مقایسه کامل خرید ویلا یا آپارتمان در شمال

مقایسه کامل خرید ویلا یا آپارتمان در شمال

مقدمه

زمانی که تصمیم می‌گیرید برای خرید ملک در شمال اقدام کنید، ابتدا باید یک سوال مهم از خود بپرسید. قصد خرید چه نوع ملکی را دارم؟ ویلا، باغ، آپارتمان یا هر چیز دیگری می‌تواند هدف نهایی شما از خرید ملک باشد. برای خرید هریک از آنها باید فاکتورهای مختلفی را مدنظر داشته باشید. در بیشتر موارد، افراد در مورد خرید ویلا یا آپارتمان در شمال دچار تردید می‌شوند و نمی‌دانند کدام گزینه بهتر است. 

شما نیاز دارید با مزایا و معایب خرید آپارتمان و ویلا در شمال آشنا شوید و با توجه به آن‌ها، بهترین تصمیم را بگیرید. ما در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم تا با خیال آسوده و با اطمینان خاطر، بهترین انتخاب را برای خرید ملک در شمال داشته باشید.

علت خرید ویلا یا آپارتمان در شمال

درصد بالایی از افرادی که قصد خرید ملک در شمال را دارند، در شهرهای بزرگ و پایتخت ساکن هستند. در این شهرها معضلات جمعیتی و زیست‌محیطی رو به افزایش است و مردم به دنبال مکانی برای رسیدن به آرامش هستند. به این ترتیب، خرید ملک در شمال می‌تواند راهی برای رهایی از تمام این مشکلات باشد. طبیعت بکر و زیبای شمال، هر انسانی را به آرامش می‌رساند و استرس زندگی شهری را ندارد.

بنابراین مردم به این فکر می‌افتند که برای سکونت در شمال، اقدام به خرید آپارتمان یا ویلا نمایند. حالا سوال اصلی اینجاست که کدام گزینه بهتر است و چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟ در وهله اول، آپارتمان و ویلا هردو محلی برای زندگی هستند و شما می‌توانید با سکونت در آنها به آرامش برسید. اما در آپارتمان برخلاف ویلا شما تنها نیستید و همسایه‌هایی را در ساختمان خود خواهید داشت. 

این موضوع باعث ایجاد محدودیت و مسئولیت برای شما می‌شود. در آپارتمان شما باید قوانین آپارتمان‌نشینی را رعایت کنید و در صورت مشاهده رفتارهای ناخوشایند همسایگان، صبوری کنید. در حالی که ویلا برای شما محیطی اختصاصی و بدون محدودیت فراهم می‌کند و شما می‌توانید بدون سروصدا و مزاحمت اوقات خود را سپری کنید. درادامه در مورد تفاوت‌های این دو گزینه بیشتر خواهیم نوشت.

خرید ویلا یا آپارتمان در شمال؛ کدام بهتر است؟

در ادامه به تفاوت‌ها و شباهت‌های ویلا و آپارتمان می‌پردازیم. برای خرید ویلا یا آپارتمان در شمال، این قسمت به شما کمک زیادی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : آیا خرید ویلا در شمال به صرفه است

تفاوت‌های خرید ویلا یا آپارتمان در شمال

ویلا و آپارتمان تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که باعث می‌شود هنگام تصمیم‌گیری برای خرید، دقت بیشتری داشته باشید.

ویلا و آپارتمان از نظر امنیت با هم تفاوت دارند

از نظر امنیت، تصور همه بر این است که آپارتمان به‌دلیل وجود همسایگان و گاهی نگهبان، امن‌تر است. از طرفی، برخی ویلا را به دلیل فضای بزرگ نا امن می‌دانند و از خرید آن واهمه دارند. درحالی‌که امرزوه با پیشرفت تکنولوژی، راهکارهای مطمئنی برای برقراری امنیت در ویلاها ارائه شده است و صاحبان ویلا با خیال آسوده می‌توانند این نوع ملک را در شمال خریداری کنند.

