آشنایی کامل با شهرک مهرگان رویان | لیست قیمت اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی کامل با شهرک مهرگان رویان | لیست قیمت اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نویسنده آرش احمدیان
  • دسته بندی معرفی شهرک ها
  • تاریخ انتشار 26 تیر 1402

آشنایی کامل با شهرک مهرگان رویان | دهکده مهرگان

شهرک مهرگان یکی از بزرگترین شهرک های شمال کشور است که در شهر رویان واقع شده, و با وجود امکانات رفاهی بسیار متنوع و خوبی که برای آن تدارک دیده شده و همچنین لوکیشن بینظیر آن که چسبیده به جنگل است و فاصله چند دقیقه ای که با دریا دارد, از پتانیسل بسیار بالایی برای سرمایه گذاری در حوزه خرید ویلا و زمین برخوردار است. ما در این مقاله به صورت جامع به معرفی شهرک مهرگان رویان میپردازیم و شما را با نکات مثبت و منفی آن و همچنین قیمت دقیق زمین و ویلا در این شهرک آشنا خواهیم کرد, پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

معرفی شهرک مهرگان و تاریخچه آن

شهرک مهرگان در زمینی به مساحت حدودا ۷۰ هکتار در موقعیتی بینظیر و چسبیده به جنگل در رویان احداث شده است که یکی از بزرگترین شهرک های جنگلی مرکز مازندران محسوب میشود. زمین های این شهرک در سال ۱۳۸۰ خریداری شده و در ابتدا این زمین ها بافتی مزروعی داشتند که در سال ۱۳۸۴ نامه تغییر کاربری این زمین ها اخذ شده تا ساخت و ساز به صورت کاملا قانونی در این شهرک آغاز شود.

فاز نخست ساخت و سازها در سال ۱۳۹۱ و در ۳ محله سرو, نارون و اقاقیا بوده که در سال۱۳۹۴ به بهره برداری رسیدند. تیپ ویلاهایی که در این ۳ محله ساخته شده به یک شکل بوده و همگی دوبلکس با نمای کلاسیک است.

 

شهرک مهرگان رویان

طی سال های ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۸ به دلیل اینکه مدیریت این مجموعه مشغول به ساخت پروژه پیست اسکی آلوارس بوده کمی از سرعت ساخت و ساز در شهرک مهرگان کاسته شد اما از سال ۱۳۹۸ تا به امروز ساخت و ساز ویلاها و همچنین تکمیل مشاعات و زیرساخت سرعت بسیار خوبی به خود گرفته و شهرک مهرگان روز به روز به هدف خود که تکمیل کل شهرک است نزدیک میشود.

تعداد ویلاهای شهرک مهرگان بعد از اینکه تمامی محلات ساخته شود به ۷۰۰ پلاک میرسد که در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه ویلا در شهرک ساخته شده و به بهره برداری رسیده است و حدودا ۵۰ دستگاه ویلا دیگر نیز هم اکنون در حال ساخت است.

محله های شهرک مهرگان و دلیل تفاوت قیمت محله ها

نقشه شهرک مهرگان رویان

مجموعه مهرگان شامل ۱۲ محله مختلف است که تفاوت این محله ها در نوع ویلاهای ساخته شده در آن ها و حداقل متراژ زمین تفکیک شده در هر محله است

محله های سرو, نارون, اقاقیا

همانطور که در بالا اشاره کردیم ۳ محله سرو, نارون و اقاقیا کاملا ساخته شده است و زمین خالی در این محله ها موجود نیست. این ۳ محله جزو محله هایی بودند که ویلاهای آن توسط شهرک ساخته شده, به همین دلیل تیپ ویلاهای این محلات یکی است و تفاوت فقط در متراژ زمین و تعداد خواب ویلاها است.

محله سرو در قسمت شرقی شهرک واقع شده و دارای ۵۴ پلاک ویلا است که متراژ ها از ۳۴۱ متر تا ۵۷۰ متر متغیر است.

محله نارون نیز در قسمت شرقی شهرک قرار گرفته و دارای ۲۹ پلاک ویلا است که متراژها از ۳۳۵ متر تا ۵۵۰ متغیر است.

