قیمت خرید ویلا در شمال به چه عواملی بستگی دارد

قیمت خرید ویلا در شمال به چه عواملی بستگی دارد

یکی از مکان‌هایی که اکثر ایرانی‌ها برای مسافرت، تفریح و گذراندن تعطیلات خود به آن سفر می‌کنند، مناطق شمالی ایران است که به سبب وجود دریای خزر طرفداران زیادی دارد. این منطقه از جنگل‌ها و مکان‌های دیدنی بسیار زیادی برخوردار است که گردشگران و مسافران را شیفته خود می‌کند. با توجه به این موضوع بسیاری از افراد به منظور سهولت در اقامت یا حتی به سبب سرمایه گذاری تمایل به خرید ویلا در این مکان دارند. در این مقاله قصد داریم شما را در این باره راهنمایی کنیم و به عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید ویلا در شمال بپردازیم.

درباره منطقه شمال ایران| قیمت خرید ویلا در شمال

به طور کلی شهر‌هایی که در شمال ایران قرار گرفته‌اند، جزو خوش آب و هوا‌ترین شهر‌ها به حساب می‌آیند و هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند. طبیعت شمال ایران سرشار از زیبایی‌های وصف نا‌پذیر و آرامش است که همین موضوع سبب شده این مکان برای تفریح و گذراندن تعطیلات بهترین انتخاب باشد. 

به دلیل تعداد زیاد مسافرانی که هر ساله به آن سفر می‌کنند، این منطقه از تمامی امکانات رفاهی برخوردار است و مکان‌هایی همچون هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومی، تفرجگاه‌ها، پارک‌های جنگلی، فروشگاه‌ها وبه تعداد زیاد در آن یافت می‌شوند. 

استان‌هایی همچون مازندران و گیلان و بخشی از استان گلستان در منطقه شمالی ایران قرار گرفته‌اند. معمولا تعداد مسافرانی که به مازندران سفر می‌کنند بیشتر از مسافران گیلان است اما می‌توان گفت هر دوی این استان‌ها جزو زیبا‌ترین مناطق ایران محسوب می‌شوند. استان گیلان با جنگل‌های سرسبز و طبیعت بکرش و استان مازندران با دریای بی‌کران و زلالش شناخته می‌شود. پر‌جمعیت شهر گیلان رشت و پر‌جمعیت‌ترین شهر مازندران ساری است؛ رشت با حدود 700000 نفر جمعیت، پر‌جمعیت‌ترین شهر شمال ایران محسوب می‌شود.

در این مطلب ما قصد داریم بیشتر به استان مازندران و ویلا‌های آن منطقه بپردازیم چرا که عمدتا ساخت و خرید و فروش ویلا در این منطقه و خصوصا از بابلسر به سمت چالوس بیشتر است. مازندران شهر‌های زیادی را در خود جای داده است که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و خرید ویلا در هر کدام از این شهر‌ها می‌تواند یک انتخاب مناسب و سرمایه‌گذاری عالی باشد. از شهر‌های معروف این استان می‌توان به آمل، نوشهر، رویان، چمستان، نور و محمود‌آباد اشاره کرد. یکی از مواردی که نقش مهمی در تعیین قیمت خرید ویلا در شمال دارد، شهری است که برای خرید ویلا انتخاب می‌کنید.

مسیر‌های دسترسی به شمال 

تهرانی‌ها با طی کردن حدود 270 کیلومتر می‌توانند خود را به مازندران و شمال ایران برسانند. به طور کلی جاده‌های زیادی برای دسترسی به شمال ایران خصوصا برای تهران و کرج وجود دارد. در این قسمت ما قصد داریم به مهم‌ترین و اصلی‌ترین این جاده‌ها اشاره کنیم. در ادامه به معرفی سه مسیر اصلی دسترسی به شمال می‌پردازیم:

جاده چالوس| قیمت خرید ویلا در شمال

اگر قصد دارید در حین سفر به شمال از مناظر زیبا و بکر لذت برده و با طبیعتی زیبا رو به رو شوید، جاده چالوس را برای سفر خود در نظر بگیرید. این جاده که با نام جاده 59 نیز شناخته می‌شود جزو معروف‌ترین مسیر‌های دسترسی به شهر‌های شمالی به حساب می‌آید. همچنین این جاده جزو مهم‌ترین مسیر‌های دسترسی برای تهران و کرج به محسوب می‌شود.