ذکر این نکته لازم است که چنانچه ویلا از تجهیزات امنیتی مناسبی برخوردار نباشد، احتمال سرقت بسیار زیاد است. در آپارتمان به دلیل بسته بودن فضا، امکان سرقت به‌شدت پایین می‌آید. البته برخی از ویلاهای شمال کشور در شهرک‌های واقع شده‌اند که امنیت آنها از طریق نگهبانی 24 ساعته تامین می‌شود.

ویلا از امکانات بیشتری برخوردار است

شما در ویلا می‌توانید امکانات متعددی مثل باغچه، حوض و موارد دیگر را اضافه کنید. ویلا به شما کمک می‌کند خلاقیت خود را در محیط خانه پیاده کنید و فضایی دلنشین را به‌وجود بیاورید. درحالی‌که در آپارتمان، شما محدودیت دارید و نمی‌توانید ایده‌های خود را برای داشتن محیطی آرامش‌بخش عملی کنید.

اگر شما کسی هستید که تمایل دارید در فواصل زمانی کوتاه، دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید، بهتر است ویلا را انتخاب کنید. شما در ویلا مساحت و مالکیت بیشتری دارید و می‌توانید محیط را طبق سلیقه خود شخصی‌سازی کنید. علاوه‌براین، امکان نوسازی در ویلا بیشتر از آپارتمان است و این به شما کمک می‌کند ملک خود را همیشه به‌روز نگه دارید.

ویلا نیاز به مراقبت بیشتری دارد

برای خرید ویلا یا آپارتمان در شمال، به هزینه‌های نگهداری توجه کنید. زمانی که یک ویلا را خریداری می‌کنید، باید برای مراقبت از آن هزینه کنید. فضای وسیع ویلا نیاز به تجهیزات امنیتی و دوربین‌های مداربسته دارد. همچنین به دلیل بزرگی فضا، شما مجبور هستید برای مراقبت از طبیعت ویلا فرد یا افرادی را در نظر بگیرید. از سوی دیگر در آپارتمان شما چنین هزینه‌هایی را نخواهید داشت. اما طبیعتا مناظر زیبای درون ویلا ارزش هزینه را دارد و در واقع شما برای تسلی روان خود هزینه می‌کنید.

دغدغه های آپارتمان نشینی

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، در آپارتمان شما محدودیت دارید. شما باید برای انجام هر کاری، واحدهای همسایه را در نظر بگیرید. آپارتمان قوانین مشخصی دارد و شما ملزم به رعایت آنها هستید. کسی که در آپارتمان سکونت دارد باید از فرهنگ اپارتمان‌نشینی پیروی کند، در غیر اینصورت با واحدهای همسایه دچار چالش خواهد شد.

از سوی دیگر در ویلا، شما کاملا استقلال دارید و برای هر تصمیمی که می‌خواهید بگیرد نیاز به نظر واحد همسایه ندارید. شما یک فضای وسیع در دسترس دارید که می‌توانید با اختیار کامل در آن زندگی کنید. شما مجبور نیستید قوانین خاصی را رعایت کنید و همه چیز را شما تعیین می‌کنید.

قیمت های متفاوت خرید ویلا یا آپارتمان در شمال

در مورد قیمت باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیریم. معمولا وقتی صحبت از قیمت می‌شود، افراد ویلا را گرانتر از آپارتمان تصور می‌کنند. درحالی‌که ممکن است آپارتمان در یک منطقه لوکس و گران‌قیمت باشد و از سوی دیگر ویلا در یک روستای دورافتاده. بنابراین صرف اینکه ملکی ویلا باشد دلیل بر گران‌بودن آن نیست. امروزه سازندگان ویلا تلاش می‌کنند متراژ ویلاها را کمتر در نظر بگیرند تا افرادی بیشتری توانایی خرید آنها را داشته باشند. در واقع، وقتی میگوییم ویلا، مثل گذشته منظورمان یک ساختمان گران و باشکوه نیست.

قبل از خرید ویلا یا آپارتمان در شمال در مورد قیمت محتاط باشید. بنابراین قبل از اینکه به دلیل قیمت بیشتر از خریدن ویلا منصرف شوید بهتر است به فاکتورهای موثر در قیمت توجه بیشتری داشته باشید. البته به‌طورکلی، ویلا به دلیل متراژ و امکانات بیشتر، گران‌تر از آپارتمان است. اما اگر به‌دنبال خرید ویلا باشید با جستجوی بیشتر می‌توانید گزینه ایدهآلی را برای خود پیدا کنید. در حال حاضر، گزینه‌های مقرون‌بهصرفه زیادی متناسب با بودجه افراد در دسترس است. 

