معرفی کامل شهرک فردوس رویان

معرفی کامل شهرک فردوس رویان
  • نویسنده آرش احمدیان
  • دسته بندی معرفی شهرک ها
  • تاریخ انتشار 8 اردیبهشت 1403

تاریخچه شهرک فردوس رویان

شهرک فردوس یکی از قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین شهرک‌های استان مازندران می‌باشد که در شهر رویان واقع شده است. تاریخ تاسیس این شهرک به سال ۱۳۴۲ و قبل از انقلاب ایران برمیگردد. مهندس امیر نصرت منقح، یکی از برجسته‌ترین معماران معاصر ایران، به عنوان موسس و طراح اولیه این شهرک شناخته می‌شود که طی سالیان فعالیت خود، آثار برجسته و زیادی را به جامعه معرفی کرده است، که شهرک فردوس به عنوان یکی از جواهرات معماری او برای نسل‌های آینده باقی‌مانده است.

مشخصات کلی و مشاعات شهرک فردوس

شهرک ویلایی فردوس، یکی از بزرگترین شهرک‌های شمال کشور، با مساحتی حدود ۶۰ هکتار، که به دو بخش شمالی (ساحلی) و جنوبی (جنگلی) تقسیم می‌شود، شناخته می‌شود. این دو بخش دارای گیت نگهبانی مجزا هستند و تردد در هر دو بخش کاملاً توسط نگهبانان شهرک کنترل می‌شود.فضای سبز بسیار زیبا و خیابان کشی های پهن و عالی از ویژگی های بارز این شهرک برند و قدیمی در شمال کشور است.

فردوس شمالی: بخش ساحلی شهرک فردوس که مساحتی ۱۰ هکتاری دارد و شامل ۸۰ پلاک زمین و ویلا می‌شود. متراژ زمین‌ها در این بخش از ۱۰۰۰ متر تا ۲۵۰۰ متر متغییر است. پلاژ ساحلی اختصاصی و ساحل ماسه‌ای بسیار زیبا از جمله امکانات بخش ساحلی شهرک فردوس است.

فردوس جنوبی: بخش جنوبی فردوس که شامل اکثر مشاعات ورزشی و رفاهی نیز می‌شود، دارای ۵۰ هکتار مساحت است و شامل ۲۷۰ پلاک زمین و ویلا است. در این بخش، تفکیک زمین‌ها از ۵۰۰ متر تا ۲۰۰۰ متر انجام شده است.

در بین شهرک‌های مازندران، شهرک فردوس یکی از معدود شهرک‌هایی است که از ابتدا تاسیس به دلیل نوع تفکیک زمین‌ها بیشترین مساحت را به فضای سبز و امکانات رفاهی اختصاص داده‌اند. ۱۸ هکتار مشاعات که شامل زمین‌های متعدد ورزشی مانند تنیس، والیبال، فوتبال، بسکتبال، جاده سلامت، پارک، و برکه مصنوعی می‌شود، مختص به ساکنین این شهرک است.

ویلا مدرن در شهرک فردوس رویان

نوع سندهای شهرک فردوس

سند با ریشه بنیاد علوی:

اگر به خرید زمین یا ویلا در این شهرک اقدام می‌کنید، احتمالاً با مفهومی به نام “سندهای بنیادی” روبرو خواهید شد. دلیل این ریشه بنیادی زمین‌ها در شهرک فردوس به این موضوع برمی‌گردد که زمین های این شهرک در ابتدا جزو اموال خانواده شاهنشاهی یا همان (بنیاد پهلوی) بوده‌ است، که بعد از انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ به بنیاد علوی تغییر نام داده شده‌اند. امکان اخذ سند قطعی با پرداخت هزینه به بنیاد علوی کاملاً قانونی و به راحتی انجام می‌شود.

سند با ریشه بنیاد مستضعفان:

بعضی از زمین‌ها و ویلاهای قدیمی که در این شهرک وجود دارد، سند با ریشه بنیاد مستضعفان دارند. این نوع ملک‌ها در واقع مصادره شده توسط بنیاد مستضعفان بوده و برای اخذ سند مالکیت، شما باید مبلغی را به بنیاد مستضعفان پرداخت کنید.

سند تک برگ رسمی:

این نوع سند هم در واقع روزی جزو اموال بنیاد بوده که مالک اقدام به پرداخت هزینه و اخذ سند از بنیاد کرده است. به طور کل، اگر قصد خرید زمین و ویلا در این شهرک را دارید، پیشنهاد ما ملک‌هایی است که سند تک برگ رسمی و یا با ریشه بنیاد علوی دارند.

