بهترین منطقه برای خرید ویلا جنگلی در شمال

بهترین منطقه برای خرید ویلا جنگلی در شمال

در این مقاله قصد داریم مطالبی را در مورد خرید ویلا جنگلی در شمال بیان کنیم. افراد زیادی میل به خرید ویلا در شمال دارند. اما قبل از خرید باید نکاتی را در نظر بگیرید و نیازهای خود را بسنجید. برای خرید ویلا می‌توانید مناطق مختلفی را انتخاب کنید. هر منطقه‌ای مزایا و معایب خودش را دارد. یکی از ویژگی‌های شهرهای شمال کشور بهره‌مندی از مناظر زیبای طبیعی و آب و هوای خوب است. به همین دلیل معمولا افراد از خرید ویلا در شمال استقبال می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید با این موضوع بیشتر آشنا شوید و از ویژگی‌های ویلاهای مناطق جنگلی مطلع شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله در کنار ما بمانید. 

خرید ویلا جنگلی در شمال مناسب چه کسی است ؟

افراد در شمال کشور دو انتخاب برای خرید ویلا دارند. یکی خرید ویلا جنگلی در شمال و دیگری خرید ویلای ساحلی است. بسته به اینکه شما چه تمایلی دارید و به چه مناظری علاقه دارید می‌توانید انتخاب مناسبی انجام دهید. اگر به دنبال خرید ویلاهای رو به دریا هستید باید در نوار ساحلی به دنبال ویلا بگردید. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق طبیعت سبز و درختان سربه‌فلک کشیده هستند ویلای جنگلی برای شما مناسب است. 

البته منظور از ویلای جنگلی ویلایی نیست که با جنگل مسافت زیادی داشته باشد بلکه ویلایی است که در فاصله بسیار نزدیک به جنگل است. وقتی شما یک ویلای جنگلی می‌خرید از منظره سبز و زیبای جنگل بهره‌مند می‌شوید. آب و هوای خوب و شنیدن صدای پرندگان دستاورد کوچکی از داشتن یک ویلای جنگلی است.البته هر ویلایی مزایا و معایب خاص خود را دارد که ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در خرید یک ویلا جنگلی میپردازیم. 

مناطق مناسب برای خرید ویلا جنگلی در شمال

اگر بخواهیم به مسیرهای جنگلی برای خرید ویلا اشاره کنیم باید بگوییم از شهر چمستان تا نور مناطقی که در سمت جنوب یعنی سمت رشته کوه البرز قرار می‌گیرند اغلب جنگلی هستند. چمستان به دلیل وسعت بالایی که دارد و همچنین به دلیل قرار گیری در بین رشته کوه های جنگلی البرز و پارک جنگلی نور, مناطق زیادی دارد که یا چسبیده به جنگل هستند و یا فاصله آنها تا جنگل بسیار کوتاه است.روستاهایی مانند امیرآباد, سعادت آباد, کیابسر, نعمت آباد, جوربند و…

همچنین در چمستان جاده بسیار زیبایی وجود دارد که از ایزدشهر تا چمستان کشیده شده است و از دل پارک جنگلی نور میگذرد که به جاده دریا معروف است. این مسیر در دل جنگل‌های سرسبز شمال قرار دارد و مانند نگینی سبز در بین مسیرهای جنگلی شمال کشور می‌درخشد. این جاده سرسبز به پارک جنگلی شهرستان نور چسبیده است و در فاصله بسیار کوتاهی از دریا قرار دارد. روستاهایی که در این مسیر قرار گرفته اند نیز برای خرید ویلا جنگلی مناسب هستند.

روستاهایی که در حدفاصل شهر نوشهر تا رویان هستند به دلیل فاصله نزدیک دریا و جنگل در این مناطق اکثرا دسترسی بسیار عالی به جنگل دارند مانند چلک، سیسنگان، چلندر، ونوش و … جزو مناطقی هستند که چسبیده به جنگل هستند و برای خرید ویلای جنگلی بسیار مناسبند. البته یک سری از روستاهای ییلاقی و جنگلی نیز در این مناطق وجود دارد که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. 

بیشتر بخوانید : بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال

خرید ویلا جنگلی در شمال

مناطق کوهپایه جنگلی در شمال کشور

شما می‌توانید برای خرید ویلا جنگلی در شمال به سراغ مناطق کوهپایه جنگلی نیز بروید. این مناطق هم برای خرید ویلا بسیار مناسب هستند و مزایا و معایب خودش را دارد. استفاده از مناظر زیبا و برخورداری از آب و هوای بسیار خوب از مزایای خرید ویلاهای کوهپایه جنگلی است. همچنین تجربه سکونت در یک فضای سرسبز و بکر با خرید این ویلاها برای شما میسر می‌شود. این چیزی است که برای شهرنشینان بسیار ارزشمند و دوست داشتنی است. 

