معرفی کامل شهرک دریابیشه نوشهر

معرفی کامل شهرک دریابیشه نوشهر
  • نویسنده آرش احمدیان
  • دسته بندی معرفی شهرک ها
  • تاریخ انتشار 11 اردیبهشت 1403

تاریخچه شهرک دریابیشه نوشهر

شهرک دریابیشه در شمال ایران یکی از معروف‌ترین شهرک‌های ساحلی با بیش از ۵۰ سال سابقه است. در ابتدا زمین های این شهرک متعلق به تیمسار حسن پاکروان بود که در سال ۱۳۴۸ به برادران برقعی واگذار شد. محمد تقی برقعی و مرتضی برقعی، موسسین اصلی شهرک، در سال ۱۳۵۱ به تفکیک و ساخت آن پرداختند. امیر نصرت منقح، که از موسسین شهرک فردوس هم بود، مسئول طراحی و ساخت شهرک بود.

مشخصات کلی و مشاعات شهرک دریابیشه

شهرک دریابیشه، یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرک‌های شمال کشور است که در نوشهر واقع شده. این شهرک دارای مساحتی در حدود ۶۲ هکتار می‌باشد که از این مقدار، حدود ۱۲ هکتار به مشاعات رفاهی و ورزشی و ۶ هزار متر به مشاعات ساحلی اختصاص یافته است. اگر بخواهیم به ویژگی های بارز این شهرک اشاره کنیم میتوانیم به لوکیشن عالی, امنیت بسیار بالا, محیط آرام و خانوادگی, امکانات عالی و محیط بسیار سرسبز و زیبای آن اشاره کنیم.

یکی از تفاوت‌های بارز بین شهرک‌های قدیمی و شهرک های تازه تاسیس، نوع تفکیک زمین‌ در آن‌ها است. معمولاً در شهرک‌های قدیمی، زمین‌ها به متراژهای بالا تفکیک شده اند که باعث می‌شود  ویلا‌ها خیلی به هم چسبیده و مشرف نباشند و محیط آزادتری داشته باشد. این موضوع در شهرک دریابیشه کاملاً رعایت شده است. این شهرک دارای ۴۰۳ قواره زمین و ویلا است که در متراژهای ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری تفکیک شده‌اند.

مشاعات ساحلی

بخش ساحلی این شهرک، که شامل یک محیط ۶۰۰۰ متری لب ساحل است، دارای یک سالن اجتماعات و رستوران است. با توجه به جدا بودن بخش ویلایی از بخش ساحلی، یک مسیر اختصاصی زیرگذر از بخش ویلایی به بخش ساحلی در نظر گرفته شده است. این زیرگذر، مخصوص تردد ساکنین این شهرک است و قسمت جنوبی و شمالی شهرک را به هم متصل می‌کند.

مشاعات رفاهی

از نظر امکانات تفریحی، شهرک دریابیشه دارای زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال و پارک کودکان است که در قسمت جنوبی شهرک واقع شده‌اند. این امکانات فراهم شده در یک محیط بسیار امن و خانوادگی، ساکنان شهرک را قادر می‌سازد تا از فعالیت‌های ورزشی و مفرح لذت ببرند. همچنین، یک مسیر اختصاصی پیاده‌روی (جاده سلامت) در شهرک دریابیشه احداث شده است که جنوبی‌ترین قسمت شهرک را مستقیماً به بخش ساحلی متصل می‌کند. این مسیر، با ایجاد یک محیط مشجر و زیبا، امکان پیاده روی در فضای طبیعی را برای ساکنین شهرک به ارمغان می‌آورد.

قوانین ساخت و اساسنامه شهرک دریابیشه

قوانین و مقررات سختگیرانه و اجرای دقیق آن‌ها یکی از عوامل مهمی هستند که با گذر زمان به با ارزش شدن ملک‌ها در یک شهرک کمک می‌کنند. شهرک دریابیشه به عنوان یکی از مثال‌های موفق در این زمینه قابل ذکر است. اساسنامه‌ای که از ابتدا برای این شهرک تدوین شده است، باعث شده تا قوانین مشخص و سختگیرانه‌ای برای مالکین ملک‌ها تعیین شود و این قوانین به خوبی توسط آنها اجرا شود.

از جمله قوانین ابتدایی این شهرک می‌توان به سطح اشغال مجاز ۳۵٪ و ارتفاع ۹/۵ متر برای ساخت ویلا اشاره کرد. این مقررات، همانطور که گفته شد، به خوبی توسط مالکین رعایت می‌شود. همچنین، اجرای نماهای کلاسیک و مدرن بدون محدودیت و همچنین اجازه ساخت استخر نیز از جمله امکاناتی است که در این شهرک به مالکین ارائه می‌شود، که این موارد می‌توانند به ارزش و جذابیت ملک‌ها در این شهرک کمک کنند.

نوع سند های شهرک دریابیشه

در هنگام خرید زمین و ویلا در شهرک های بزرگ و قدیمی یکی از موضوعاتی که با آن روبرو میشود بحث سندهای بنیادی است که این مسئله در شهرک دریابیشه نیز به چشم میخورد. در شهرک بعضی از ملک های موجود دارای سند با ریشه بنیادی هستند که همین موضوع حتی در قیمت آن ملک نیز تاثیر مستقیم میگذارد.

بیشتر بخوانید : سند بنیادی چیست و انواع آن

لوکیشن و دسترسی های شهرک دریابیشه نوشهر

شهرک دریابیشه در موقعیتی بین شهرهای نوشهر و رویان و نزدیک به روستای ونوش واقع شده است. این شهرک از دسترسی آسان به شهر نوشهر با فاصله تقریبی ۳۰ کیلومتر و به شهر رویان با کمتر از ۱۰ کیلومتر فاصله، برخوردار است. از جمله امکانات تفریحی و رفاهی در نزدیکی این شهرک می‌توان به وجود دریاچه آویدر، پارک جنگلی سیسنگان، دریاچه ارواح، آبشار آب پری، و همچنین فروشگاه‌ها و خدمات معروف منطقه نوشهر و رویان اشاره کرد.

از نظر دسترسی به تهران، این شهرک از مسیرهای متعددی برخوردار است. نزدیک‌ترین مسیر جاده چالوس (کندوان) و آزادراه جدید تهران شمالی می‌باشد. همچنین، دسترسی نسبتاً نزدیکی به جاده هراز نیز فراهم است.

قیمت ویلا و زمین در شهرک دریابیشه

قیمت زمین و ویلا در این شهرک متناسب با عواملی همچون موقعیت زمین در شهرک، نوع سند و نوع ساختمان متفاوت است. با در نظر گرفتن اینکه شهرک در کنار اتوبان ساحلی قرار دارد، ملک‌هایی که در نزدیکی دیوار شهرک و اتوبان ساحلی واقع شده‌اند، همچنین ملک‌هایی که ریشه سند آن‌ها بنیادی است، معمولاً قیمتی کمتری نسبت به سایر ملک‌های شهرک دارند.

خرید ویلا و زمین در شهرک دریابیشه نوشهر

در صورتی که قصد خرید ویلا و زمین در شهرک دریابیشه نوشهر را دارید جهت کسب مشاوره بیشتر و آگاهی از ملک های موجود در این شهرک از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان تماس بگیرید.



کلمات کلیدی
مطالب مرتبط