محله اقاقیا در غربی ترین قسمت شهرک واقع شده و دارای ۵۸ پلاک ویلا است که متراژها از ۲۰۰ متر تا ۶۶۷ متغیر است.

محله های یاس, نسترن, سکویا

۳ محله یاس و نسترن و سکویا جزو محلاتی هستند که در حال زیرسازی هستند و هنوز ساخت و ساز به صورت رسمی در این محلات انجام نشده است البته در سال ۱۴۰۲ پروسه ساخت ۵ ویلا در این محله شروع شده است. به همین دلیل اگر دید سرمایه گذاری شما بلند مدت است و حداقل تا سال ۱۴۰۴ قصد ساخت ویلا ندارید محله یاس و نسترن و سکویا را بشدت به شما پیشنهاد میکنیم به دلیل اینکه در حال حاضر قیمت بسیار مناسبی دارند و در آینده قطعات رشد قیمت خوبی خواهند داشت و همچنین شرایط خرید اقساط بلند مدت برای این زمین ها در حال حاضر امکان پذیر است.

محله نسترن که در شمالی ترین قسمت شهرک قرار گرفته است دارای ۹۵ پلاک است که متراژ ها از ۲۷۵ متر تا ۶۰۰ متر متغیر است.

محله یاس تقریبا در مرکز شهرک واقع شده و دارای ۱۰۹ پلاک زمین است که متراژ ها از ۳۰۰ تا ۶۷۰ متر متغیر است.

محله سکویا در شرقی ترین قسمت شهرک قرار گرفته و دارای ۲۵ قطعه زمین است که متراژ ها از ۳۴۶ تا ۱۴۰۰ متر متغیر است.

محله های کاج, ارغوان, چناران, سپیدار, صنوبر, بلوط

این محلات در شهرک مهرگان در حال حاضر جزو محله هایی هستند که مجوزات ساخت آن آماده است و ساخت و ساز در آن در جریان است. تیپ ویلاهایی که در این محلات ساخته میشود تماما مدرن و لوکس است و بخاطر اینکه شکل شهرک مدرن و بروز بماند اجازه ساخت ویلا با نمای کلاسیک و رومی در این محلات به کسی داده نمیشود.

محله کاج که تقریبا در قسمت شمالی شهرک واقع شده دارای ۳۰ پلاک است که متراژ های آن از ۳۶۵ متر تا ۷۷۵ متر متغیر است.

محله ارغوان نیز مجاور محله است که دارای ۳۷ پلاک است و متراژ های آن از ۳۳۰ تا ۱۰۳۰ متر متغیر است.

محله چناران در مرکز شهرک واقع شده و دارای ۳۵ پلاک است که متراژ ها از ۵۳۱ تا ۷۷۵ متر متغیر است.

محله سپیدار در قسمت جنوبی شهرک و نزدیک به جنگل است که دارای ۶۶ پلاک است و متراژ ها از ۳۷۰ تا ۱۱۰۰ متر متغیر است.

محله صنوبر نیز در جوار محله سپیدار و در قسمت جنوبی شهرک واقع شده و دارای ۳۱ پلاک با متراژ های ۵۰۰ تا ۱۱۰ متر است.

محله بلوط نیز یکی از محله هایی است که نزدیک ترین فاصله تا جنگل را دارد و دارای ۶۱ پلاک با متراژ های ۵۵۰ تا ۱۲۰۰ متر است.

مشاعات دهکده گردشگری مهرگان

مجموعه گردشگری مهرگان از جمله شهرک های بزرگ مازندران است که از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است به طوری که شما میتوانید ساعت های زیادی از اوقات فراغت خود را در شهرک سپری کنید. در حال حاضر از مشاعات ورزشی که برای شهرک در نظر گرفته شده است, زمین اسکیت, زمین تنیس , زمین والیبال و بسکتبال و مینی فوتبال ساخته شده است و قابل استفاده برای ساکنین است.

در سرتاسر خیابان های شهرک مسیر اختصاصی پیاده روی و دوچرخه سواری قرار داده شده که به جاده سلامت معروف است.

