خود از آن کسب درآمد کنند. بنابراین توریسم‌پذیری شهرهای شمالی نیز یک مزیت پنهان است که باعث پرسود جلوه دادن سرمایه‌گذاری در خرید ویلا می‌شود. بنابراین برای رسیدن به سود کوتاه مدت شما می‌توانید ویلای خود را در روزهایی از سال اجاره دهید و هر زمان که تمایل داشتید، خودتان از آن استفاده کنید و به تفریح و استراحت بپردازید. با این شرایط با گذر زمان شاهد بازدهی ویلای خود خواهید بود و روز به روز بر ارزش آن افزوده می‌شود. بدون شک این روش سرمایه‌گذاری ضمن سودآور بودن با چالش و ریسک کمتری همراه خواهد بود.

پتانسیل رشد مناطق شمالی نسبت به کلانشهرها

بسیاری از کلانشهرها از جمله تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و غیره با تراکم بسیار بالایی روبرو هستند و بسیاری از واحدهای مسکونی در این مناطق با متراژ پایین و تراکم بالا نسبت به شهرهای شمالی ساخته شده‌اند. از طرفی دیگر اغلب مناطق کلانشهرها به دلیل توسعه‌یافتگی دیگر امکان رشد و پیشرفت ندارد و خرید و فروش ملک با توجه به تورم مسکن به شدت کاهش یافته است. اما در شهرهای شمالی کشور همچنان تراکم نسبت به کلانشهرها بسیار پایین‌تر است و در آینده نیز امکان رشد و توسعه بیشتر آنها وجود دارد.

بنابراین شما با خرید ویلا در شمال می‌توانید هر زمان که اراده کردید اقدام به فروش ویلای خود کنید چرا که همواره مشتریانی دست به نقد برای خرید ویلا وجود دارند که ویلای شما را با قیمت مناسبی خریداری کنند. بنابراین سطح نقدشوندگی ویلا نسبت به دیگر املاک در شهرهای دیگر بسیار بالاتر است و سریع می‌توانید به سرمایه‌ اولیه خود همراه با سود دست پیدا کنید.

بحران کم‌آبی و مهاجرت به شمال

کمبود آب و بحران کم‌آبی در کلان‌شهرهایی مثل اصفهان، سمنان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، همدان و غیره باعث افزایش مهاجرت به شهرهای شمالی شده است و خود این عامل به تنهایی باعث رشد قیمت ملک و زمین در شمال کشور می‌شود.

ایران همواره با بحران کم‌آبی و خشکسالی روبرو بوده است و در سال‌های اخیر بر شدت آن افزوده شده و روند مهاجرت به شمال کشور شدت یافته است. بنابراین جذابیت و در دسترس بودن شهرهای شمال کشور به ویژه مازندران، کم بودن زمین در شمال و مهاجرت به دلیل بحران آب، موجب افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت ملک در این مناطق می‌شود. بنابراین خرید ویلا در شمال بعد از مدتی می‌تواند سود مناسبی را عاید سرمایه‌گذاران کند. این فاکتور باعث می‌شود که یقین پیدا کنید که آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است یا خیر؟

کمبود زمین در شمال

مسئله دیگری که به‌ صرفه بودن سرمایه‌گذاری و خرید ویلا در شمال را اثبات می‌کند، کم بودن زمین در مناطق شمالی است و عامل مهمی برای افزایش قیمت ویلا در آینده خواهد بود. از طرفی دیگر محدودیت‌های قانونی و حقوقی برای ساخت‌وساز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی وجود دارد که این عرضه کم زمین مانع پاسخ به افزایش تقاضا برای خرید ملک در شمال می‌شود و همین اتفاق دلیلی بر پر سود بودن خرید ویلا در این مناطق خواهد بود. 

آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است؟

با توجه به مطالب و دلایلی که در بالا مورد بررسی قرار گرفت باید گفت که هر نوع تجارت و خرید یا فروش هر جنس و کالایی می‌تواند به صرفه باشد. پس اگر خرید ویلا در شمال نیز به صورت هوشمندانه و آگاهانه انجام شود به طور قطع می‌تواند به صرفه باشد. اما هر نوع سرمایه‌گذاری برای خرید ویلا به صرفه و باید از نظر کارشناسی افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

خرید ویلا در شمال

انتخاب موقعیت مناسب برای خرید ویلا، امکانات، مسیرهای دسترسی، چشم‌انداز به دریا یا جنگل، وضعیت آب و هوایی و غیره می‌تواند فاکتورهای مهم در سرمایه‌گذاری و خرید ملک در شمال باشد و ضریب ریسک سرمایه‌گذاری شما را در حد بسیاری پایین بیاورد.

