آیا خرید ویلا در نوشهر تا 1 میلیارد امکان پذیر است؟

آیا خرید ویلا در نوشهر تا 1 میلیارد امکان پذیر است؟

در هنگام خرید ویلا از نکات مهمی که همیشه مدنظر قرار می‌گیرد، قیمت است. در اصل هر فرد با توجه به بودجه خود می‌تواند انتخاب کند چه ویلایی، در چه منطقه‌ای و با چه متراژی خریداری کند. با توجه به تورم و افزایش روز افزون قیمت‌ها، خرید ویلا بسیار سخت به نظر می‌رسد و افراد به دنبال ویلا‌هایی با قیمت پایین و مناسب می‌گردند تا توانایی خرید آن را داشته باشند. در این مطلب قصد داریم درباره ویلا‌های شهر نوشهر صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا خرید ویلا در نوشهر تا ۱ میلیارد امکان پذیر است؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی نوشهر | خرید ویلا در نوشهر تا ۱ میلیارد

پیش از آن که بخواهیم وارد مباحث خرید ویلا در نوشهر شویم، بهتر است شما را با این منطقه و ویژگی‌های آن آشنا کنیم. نوشهر شهری است که در شمال کشور ایران و در استان مازندران قرار گرفته است. اگر بخواهیم موقعیت مکانی این شهر در مازندران را بگوییم، می‌توان آن را شهری خواند که تقریبا در مرکز مازندران قرار گرفته است. این شهر در موقعیتی قرار گرفته که از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه‌های البرز منتهی می‌شود. 

نوشهر دارای شش دهستان است که با نام‌های بلده کجور، پنجک رستاق، خروکنار، کالج، زانوس رستاق و توابع کجور شناخته می‌شوند. کجور بزرگترین بخش این شهر به حساب می‌آید و دو سوم مساحت نوشهر متعلق به آن است. 

نوشهر در ابتدا با نام سنگ تجن شناخته می‌شده و پس از آن در دوران قاجار آن را خاچک نامیدند. پس از خاچک نام‌های دیگری همچون حبیب آباد و دهنو داشته است و سرانجام در دوران پهلوی نام نوشهر را بر آن نهادند.

با مشاهده نقشه نوشهر می‌توانید اطلاعات بیشتر درباره دهستان‌ها، خیابان‌ها و محله‌های موجود در این شهر کسب کنید و با راه‌ها و دسترسی‌های مختلف این منطقه آشنایی بیشتری پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید ویلا در نوشهر

مساحت و جمعیت نوشهر

شهر نوشهر 23/7 درصد مازندران را در بر گرفته است و به عبارتی 1718 کیلومتر مساحت دارد. این شهر، شهر چندان بزرگی نیست اما زیبایی‌های فراوانی را در خود جای داده است و مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا و زمین به حساب می‌آید. در ادامه که به سوال «آیا خرید ویلا در نوشهر تا ۱ میلیارد امکان پذیر است؟» پاسخ دهیم، حتما می‌توانید درباره خرید ویلا در این منطقه بیشتر فکر کنید.

اگر بخواهیم در ارتباط با جمعیت نوشهر بگوییم، با توجه به سرشماری این جمعیت در حدود 500000 نفر بوده است. مردم این شهر بسیار خونگرم و مهربان هستند و معمولا با گویش شیرین کجوری صحبت می‌کنند. 

آب و هوای نوشهر

مطمئنا پیش از آن که بخواهید در مکانی اقامت داشته باشید، حتما درباره آب و هوای آن می‌پرسید. به طور کلی به سبب بخش‌های مختلفی که در نوشهر وجود دارد و اقلیم و موقعیتی که در آن قرار گرفته است، این شهر صرف یک نوع آب و هوا ندارد و بسته به منطقه و فصل متغیر است. به طور کلی آب و هوای این شهر به دو حالت جلگه‌ای و معتدل و مرطوب و کوهستانی تقسیم می‌شود. در فصل‌های مختلف ممکن است آب و هوا تغییراتی داشته باشد؛ به عنوان مثال در زمستان ممکن است آب و هوا مرطوب و معتدل و در تابستان گرم و مرطوب باشد. عمدتا مرطوب بودن هوا به دلیل موقعیت مکانی نوشهر در اکثر فصول حاکم است.