جاده هراز

پس از جاده چالوس می‌توان به جاده هراز لقب زیبا‌ترین جاده منتهی به شمال ایران را داد. این جاده که با نام 77 نیز از آن یاد می‌شود، نزدیک‌ترین مسیر به قله دماوند است و جزو تاریخی‌ترین جاده‌های جهان به حساب می‌آید.

جاده فیروزکوه

جاده 79 یا جاده فیروزکوه از تهران تا قائم شهر و از قائم شهر تا ساری امتداد دارد. این جاده طولانی‌ترین محور در بین جاده‌های منطقه شمال ایران به حساب می‌آید. هم

چنین این جاده جزو جاده‌های کم خطر محسوب می‌شوید که کمترین آمار تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

مناظر طبیعی شمال ایران

مکان‌های دیدنی معروف شمال ایران

همانطور که گفته شد، در منطقه شمالی ایران جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که گردشگران و مسافران را مجذوب خود می‌کند. در ادامه قصد داریم برخی از مکان‌های دیدنی که تاثیر زیادی بر قیمت خرید ویلا در شمال داشته‌اند را به شما معرفی کنیم:

آبشار آب پری

این آبشار زیبا در کناره جاده و در نزدیکی رویان قرار دارد. فضای باز اطراف این آبشار این اجازه را می‌دهد تا هر تعداد گردشگری بتواند در آنجا گوشه دنجی یافته و به تفریح بپردازد. در این منطقه دکه‌های خوراکی و فروش آش، نان محلی، چای ووجود دارد و به امکانات رفاهی مناسبی دسترسی خواهید داشت.

روستای کندلوس| قیمت خرید ویلا در شمال

روستای کندلوس نوشهر از تاریخی‌ترین روستا‌های مازندران به حساب می‌آید و به همین دلیل برای نمایش تاریخ به سایر افراد در این مکان موزه‌ای که به عنوان نخستین موزه روستایی جهان شناخته می‌شود، ساخته شده تا آثار دوران هزاره دوم قبل میلاد تا دوره قاجار در آن به گردشگران نمایش داده شود. همچنین این روستا از طبیعتی زیبا برخوردار است که آن را مقصدی مناسب برای گذراندن تعطیلات تابستانی کرده است.

آبشار ونوش

این آبشار زیبا در روستای ونوش قرار گرفته است که از طبیعتی شگفت انگیز برخوردار است. جنگل سرسبز و پر از درختان صنوبر و باغ‌های مرکبات کمترین جاذبه‌هایی است که در این منطقه به چشم می‌خورد. آبشار ونوش در جنوب روستا قرار گرفته شده و به عبارتی در ارتفاعات جنگلی علوی کلا قرار دارد.

دریاچه الیمالات

این دریاچه در دل بزرگ‌ترین جنگل‌های مازندران قرار گرفته است و منظره و فضایی بکر و وصف ناپذیر دارد. اگر فصل بهار یا تابستان به این مکان بروید، می‌توانید هوایی خنک را تجربه کنید و از تفریح در طبیعت لذت ببرید. در میان مکان‌های دیدنی مازندران این دریاچه که در رویان واقع شده را نمی‌توان نادیده گرفت.

آب و هوای شهر‌های شمالی

یکی از دلایلی که سبب می‌شود قیمت خرید ویلا در شمال اندکی بیشتر از سایر مناطق باشد، آب و هوای خوب و دلپذیر آن است. معمولا آب و هوای کلی غالب بر منطقه شمالی ایران، آب و هوای معتدل و مرطوب است. در فصول مختلف ممکن است تغییراتی در شرایط آب و هوایی رخ دهد اما رطوبت هوا به سبب وجود دریای خزر در این منطقه تقریبا در تمامی فصول وجود دارد. 

با رفتن به سمت ارتفاعات البرز و قرار گرفتن در نزدیکی کوه‌ها در منطقه شمال ایران آب و هوای سردی را تجربه خواهید کرد. همچنین در فصل تابستان و در نزدیکی دریا آب و هوا گرم و مرطوب است و خورشید پوست را می‌سوزاند.