با توجه به اینکه بازار مسکن در کشور ما بسیار آشفته و نامتوازن است باید برای خرید ویلا در شمال یک طرح و برنامه مشخصی را داشته باشید تا به سود لازم برسید. پس به جای اینکه از خود بپرسید آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است؟ بگویید در کجا ویلا بخرم؟ تا آینده و آتیه مناسب‌تری را داشته باشد. چرا که سرمایه‌گذاری در ویلا معمولا یک نوع سرمایه‌گذاری زمان‌بر و طولانی مدت است و با گذشت زمان به سود می‌نشیند.

خرید ویلا در کدام منطقه شمال به صرفه است؟

افرادی متقاضی خرید ویلا در شمال با گزینه‌های بسیاری روبرو می‌شوند و همین تنوع مناطق باعث می‌شود که دست شما برای سرمایه‌گذاری باز باشد. اما در این بین انتخاب شهرهای شمالی و حتی مناطق ساحلی یا جنگلی بستگی به سلیقه افراد دارد و نمی‌توان یک جای مشخص را بیان کرد. اما در هر صورت قبل از اقدام به معامله هدف خود را از خرید ویلا در شمال مشخص کنید. همچنین بدانید در کجا سرمایه‌گذاری می‌کنید و تعیین کنید چه میزان سودی را در چه مدتی از معامله خود انتظار خواهید داشت.

البته امنیت در سرمایه‌گذاری و خرید ویلا را نیز در نظر بگیرید و تا در هر زمانی که قصد فروش ویلا را داشتید بتوانید در زمان کوتاهی آن را به پول نقد تبدیل کنید. 

از طرفی دیگر سعی کنید زمین یا ویلایی را برای خرید انتخاب کنید که مسیر دسترسی مناسبی داشته باشد و خارج از بافت شهری یا روستایی قرار نگرفته باشد. همچنین تمام استعلامات آن از نظر نوع کاربری و غیره اصالت داشته باشد و تا حد امکان ویلایی را خریداری کنید که بابت آن به شما سند رسمی تحویل دهند. با در نظر گرفتن این موارد دیگر نگران ریسک سرمایه‌گذاری خود نخواهید بود و با خیال راحت می‌توانید سرمایه خود را در این مسیر هزینه کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل نحوه خرید ویلا در شمال 

بنابراین تمام جوانب مثبت و منفی را هنگام خرید ویلا در شمال در نظر بگیرید. مثلا موقعیت جغرافیایی ساختمان ویلا و کاربری آن را به خوبی بررسی کنید. امکاناتی که در نزدیکی ویلا قرار دارند نیز از اهمیت یوژه‌ای برخوردار هستند. دسترسی به امکاناتی همچون آب، برق، گاز، تلفن و آنتن‌دهی منطقه را نیز به خوبی چک کنید. اگر قصد سکونت دائمی در ویلای مورد نظر را دارید حتما میزان دسترسی به مراکز درمانی و آموزشی، رستوران‌ها، جاده‌ها، فضای سبز، نزدیک بودن به ساحل یا جنگل، فروشگاه مواد غذایی و غیره را نیز در نظر بگیرید.

بر این اساس می‌توان گفت در هر منطقه‌ای از شمال که ویلا یا زمین بخرید و حتی آن را برای مدتی رها کنید و استفاده‌ای از آن نداشته باشید متناسب با رشد تورم شاهد افزایش قیمت ملک خود خواهید بود و از این بابت جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

جمع‌بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا به این پرسش که آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است یا خیر، پاسخ مناسبی بدهیم. پاسخی که باید طبق واقعیات موجود در بازار مسکن و فاکتورهای متعدد مورد بررسی قرار گیرد. از این رو توصیه ما این است که قبل از خرید ویلا در شمال به درستی تحقیق کنید و با جستجوی مناسب اقدام به سرمایه‌گذاری کنید تا از خرید خود بیش‌ترین منافع و سود لازم را کسب کنید.

در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام در خصوص سرمایه‌گذاری و خرید ویلا در شمال، می‌توانید با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید

به طور کلی شما با هر میزان سرمایه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید نسبت به خرید ویلا در شمال اقدام کنید و یک فعالیت اقتصادی پرسود را برای خود رقم بزنید. بنابراین خرید ویلا در شمال علاوه بر اینکه سود خوبی را نصیب شما به عنوان یک سرمایه‌گذار می‌کند، یک مکان شخصی و دائمی را در اختیار شما می‌گذارد تا در موقعیت‌های مختلف و ایام تعطیلات بتوانید اوقات خوشی را در آن به همراه دوستان و خانواده بگذرانید و طبیعت بکر و زیبای اطراف خود لذت ببرید.



کلمات کلیدی
مطالب مرتبط