مراکز مهم و مکان‌های دیدنی نوشهر

اگر بخواهید در نوشهر بگردید، شناخت مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری این شهر قطعا به دردتان خواهد خورد. همچنین در هر شهری که پا می‌گذارید باید مراکز مهم آن را بلد باشید تا در صورت نیاز بتوانید به آن‌ها مراجعه کنید و از خدماتشان بهره مند شوید. پیش از پاسخ به پرسش «آیا خرید ویلا در نوشهر تا ۱ میلیارد امکان پذیر است؟» که در ذهن شماست باید پیش زمینه‌ای از این شهر و امکاناتش داشته باشید؛ بنابراین دانستن این مراکز و مناطق دیدنی اهمیت زیادی دارد. در ادامه قصد داریم برخی از مکان‌های دیدنی نوشهر را به شما معرفی کنیم:

بندر نوشهر| خرید ویلا در نوشهر تا ۱ میلیارد

نوشهر به تازگی جزو مناطق آزاد تجاری شده و اهمیت زیادی در زمینه تجارت و بازرگانی پیدا کرده است. پیش از تبدیل شدن این شهر به منطقه آزاد تجاری، وجود بندر نوشهر تجارت در این منطقه را شکوفا کرده بود. این بندر در سال 1318 احداث شد و عنوان نزدیک‌ترین بندر به تهران را به خود اختصاص داد. این بندر را می‌توان جزو مهم‌ترین قسمت‌های نوشهر به حساب آورد.

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی در اکثر شهر‌های ایران وجود دارد اما باغ گیاه شناسی نوشهر عطر و بوی دیگری دارد. اگر به گیاهان علاقه مند هستید بازدید از این باغ زیبا را از دست ندهید. باغ گیاه شناسی نوشهر 37 هکتار مساحت دارد و 450 گونه گیاهی درخت و درختچه، 90 گونه پیازی و 100 گونه علفی را در خود جای داده است.

دریاچه فراخین

این دریاچه در نزدیکی روستای کندلوس نوشهر قرار گرفته و جزو زیبا‌ترین دریاچه‌هایی است که می‌توانید از آن بازدید کنید. منظره زیبا و دلنشین این دریاچه باعث می‌شود از دیدن آن سیر نشوید و دلتان بخواهید در آرامش حاکم بر این مکان غرق شوید. این دریاچه در میان جنگلی زیبا و درختانی سر‌سبز قرار گرفته و اگر به عکاسی علاقه دارید می‌تواند لوکیشن مناسبی برای گرفتن عکس‌های خارق العاده باشد.

دیو چشمه| خرید ویلا در نوشهر تا ۱ میلیارد

خرید ویلا در نوشهر تا ۱ میلیارد را با توجه به مکان قرار گیری ویلا می‌توان ارزیابی کرد. قرار گرفتن ویلا در نزدیکی مکان‌هایی همچون دیو چشمه که یک جاذبه توریستی است مسلما بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. این چشمه زیبا که با نام دیو چشمه شناخته می‌شود، چشمه‌ای سرشار از آب گوارا و خنک است. نهر سنگ چین شده سرازیر شده از این چشمه جلوه زیبایی را خلق کرده که همه افرادی که از این مکان بازدید می‌کنند را ترغیب به بازگشت دوباره به این مکان برای تفریح می‌کند. اگر به نوشهر رفتید و در آنجا اقامت داشتید، دیو چشمه را فراموش نکنید.

پارک جنگلی سیسنگان

معروف‌ترین پارک جنگلی مازندران، سیسنگان است که احتمالا نام آن را شنیده‌اید یا وقت خود را در این مکان گذرانده‌اید. این پارک در سال 1344 احداث شده و از گونه‌های گیاهی مختلفی همچون شمشاد برخوردار است. با رفتن به جنگل سیسنگان شما در نزدیکی دریا نیز قرار گرفته‌اید و به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این پارک دارای امکانات رفاهی کاملی است که می‌تواند آن را انتخاب مناسبی برای تفریح و وقت گذراندن کند.