شباهت خرید ویلا یا آپارتمان در شمال

چند فاکتور مهم هستند که باید قبل از خرید ملک در شمال اعم از ویلا یا آپارتمان در نظر داشته باشید. اولین نکته امنیت است. شما باید هنگام خرید ملک، چه آپارتمان باشد چه ویلا، از امن‌بودن آن مطمئن شوید. نکته بعدی به موقعیت ملک مربوط می‌شود. اینکه ملک موردنظر در چه شهری باشد یا چقدر با دریا فاصله دارد، باید قبل از خرید در نظر گرفته شود. ملکی که خریداری می‌کنید باید فاصله معقولی با امکانات مهم شهری داشته باشد تا مانع از آسایش شما نشود. 

برخی از کسانی که برای خرید آپارتمان یا ویلا در شمال تصمیم می‌گیرند، هدفشان نزدیک‌بودن به ساحل و لذت‌بردن از منظره دریا است. دراین‌رابطه باید دقت داشته باشید که فاصله دریا و ملک، معقول باشد تا در آینده با خطر مواجه نشوید.

آخرین نکته مربوط به استحکام ساختمان است. این بسیار مهم است که ویلا یا اپارتمان موردنظر شما طبق استانداردهای روز ساخته شده باشد و در برابر سیل و زلزله مقاوم باشد. دقت داشته باشید که سرمایه خود را با ساختمان غیراستاندارد به خطر نیندازید. برای حصول اطمینان در این زمینه، از افراد متخصص کمک بگیرید. آنها تمام فاکتورهای لازم را در این زمینه مورد بررسی قرار می‌دهند.

خلاصه‌ای از مزایا و معایب زندگی در آپارتمان و ویلا

در قسمت قبلی به تفاوت‌ها و شباهت‌های ویلا و آپارتمان برای خرید ویلا یا آپارتمان در شمال اشاره کردیم. در این قسمت به‌طور خلاصه به مزایا و معایب آپارتمان‌نشینی و زندگی در ویلا پرداخته‌ایم.

مزایای آپارتمان نشینی

  • قیمت پایینتر در مقابل ویلا
  • امنیت بیشتر
  • شیک و مدرن‌بودن
  • هزینه  قبوض کمتر
  • چشم‌انداز زیبا و دلنشین در طبقات بالاتر
  • نگهداری و مراقبت آسان‌تر

معایب آپارتمان نشینی

  • نداشتن حیاط خصوصی
  • سروصدا و مزاحمت واحدهای همسایه
  • خرابی و اختلال در مشاعات آپارتمان
  • محدودیت تفریح و بازی برای کودکان
  • خطر رطوبت‌دهی از طبقه بالایی

مزایای زندگی در ویلا

  • مستقل‌بودن
  • عدم مزاحمت همسایه
  • امکان تفریح و بازی برای کودکان
  • داشتن آزادی بیشتر
  • داشتن حیاط بزرگ و فضای سبز
  • امکان تعمیر و بازسازی آسان و راحت

معایب زندگی در ویلا

  • نیاز به رسیدگی بیشتر
  • امنیت کمتر
  • نیاز به مراقبت و نظافت بیشتر
  • قیمت بالاتر
  • هزینه بیشتر 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را برای خرید آپارتمان و ویلا در شما راهنمایی کنیم. برای این منظور، مزایا و معایب هریک را ذکر کردیم و توضیح دادیم که چه نکاتی را باید قبل از خرید در نظر بگیرید. به‌عنوان نکته پایانی باید بگوییم که هنگام خرید ملک به آینده آن نیز توجه کنید. شاید شما قصد فروش ملک را در آینده نداشته باشید؛ اما ممکن است به دلایلی نظر شما تغییر کند. بنابراین هنگام خرید ملک در شمال توجه داشته باشید که ملک تازه‌تاسیس باشد و یا سال‌های زیادی از ساخت آن نگذشته باشد.



کلمات کلیدی
مطالب مرتبط