خرید ویلا در رویان تا سقف ۴۰۰ میلیون امکان پذیر است؟

خرید ویلا در رویان تا سقف ۴۰۰ میلیون امکان پذیر است؟

آیا خرید ویلا در رویان تا سقف ۴۰۰ میلیون امکان پذیر است؟

هر فرد با توجه به بودجه خود می‌تواند ویلایی در شهر‌های مختلف شمال کشور تهیه کند و در آن ساکن شود یا صرفا برای سرمایه گذاری از آن بهره ببرد. در این میان باید توجه داشت آیا بودجه ما با رنج قیمت ویلا‌های موجود تناسب دارد یا خیر. یکی از شهر‌های شمالی که افراد زیادی قصد خرید ویلا در آن را دارند، رویان است. در این مطلب قصد داریم عوامل تاثیر گذار بر قیمت ویلا در رویان مازندران را بررسی کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که «آیا خرید ویلا در رویان تا سقف ۴۰۰ میلیون امکان پذیر است؟»

موقعیت جغرافیایی شهر رویان | خرید ویلا در رویان تا سقف ۴۰۰ میلیون

پیش از آن که به پاسخ سوال مطرح شده بپردازیم، بهتر است شما را با شهر رویان و موارد مختلف آن آشنا کنیم. شهر رویان یکی از شهر‌های زیبای شمال کشور واقع در استان مازندران است. این شهر در گذشته با نام علمده شناخته می‌شد اما امروزه آن را با نام رویان می‌شناسند. این شهر در قسمت‌های غربی مازندران و در بین دو شهر معروف نور و نوشهر قرار گرفته است. به طور کلی به دلیل قرار گیری رویان در بین نور و نوشهر که جزو شهر‌های شناخته شده هستند و سالانه مسافران زیادی به آن‌ها سفر می‌کنند، می‌توان گفت این شهر از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است.

مسیر‌های دسترسی به شهر رویان

راه‌ها و محور‌های متفاوتی برای دسترسی به شهر رویان وجود دارد که هر فرد با توجه به موقعیت مکانی یا مبدا خود باید تصمیم بگیرد که استفاده از کدام یک از این راه‌ها او را زودتر به مقصد می‌رساند.

سه تا از پر‌تردد‌ترین مسیر‌هایی که برای دسترسی به رویان وجود دارد، مسیر‌های چالوس، هراز و فیروزکوه است. مسیر‌های گفته شده خصوصا برای تهرانی‌ها و کرجی‌ها بهترین انتخاب بوده و آن‌ها را به راحتی به رویان می‌رساند.

اگر بخواهید از هراز به رویان برسید، امن‌ترین و بهترین راه را انتخاب کرده‌اید چرا که چالوس به دلیل کوهستانی بودن پر‌خطر است و عموما به دلیل مناظر زیبایی که دارد، بیشتر افراد آن را به رسیدن به رویان انتخاب می‌کنند. اگر قصد داشته باشید در ترافیک گیر نیفتید، فیروزکوه راه مناسبی است اما به نسبت چالوس و هراز از رویان دور‌تر است.

اگر  با ماشین از تهران به سمت رویان بروید، حدودا 238 کیلومتر راه را باید طی کنید تا به مقصد برسید؛ در واقع این مسیر حدود 3 و نیم ساعت طول می‌کشد و پس از طی کردن آن شما به مقصد خود می‌رسید. خرید ویلا در رویان و شهرهای شمالی برای افراد ساکن تهران یک مزیت بزرگ دارد و آن نزدیک بودن شهر تهران به شهر‌های شمالی است.

اگر ماشین ندارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید با ماشین به رویان سفر کنید، با استفاده از هواپیما، قطار ومی‌توانید خود را به این شهر زیبا و دیدنی برسانید. برای سفر با قطار به رویان باید در قائمشهر پیاده شوید و از آنجا با خودرو به رویان بروید. اگر با هواپیما قصد دارید خود را به رویان برسانید، بهترین و راحت‌ترین مسیر این است که در فرودگاه نوشهر از هواپیما پیاده شده و با خودرو در حدود نیم ساعت خود را از نوشهر به رویان برسانید.