مشاعات شهرک مهرگان رویان

یک استخر بسیار مجهز به انضمام سونا و جکوزی و سالن های مخصوص ماساژ نیز طی دو سال آینده ساخته خواهد شد. یک کافی شاپ بسیار مجهز نیز در شهرک ساخته شده که فعال است.

لازم به ذکر است تمامی این امکانات به صورت اختصاصی برای استفاده مالکین و ساکنین این شهرک است و بر خلاف شهرک هایی مثل دشت نور و نمک آبرود که افراد خارج از شهرک نیز میتوانند با پرداخت ورودی از امکانات استفاده کنند, شهرک مهرگان امکانات را صرفا برای استفاده ساکنین خود ساخته است که این یک امتیاز بزرگ برای این شهرک بشمار می‌ آید.

مشاعات شهرک مهرگان

نوع سند و مجوزات شهرک

قطعا یکی از دغدغه های هر شخصی که قصد خرید ویلا در شمال را دارد این است که ملک مورد نظر از نظر اسناد و مدارک کامل باشد تا با آسودگی اقدام به خرید ویلا یا زمین کند. یکی از بزرگترین امتیازات شهرک مهرگان این است که از نظر سندی و ریشه زمین کاملا سالم است و به هیچ یک از ارگان های اوقاف و بنیاد و منابع طبیعی تعلق ندارد. تمامی زمین ها و ویلاهای شهرک دارای سند تک برگ رسمی بوده و تمامی ویلاها با مجوز ساخت و به صورت کاملا قانونی ساخته شده است.

نوع سند تک برگ از نوع مشاع بوده و فقط یک محله (محله سپیدار) در شهرک مهرگان است که زمین های آن دارای سند تک برگ شش دانگ است. و همین موضوع نیز یکی از دلایل اختلاف قیمت این محله با سایر محله ها است.

شهرک مهرگان رویانقوانین ساخت و اساس نامه شهرک مهرگان

شهرک مهرگان مانند سایز شهرک ها دارای اساسنامه است که رعایت آن برای تمامی خریداران و ساکنین شهرک الزامی است. این اساس نامه دارای بند های زیادی است که ما به چند مورد از مهم ترین های آن که مربوط به شرایط ساخت ویلا در شهرک است اشاره میکنیم. همچنین شما میتوانید برای دریافت اساسنامه شهرک از طریق شماره های تماس قرار گرفته در سایت با ما در ارتباط باشید.

  • سطح اشغال مجاز برای ساخت : شما میتوانید ۳۰٪ از مساحت زمین را به ساخت ویلا اختصاص دهید و این ساخت نهایتا میتواند ۹ متر ارتفاع داشته باشد. به عبارتی شما ملزم به ساخت ویلا دوبلکس هستید و اجازه ساخت ویلای تریبلکس به کسی داده نخواهد شد.
  • تیپ ساخت : شما برای ساخت ویلا ملزم به این هستید که ویلایی با نمای مدرن بسازید و اجازه ساخت ویلا با نمای کلاسیک و رومی به کسی داده نخواهد شد, همچنین طرح نمای ویلا باید به تایید دفتر مهندسی شهرک برسد.
  • جانمایی ویلاها : برای حفظ فاصله استاندارد ویلاها از هر طرف با هم و جلوگیری از بی نظمی, جانمایی ساخت ویلا در زمین از قبل برای هر پلاک زمین مشخص شده است که به خریدار اعلام میشود.
  • کلیه زمین های شهرک دارای ۱۰٪ الی ۱۵٪ مشاعات است.
ویلا مدرن در شهرک مهرگان رویان

قیمت زمین در شهرک مهرگان و شرایط پرداخت اقساطی

قیمت زمین در شهرک مهرگان در محله های مختلف متفاوت است و دلیل اختلاف قیمت هم به چند عامل بستگی دارد, از جمله اینکه عملیات عمرانی آن محله در چه مرحله ای باشد و همچنین عوامل دیگر نظیر متراژ و جانمایی زمین در هر محله. با توجه به این موضوع شما میتوانید برای آگاهی از قیمت دقیق ویلا و زمین و همچنین اطلاع از موارد زیر قیمت در شهرک مهرگان رویان مستقیما با کارشناس فروش در تماس باشید.