بیشتر بخوانید : سند بنیادی چیست و انواع آن

قوانین ساخت و اساسنامه شهرک فردوس

در این شهرک، از زمان تاسیس، قوانین خاصی تدوین شده که به ارزش‌بخشی بیشتر این شهرک کمک کرده است. اساسنامه این شهرک بسیار کامل است که در اینجا فقط به چند بند مهم آن اشاره می‌شود:

  1. سطح اشغال مجاز برای ساخت ویلا: در این شهرک، حداکثر ۳۰٪ از مساحت کل زمین برای ساخت ویلا مجاز است.
  2. نهایت ارتفاع مجاز برای ویلاهای دوبلکس: ویلاهای دوبلکس باید دارای ارتفاعی حداکثر ۹ تا ۹.۵ متر باشند.
  3. جانمایی ویلا در زمین: ویلاها باید به گونه‌ای طراحی شوند که همه آنها حیاط جلو و حیاط پشت داشته باشند.
  4. ساخت فلت در بخش ساحلی: در بخش ساحلی شهرک، ویلاها باید به صورت فلت (بدون طبقات) ساخته شوند، به استثنای ویلاهایی که به دیوار شهرک و خیابان شهر چسبیده‌اند.

ویلا شهرک فردوس رویان

قیمت ویلا و زمین در شهرک فردوس رویان

اگر بخواهیم شهرک فردوس رویان را از نظر قیمت با سایر شهرک‌های منطقه مقایسه کنیم، می‌توان آن را جزو پنج شهرک گران‌قیمت شمال ایران محسوب کرد. دلیل این امر به سابقه قدیمی این شهرک، پروژه‌های معتبر و برجسته‌ای که در آن انجام شده، و سرمایه‌گذاران معروف و برجسته‌ای که در این شهرک سرمایه‌گذاری کرده‌اند، برمی‌گردد. در این شهرک، تعداد زیادی از شخصیت‌های سرشناس ورزشی، سیاسی، و کارخانه‌داران و صاحبان صنایع بزرگ کشور، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی داشته‌اند که این موضوع نیز به رشد قیمت‌ها در این شهرک کمک کرده است.

در شهرک فردوس، عموماً زمین‌هایی که در بخش شمالی (ساحلی) واقع شده‌اند، دارای قیمت‌های بالاتری هستند، همچنین نوع سند و ریشه آن نیز بر قیمت یک ملک در این شهرک تأثیرگذار است. یکی از عوامل دیگری که بر قیمت ملک در این شهرک تأثیر می‌گذارد، موقعیت مکانی آن در داخل شهرک است. به عنوان مثال، ملک‌هایی که همسایه با دیوار شهرک و نزدیک به اتوبان اصلی شهر هستند، معمولاً دارای قیمت‌های پایین‌تری نسبت به ملک‌های واقع در مرکز شهرک هستند.

لوکیشن و دسترسی های شهرک فردوس

شهر رویان، در میان شهرهای ساحلی شمال ایران، موقعیت بسیار استثنایی دارد. اگر در این شهر حضور داشته باشید، برای دسترسی به تهران، می‌توانید از سه جاده اصلی تهران به شمال یعنی جاده چالوس، هراز، و آزادراه جدید تهران شمال استفاده کنید، که دسترسی نزدیکی را برای شما فراهم می‌کند. همچنین، وجود فرودگاه در شهر نوشهر که فاصله حدوداً ۴۰ کیلومتری تا رویان دارد، برای ساکنین این شهر یک موقعیت عالی ایجاد کرده است.

شهرک فردوس در شهر رویان واقع شده و به مرکز شهر بسیار نزدیک است. تمامی امکانات رفاهی و خدماتی در اطراف این شهرک با فاصله بسیار کمی قرار دارند، که این ویژگی باعث می‌شود ساکنین این شهرک به راحتی به خدمات و امکانات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

اماکن تفریحی و توریستی اطراف شهرک فردوس

موقعیت شهرک فردوس در شهر رویان بسیار عالی است و تقریباً به تمام اماکن تفریحی و گردشگری منطقه نزدیک است. از جمله لوکیشن‌های گردشگری این منطقه می‌توان به آبشار آب پری، سد تفریحی آویدر، پارک جنگلی نور، انواع پلاژهای ساحلی، و فروشگاه‌ها و رستوران‌های متعدد این منطقه اشاره کرد.

خرید ویلا و زمین در شهرک فردوس رویان

در صورتی که قصد خرید و سرمایه گذاری در شهرک فردوس رویان را دارید جهت کسب مشاوره بیشتر و آگاهی از ملک های موجود در این شهرک از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان تماس بگیرید.



کلمات کلیدی
مطالب مرتبط