آیا خرید ویلا در رویان تا سقف ۴۰۰ میلیون امکان پذیر است؟

همانطور که می‌دانید به دلیل مشکلاتی همچون تحریم و تورم که کشور ما روز به روز بیشتر با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، قیمت تمامی موارد خصوصا ویلا و مسکن رو به افزایش است و توقفی ندارد. این موضوع باعث شده توان خرید کم شود و بسیاری از افراد که دارای بودجه کمی هستند نتوانند ویلای مورد نظر خود را تهیه کنند.

با توجه به وضعیت کشور و قیمت‌ها، خرید ویلا در رویان تا سقف ۴۰۰ میلیون غیر ممکن است. مولفه‌های زیادی در تعیین قیمت زمین تاثیر گذارند که از آن‌ها می‌توان به ساحلی یا جنگلی بودن ویلا، قیمت زمینی که ویلا در آن ساخته شده، هزینه ساخت و ساز واشاره کرد. به طور کلی اگر بخواهید در شمال کشور زمینی تهیه کنید باید هزینه بالایی پرداخت کنید که تقریبا کمتر از یک میلیارد نخواهد شد. حال اگر هزینه ساخت و ساز را نیز به آن اضافه کنید، متوجه خواهید شد که خرید ویلا با قیمت 400 میلیون در حال حاضر به هیچ عنوان میسر نیست و با این قیمت نمی‌توان در رویان ویلا خرید.

بیشتر بخوانید : حداقل بودجه برای خرید ویلا در شمال

چه عواملی بر روی قیمت ویلا تاثیر گذاشته است؟

فاکتور‌ها و عوامل زیادی بر قیمت ویلا تاثیرگذار هستند و آن را دستخوش تغییر می‌کنند. از مهم‌ترین این عوامل تورم و مشکلات اقتصادی است که کشور ما دارد با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. همانطور که می‌دانید، افزایش قیمت دلار که این روز‌ها به اوج خود رسیده است، بر روی قیمت تمامی اقلام تاثیر گذاشته است و ملک و املاک از این قاعده مستثنی نیستند. هر چه قیمت دلار بالا‌تر برود، مسلما قیمت ویلا هم دچار نوسان می‌شود.

از موارد دیگری که بر قیمت ویلا تاثیر می‌گذارد، محل قرار‌گیری آن است. حتما اصطلاح بالا شهر یا پایین شهر که خصوصا در تهران برای برخی مناطق به کار گرفته می‌شود را شنیده باشید. خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که در محلی که به اصطلاح بالا شهر گفته می‌شود قرار دارند، گران‌تر هستند. چنین قاعده‌ای بر شهر رویان نیز حاکم است و به نسبت منطقه قیمت ممکن است کم یا زیاد باشد. با این حال حتی در مناطق ارزان‌تر نیز خرید ویلا در رویان تا سقف ۴۰۰ میلیون امکان پذیر نیست.

نکات دیگری همچون متراژ ویلا و امکاناتی که در آن وجود دارد نیز تاثیر بسزایی بر قیمت تعیین شده برای فروش ویلا دارند.

چرا ویلای ارزان قیمت نخریم؟| خرید ویلا در رویان تا سقف ۴۰۰ میلیون

بسیاری از افراد صرفا به دنبال ارزانی هستند و به دلایلی که در پشت پرده این ارزانی وجود دارد، توجه‌ای ندارند و پیگیر آن نمی‌شوند. حتما این مثل قدیمی را شنیده‌اید که می‌گویند: « هیچ ارزانی بی حکمت نیست». واقعیت این است که مطمئنا هیچ فردی بدون دلیل ویلایی که ارزش آن یک میلیارد یا بیشتر است را با قیمت چهارصد میلیون به فروش نمی‌گذارد. در این مواقع است که ما باید به شک بیفتیم و به دنبال دلیل این ارزانی بگردیم. حتی اگر قرار باشد چهارصد میلیون تومان هم هزینه کنید، باید از صحت انتخاب خود اطمینان حاصل کنید.