از مزایای خرید ویلا در مناطق کوهپایه ای جنگلی این است که شما حتی در تابستان نیاز به کولر پیدا نخواهید کرد و هوا در این مناطق در تابستان شرجی و رطوبتی نیست. این مناطق معمولا از تراکم جمعیت کمتری برخوردار هستند و همین موضوع باعث میشود آرامش بیشتری در این مناطق داشته باشید.

اما یکی از معایب این ویلاها دور بودن از مرکز شهر است. همچنین ممکن است دسترسی به اینترنت به دلیل مشکل در آنتن دهی با مشکلاتی همراه شود. اما برای گذراندن تعطیلات این مناطق مانند تکه‌ای از بهشت می‌مانند. برای انسان‌های شهرنشین که مدت‌ها به اجبار دور از طبیعت زندگی کرده‌‌اند گذراندن چند روز در این محیط می‌تواند بسیار مفید ومفرح شود. زیرا با برقراری ارتباط با طبیعت بکر سطح انرژي شما به شدت افزایش پیدا می‌کند و تنفس در هوای پاک این مناطق شما را شاد و سرحال نگه می‌دارد. 

اگر می‌خواهید در این مناطق ویلا بخرید باید به سراغ منطقه لاویج و واز در چمستان و یا گلندرود و پیمود در رویان بروید. این مناطق حدود ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارند. اما دارای جاده‌های آسفالته هستند و هیچ گونه مشکلی در رفت و آمد نخواهید داشت. 

آشنایی با روستای زیبا و سرسبز لاویج در چمستان

اگر به دنبال خرید ویلا جنگلی در شمال و در زیباترین ییلاق‌های استان مازندران هستید باید به روستای لاویج سری بزنید و با طبیعت بکر و زیبای این منطقه آشنا شوید. در لاویج آبشارهای طبیعی زیادی وجود دارد و همچنین چشمه‌های آب‌گرم آن که دارای خواص درمانی است در کل کشور معروف است. 

یکی از ویژگی‌های روستای لاویج که در شهر چمستان واقع است تنوع بسیار بالای گیاهی و جانوری است که نشان دهنده طبیعت سلامت و دست نخورده آن‌جا است. آب و هوای خوب در کنار چشمه‌های و آبشارهای روان رنگ و بویی خاص به این منطقه بخشیده است. بافت گیاهی در منطقه لاویج متراکم است و این روستا قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد. 

برای رسیدن به این روستا باید از جاده‌های کوهستانی و زیبای جنگل‌های هیرکانی عبور کنید و از پارک جنگلی کشپل نیز بگذرید. عبور از این مناطق زیبا تجربه‌ای تکرار نشدنی است. بعد از گذراندن حدود ۲۰ کیلومتر وارد لاویج می‌شوید. وجود حوضچه‌های آبگرم طبیعی در این منطقه تجربه یک آب‌تنی بسیار لذت بخش را برای شما به ارمغان می‌اورد.

ویلاهای بسیار شیک و لوکسی در متراژهای مختلف در این منطقه زیبا بنا شده است. این ویلاهای جنگلی متناسب با تکنولوژی روز دنیا و با بهره‌گیری از بهترین متریال موجود در بازار ساخته شده‌اند و از نظر امکانات رفاهی و ساخت سازه کاملا مهندسی‌ساز هستند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط فروش زمین و ویلا در لاویج, از طریق صفحه تماس با ما از مشاورین ما مشاوره رایگان بگیرید

خرید ویلا جنگلی در شمال

آشنایی با روستای واز در دل جنگل‌های هیرکانی

یکی از مناطقی که زیبایی افسانه‌ای دارد روستای واز در شهر چمستان است که زیبایی بی‌اندازه آن هوش از سر شما می‌برد. عبور از جنگل‌های سرسبز هیرکانی و شنیدن صدای رودخانه‌های خروشان چیزی است که هر انسانی به دنبال آن است. آرامش رویایی این منطقه آن را به بهشت تشبیه کرده است و اگر شما هم دوست دارید در چنین جای زیبایی زندگی کنید باید به سراغ روستای واز بروید. واز یک منطقه توریستی و ییلاقی است که برای خرید ویلا جنگلی در شمال بسیار عالی است. 

برای اینکه به روستای واز برسید باید به سمت جاده جوربند رانندگی کنید و همین مسیر را ادامه دهید تا به روستای واز برسید. در طول مسیر می‌توانید از زیبایی بی‌نظیر جاده که مانند تابلوهای نقاشی دلربایی می‌کند لذت ببرید. در مناطق ییلاقی هوا سرد است و خبری از رطوبت و شرجی نیست. 