با وجود اینکه کشور ما در منطقه خشکی قرار گرفته اما منطقه شمالی آن از آب‌های مطبوع و دلپذیری برخوردار است که آن را نسبت به سایر مناطق ایران متمایز می‌کند.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل نحوه خرید ویلا در شمال

نکات مهم خرید ویلا در شمال

خرید ویلا در شمال نیازمند دقت و توجه به نکات مهمی است که بدون توجه به آن‌ها ممکن است در فرایند انتخاب و خرید خود به مشکل بر‌بخورید. اولین و مهم‌ترین نکته این است که در رابطه با تمامی مناطقی که برای خرید ویلا مدنظرتان است تحقیق کنید و با توجه به معیار‌های خود تصمیم بگیرید کدام شهر یا منطقه برای شما مناسب‌تر است.

پس از انتخاب شهر و منطقه مورد نظر خود باید مشاور املاکی مورد اعتماد و کاربلد بیابید تا بتواند در زمینه خرید ویلا به شما کمک کند. توجه کنید که مورد اعتماد بودن فرد اهمیت بسیاری دارد چرا که در صورتی که مشاور املاک معتبر نباشد ممکن است مواردی همچون کلاهبرداری صورت بگیرد.

در ادامه با توجه به بودجه خود و قیمت خرید ویلا در شمال، از بین ویلا‌هایی که پیشنهاد می‌شود، ویلا مناسب خود را بیابید. البته علاوه بر بودجه مواردی همچون متراژ، امکانات و محلیت ویلا نیز اهمیت دارد. 

در صورتی که به مرحله خرید ویلا رسیدید، حتما در هنگام تنظیم سند و قولنامه از معتبر بودن آن و درست بودن تمامی موارد آگاهی پیدا کنید تا خریدی بی دردسر و بدون نقص داشته باشید.

قیمت خرید ویلا در شمال

همانطور که می‌دانید با توجه به وضعیت تورم کشور، قیمت‌ها به هیچ عنوان ثابت نیستند و دائما دچار تغییر می‌شوند. اما به طور کلی مواردی هستند که بر این قیمت تاثیر می‌گذارند و با دانستن آن‌ها می‌توان درک بهتری از چگونگی تعیین قیمت ویلا‌ها داشت.

یکی از موارد تاثیرگذار بر قیمت ویلا منطقه‌ای است که ویلا در آن ساخته شده‌است. همانطور که در تهران برخی مناطق را بالا شهر می‌نامند و این مناطق قیمت بالاتری نسبت به سایر منطقه‌ها دارند، در شمال ایران نیز همین قوانین حاکم است.

از موارد دیگر تاثیرگذار بر قیمت، قیمت زمین و ساخت ویلا است. این دو مورد وابستگی زیادی به تورم دارند و به همین دلیل است که قیمت ویلا به سرعت دچار تغییر می‌شود. در اصل با افزایش قیمت‌ها، قیمت زمین و مصالح ساختمانی، هزینه ساخت و ساز، استخدام پیمانکار ونیز افزایش می‌یابد و همین موضوع بر روی قیمت ویلا تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر موارد بالا در صورتی که قصد خرید ویلا در شهرک‌ها را داشته باشید، ساحلی یا جنگلی بودن شهرک نیز تاثیر زیادی بر قیمت دارد. با توجه به کمیاب بودن زمین‌های ساحلی عمدتا ویلا‌های واقع در شهرک‌های ساحلی با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند.

قیمت خرید ویلا در شمال و در مناطقی همچون نوشهر، نور، چمستان، محمود‌آباد و رویان با توجه به همین موارد تعیین می‌شود و شما می‌توانید ویلا‌هایی با رنج قیمت متفاوت بیابید؛ به عنوان مثال رنج قیمت ویلا در نوشهر از 3 میلیارد به بالا است و هر فرد متناسب با بودجه خود می‌تواند به انتخاب بپردازد.

سخن پایانی| قیمت خرید ویلا در شمال

در این مطلب سعی کردیم دید بهتری در زمینه خرید ویلا در شمال به شما دهیم تا بتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید. با توجه به سیر صعودی قیمت ویلا توصیه می‌شود اگر قصد خرید دارید هر چه زودتر اقدام کنید. اگر سوالی در ارتباط با خرید ویلا در شمال ایران دارید، از طریق صفحه تماس با ما, با از مشاوران مجموعه مشاوره رایگان بگیرید.



کلمات کلیدی
مطالب مرتبط