لیست قیمت زمین در شهرک مهرگان (آپدیت اردیبهشت ۱۴۰۳)

نام محله قیمت هر متر مربع (میلیون)
نسترن ۲۰/۰۰۰/۰۰۰
یاس ۲۰/۰۰۰/۰۰۰
سکویا ۲۵/۰۰۰/۰۰۰
ارغوان ۲۸/۰۰۰/۰۰۰
کاج ۲۸/۰۰۰/۰۰۰
چناران ۳۵/۰۰۰/۰۰۰
سپیدار  ۳۵/۰۰۰/۰۰۰
صنوبر ۳۵/۰۰۰/۰۰۰
بلوط ۴۵/۰۰۰/۰۰۰
سرو این محله تکمیل شده است
اقاقیا این محله تکمیل شده است
نارون این محله تکمیل شده است

شماره تماس کارشناس فروش در شهرک مهرگان : ۷۰۹۰-۵۷۸-۰۹۱۱ آرش احمدیان

شرایط اقساطی برای خرید زمین منعطف بوده و با توجه به میزان پیش پرداخت اولیه شما قابل مذاکره و تغییر است.

شهرک مهرگان رویان

لوکیشن و دسترسی های شهرک

شهرک مهرگان در ابتدا جاده آب پری و حدودا در ۳ کیلومتری مرکز شهر رویان واقع شده که یک مسیر آسفالته مستقیم تا مرکز شهر است که به تازگی نیز مجموعه شرکت آبادگران مهرگان مسئولیت بازسازی و نوسازی کامل این بلوار را در قالب مسئولیت اجتماعی بر عهده گرفته است و با بودجه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در حال انجام این پروژه است.

از نظر دسترسی به شاه راه های اصلی و مواصلاتی به تهران نیز دهکده مهرگان یک موقعیت استراتژیک و عالی دارد, به نحوی که به ۳ مسیر اصلی دسترسی به تهران یعنی جاده چالوس و جاده هراز و آزادراه تهران شمال دسترسی نزدیکی دارد که این موضوع باعث میشود در ایام تعطیلات و پیک ترافیک حق انتخاب بیشتری در انتخاب مسیر داشته باشید.

یک مسیر فرعی کم تردد دیگر نیز وجود دارد که از جنگل ها رویان و ییلاقات گلندرود, پیمود و کدیر و چند روستای دیگر میگذرد و به پل زنگوله جاده چالوس منتهی میشود.این مسیر کاملا کوهستانی بوده به همین دلیل تردد از این مسیر در زمستان و هنگام بارش برف را توصیه نمیکنیم.

اماکن توریستی و گردشگری اطراف شهرک

از معروف ترین امکان تفریحی و گردشگری که در نزدیکی شهرک مهرگان قرار گرفته است میتوان به آبشار آب پری, دریاچه آویدر, دریاچه الیمالات و پلاژ های تفریحی ساحلی و همچنین پارک جنگلی رویان و نور اشاره کرد.

فاصله شهرک مهرگان تا مرکز شهر کمتر از ۵ کیلومتر است و این یعنی اینکه شما به تمام مراکز خرید و پاساژها و همچنین بازار های محلی و سنتی فاصله بسیار کمی خواهید داشت.

کلام آخر

اگر شما هم به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و پر سود در حوزه خرید ویلا و زمین هستید قطعا مجموعه مهرگان میتواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد. دلیل این گفته نیز مقایسه قیمت زمین در این شهرک با شهرک های هم رده خود است. شهرک هایی با این وسعت و امکانات و موقعیت در محدوده رویان تا نوشهر قیمت های به مراتب بالاتری دارند و همین موضوع میتواند یک سود تضمین شده را در آینده نزدیک نصیب شما کند, چرا که بعد از تکمیل این مجموعه قیمت زمین در شهرک مهرگان نیز مشابه شهرک های بزرگ منطقه خواهد شد.



کلمات کلیدی
مطالب مرتبط