علاوه بر این وجود بافت جنگلی موهبتی است که ساکنان این مناطق از آن بهره‌مند هستند. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دوست دارند هرزگاهی از شلوغی‌های شهر فرار کنند و به یک مکان ساکت و آرام بیایند و از زیبایی‌های بی‌نظیر جنگل‌های هیرکانی بهره‌ ببرند خرید ویلا در واز برای شما بسیار مناسب است.

واز به دو بخش تقسیم شده است که واز سفلی و واز علیا نام دارد. روستای واز در بین دو کوه بسیار بلند قرار گرفته است که همین موضوع باعث شده تعداد زمین های قابل ساخت و سکونت در آن کمتر باشد و بافت محدود تری داشته باشد, به همین خاطر رنج قیمت زمین در واز به نسبت لاویج بالاتر است در صورتی که این دو منطقه اقلیمی مشابه هم دارند. و تقریبا در یک ارتفاع از سطح دریا قرار گرفته اند.

در منطقه واز چمستان ویلاهای بسیار شیک و لوکس ساخته شده‌ است که شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

خرید ویلا جنگلی در شمال

قیمت خرید ویلا جنگلی در شمال 

قیمت خرید ویلا جنگلی در شمال به موارد زیادی بستگی دارد و نمی‌توان یک قیمت ثابت را برای خرید ویلا مشخص کرد. بسته به متراژ ویلا، متریالی که در ساخت بنا استفاده شده است، منطقه‌ای که ویلا در آن قرار گرفته است، میزان دوری و نزدیکی به دریا و جنگل و همچنین امکانات ویلا قیمت ویلاها با هم فرق می‌کند. اما موضوعی که در این میان می‌توان به آن اشاره کرد این است که قیمت ویلاهای موجود در مکان‌های کوهپایه جنگلی نسبت به سایر مناطق بیشتر است. 

زیرا زمین در این مکان‌ها کمتر در دسترس است و همچنین شرایط ساخت نیز دشوارتر است. به همین دلایل قیمت تمام شده ویلا در مقایسه با مناطق دیگر بیشتر می‌شود. اما این مناطق دارای ویوی بسیار زیبایی از کوه و جنگل هستند که در مناطق دیگر وجود ندارد. همچنین این نکته را هم در نظر بگیرید که دسترسی به شهر در مناطق کوهپایه جنگلی کمی دشوارتر است. 

در منطاق کوهپایه ای ویلاهای جنگلی عمدتا به صورت مستقل ساخته میشوند, اگر از نظر امنیت دغدغه دارید و از تنهایی خوشتان نمی‌اید بهتر است ویلاهای شهرکی را انتخاب کنید. زیرا شهرک‌ها دارای نگهبانی ۲۴ ساعته هستند و از نظر ایمنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. علاوه بر این در شهرک رسیدگی‌های معمول مانند باغبانی، نظافت فضاهای مشاء، روشنایی وانجام می‌شود. برای خرید ویلا جنگلی در شمال می‌توانید به شهرک‌هایی که در بافت جنگلی هستند بروید و از ویلاهای مختلف دیدن کنید. 

امکاناتی مانند استخر و جکوزی نیز در بسیاری از این ویلاها وجود دارد و زیبایی این ویلاها را دوچندان می‌کند. به طور معمول ویلاهای شهرکی به مرکز شهر نزدیک‌تر هستند و دسترسی به سوپر مارکت و انواع مغازه در این شهرک‌ها راحت‌تر از مناطق کوهپایه جنگلی است. 

کلام آخر

همه افراد ساکن در شهرهای بزرگ که تجربه زندگی در این محیط‌های شلوغ و پراسترس را دارند در آرزوی سپری کردن روزهایی هر چند کم در محیطی آرام و زیبا هستند. یکی از مناطق بسیار پرطرفدار شهرهای شمالی کشور است. در بین این شهرها بیشتر افراد تمایل به خرید ویلا جنگلی در شمال را دارند تا بتوانند روزهایی را در نهایت آرامش در این ویلاها سپری کنند. 

شهرهای استان مازندران مانند نور، چمستان و نوشهر و رویان از محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌روند. شما با هر سطح مالی می‌توانید در این مناطق به دنبال ویلا بگردید. زیرا ویلاها با متراژهای مختلف در این شهرها وجود دارد و از این نظر دست شما باز است که بتوانید متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید در یکی از این شهرهای جنگلی صاحب یک ویلای زیبا و لوکس شوید. 



کلمات کلیدی
مطالب مرتبط