بسیاری از افراد برای کلاهبرداری و سودجویی قیمت‌های غیر واقعی و ارزان قرار می‌دهند و در چنین مواقعی شما باید تحقیقات گسترده‌ای درباره ویلا انجام دهید تا به این موضوع پی ببرید. 

در بسیاری از مواقع سند ویلا با مشکلاتی همراه است که فرد سودجو قصد دارد با فروختن ویلا آن را از سر خود باز کند و صرفا پولی هر چند کمتر از ارزش ویلا به دست بیاورد. با توجه به این موضوع هر ارزانی را شانس و خیر نپندارید و اگر کسی پیشنهاد خرید ویلا در رویان تا سقف ۴۰۰ میلیون به شما داد به دنبال دلیل آن باشید، خصوصا اگر این ارزانی در حوزه مسکن و املاک آن هم با وضعیت حال حاضر قیمت‌ها باشد.

آیا امکان پیدا کردن ویلای ارزان قیمت وجود دارد؟

ویلای ارزان وجود دارد ولی نه در حد چهارصد میلیون تومان! شما حتی اگر قیمت زمین بدون ویلا در رویان را جویا شوید نمی‌توانید ویلایی با قیمت چهارصد میلیون تومان بیابید و در کمترین حالت باید چهار میلیارد یا بیشتر هزینه کنید. 

به طور کلی اگر قصد دارید ویلایی با کمترین قیمت در رویان خریداری کنید، باید از مواردی همچون متراژ بالا و مناطق گران قیمت صرف نظر کنید و به دنبال ویلای با امکانات متناسب با بودجه‌تان باشید.

آیا امکان خرید اقساطی ویلا در رویان وجود دارد؟

همانطور که بار‌ها اشاره کردیم، نوسانات قیمت باعث شده ویلا قیمت ثابتی نداشته باشد و در برخی مواقع دو هفته یا ماهی یک بار دستخوش تغییر قیمت شود. همچنین ارزش پول روز به روز رو به کاهش است و با توجه به این وضعیت و مشکلات اقتصادی افراد ریسک فروش ویلای خود آن هم به صورت قسطی را به جان نمی‌خرند، زیرا در نهایت سودی برای آن‌ها نخواهد داشت، چه بسا با ضرر نیز همراه است.

نکات مهمی که باید در هنگام خرید ویلا در شمال رعایت کنید

حال که درباره شهر رویان بیشتر می‌دانید، می‌خواهیم به نکاتی که هنگام خرید ویلا در این شهر باید به آن‌ها دقت کنید، اشاره کنیم. این نکات عبارتند از:

  • با توجه به بودجه خود بهترین و مناسب‌ترین منطقه شهر را برای خرید خود بیابید.
  • توجه داشته باشید با در نظر گرفتن معیار‌های خود بهترین مورد را برای خرید انتخاب کنید.
  • حتما از مشاورین املاک کاربلد و قابل اعتماد کمک بگیرید تا دچار مشکلاتی همچون کلاهبرداری نشوید.
  • تمامی معیار مهم ویلا اعم از متراژ، محلیت، امکانات ورا به دقت مورد بررسی قرار دهید.
  • حتما از صحت قرارداد یا سند مربوط به معامله ویلا آگاهی پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مطلب درباره رویان و نکات خرید ویلا در آن سخن گفتیم. امیدواریم توانسته باشیم سوالات شما در این باره را پاسخ دهیم. در صورتی که موردی را جا انداختیم یا سوالی درباره  خرید ویلا در رویان تا سقف ۴۰۰ میلیون ذهنتان ایجاد شده آن را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد میکنیم قبل از خرید ویلا در رویان این مطلب را مطالعه کنید :  راهنمای خرید ویلا در رویان



مطالب مرتبط