در ادامه به برخی از مراکز مهم فرهنگی، ورزشی و آموزشی نوشهر اشاره می‌کنیم:

  • دانشگاه آزاد واحد نوشهر
  • مجتمع الماس نوشهر
  • دانشکده منابع طبیعی
  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • سالن ورزشی شهدای آموزش و پرورش نوشهر

مناطق و شهرک‌های گران قیمت نوشهر

در هر شهری که باشید، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت خانه یا زمین، منطقه‌ای است که برای انجام خرید خود بر‌می‌گزینید. در نوشهر نیز بسته به مکانی که انتخاب می‌کنید، قیمت متفاوت است. اگر بودجه مناسب و زیادی در اختیار دارید، می‌توانید در بهترین مناطق نوشهر صاحب ویلا شوید. اگر بخواهیم بهترین و گران‌قیمت‌ترین مناطق نوشهر را معرفی کنیم، می‌توانیم به چلک، چلندر، سیسنگان، صلاح الدین کلا و ونوش اشاره کنیم. خرید ویلا در نوشهر تا ۱ میلیارد در چنین مکان‌هایی امکان پذیر نیست.

اگر بخواهیم درباره شهرک‌ها صحبت کنیم، به طور کلی نوشهر دارای دو نوع شهرک ساحلی و جنگلی است که ساحلی‌ها به علت کمیاب بودن زمین ساحلی معمولا از قیمت بالا‌تری برخوردارند.

از بهترین شهرک‌های ساحلی می‌توان به دریابیشه، براندو، ساحل ناز و فرمانیه و از بهترین شهرک‌های جنگلی می‌توان به دیپلمات، پامچالان، منظر دریا و … اشاره کرد.

نحوه تعیین قیمت خرید ویلا در نوشهر

از مهم‌ترین سوالاتی که در ارتباط با خرید ویلا در نوشهر مطرح است، قیمت آن و نحوه تعیین قیمت است. در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که عوامل متعددی همچون شهرک یا منطقه، متراژ، محل قرار‌گیری ویلا یا زمین و امکانات آن همه و همه در تعیین قیمت موثرند. با توجه به این موضوع و با توجه به تورم و افزایش روز افزون قیمت‌ها نمی‌توان یک رنج قیمت ثابت را برای خرید ویلا در این شهر در نظر گرفت.

آیا خرید ویلا در نوشهر تا ۱ میلیارد امکان پذیر است؟

پاسخ این سوال با توجه به مواردی که در طول مطلب گفته شد تا حدودی واضح به نظر میرسد. همانطور که می‌دانید با توجه به وضعیت تورم کشور و بالا رفتن قیمت‌ها، قیمت ویلا و زمین نیز به شدت افزایش پیدا کرده است. عواملی همچون قیمت زمین، هزینه ساخت و مصالح ساختمانی همه و همه در ایران به گونه‌ای است که امکان خرید ویلا 1 میلیاردی در نوشهر وجود ندارد. شاید تا 5 سال پیش خرید ویلا در نوشهر تا ۱ میلیارد امکان پذیر بود ولی در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. از نوشهر تا رویان در مناطقی همچون لتینگان، انارور، ملکار، چلندر، ونوش، علی آباد عسگرخان، سیسنگان و سایر مناطق معروف این منطقه، کمترین قیمت زمین قابل ساخت متری 9 میلیون تومان و بیشترین قیمت آن 90 میلیون تومان است. با توجه به این موضوع اگر زمینی که ویلا در آن ساخته شده 200 متر هم باشد، تنها ۱/۵ الی ۲ میلیارد قیمت زمین است. کمترین قیمت ویلا در حال حاضر 3 میلیارد است و امکان خرید با کمتر از این قیمت در نوشهر وجود ندارد. 

سخن پایانی در مورد خرید ویلا در نوشهر تا ۱ میلیارد 

در این مطلب درباره نوشهر و قیمت خرید ویلا در آن سخن گفتیم. امیدواریم توانسته باشیم سوالات شما درباره این موضوع را پاسخ دهیم. اگر سوالی در ارتباط با نوشهر و خرید ویلا در آن دارید، می‌توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم.



مطالب مرتبط