آیا در چمستان ویلا بخریم

آیا در چمستان ویلا بخریم

آیا در چمستان ویلا بخریم؟

امروزه افراد زیادی به دنبال خرید ویلا در شمال کشور هستند اما به دلیل افزایش قیمت ملک و زمین، معامله در بسیاری از شهرهای شمالی از نظر اقتصادی دیگر به صرفه نیست. در این بین خرید ویلای ارزان قیمت در مناطق مختلفی مثل شهر چمستان به عنوان فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته است. اما سوال بسیاری از متقاضیان خرید ویلا این است که آیا در چمستان ویلا بخریم؟ و یا اینکه خرید ویلا در چمستان چقدر بودجه نیاز دارد؟. از این رو در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی را درباره سرمایه‌گذاری در چمستان در اختیار شما قرار دهیم. پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا ضمن یافتن پاسخی برای این سوالات، با بهترین مناطق چمستان برای خرید ویلا آشنا شوید.

 

چمستان در کجا واقع شده است؟

چمستان یک شهر کوچک، سرسبز و کوهستانی است که به لحاظ جغرافیایی یکی از شهرهای مرکزی استان مازندران به شمار می‌آید و در بین دو شهر نور و آمل واقع شده است. به طوری که شهر چمستان در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر نور واقع شده و به شهرهای شمالی همچون آمل، ایزدشهر, محمودآباد و غیره نیز نزدیک است.
این شهر به دلیل رشد انبوه گونه گیاهی سرخس در بین اهالی محلی به نام «چمازستان» نیز معروف است. البته برخی از ساکنان قدیمی‌ نیز به دلیل وجود چمن‌های بسیار این شهر را با نام «چمنستان» مورد خطاب قرار می‌دهند. بنابراین وقتی از سمت آمل یا شهر نور وارد این منطقه می‌شوید شاهد آن خواهید بود که بسیاری از بنگاه‌های املاکی خرید ویلا در چمستان را تبلیغ می‌کنند و از مزایای بسیار آن می‌گویند که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.
ویژگی‌های منحصر به فرد چمستان برای زندگی| آیا در چمستان ویلا بخریم؟

قبل از ورود به بحث آیا در چمستان ویلا بخریم و بهترین منطقه چمستان را برای سرمایه‌گذاری معرفی کنیم، در ابتدا بهتر است با ویژگی‌های شهر چمستان بیشتر آشنا شوید.
همانطور که گفته شد، چمستان یکی از شهرهای غربی استان مازندران است که به لحاظ جغرافیایی بسیار نزدیک به شهر نور بوده و دارای روستاهای متعدد و متنوعی است.
چمستان طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ دارای بیش از 44 هزار نفر جمعیت است و اغلب مردم این شهر به زبان و گویش مازندرانی صحبت می‌کنند و دارای نژاد مازنی هستند.
درآمد مردم شهر به طور عمده از محل گردشگری و ساخت و ساز است. به همین دلیل ویلاسازی و اجاره ویلا به مسافران در این منطقه خوش آب و هوا در سال‌های اخیر بسیار رونق پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل خرید ویلا در چمستان

جاهای دیدنی چمستان

این شهر مانند سایر شهرهای شمالی، یکی از مقاصد توریستی است که سالانه گردشگران بسیاری از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید می‌کنند. البته یک منطقه بالقوه برای سرمایه‌گذاری نیز به شمار می‌آید و فاصله ۲۵ کیلومتری آن با جاده هراز بسیاری از ساکنان پایتخت را برای اقامت چند روزه به سمت خود فرا می‌خواند.
چمستان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دریاچه الیمالات، پارک جنگلی کشپل، چشمه‌های لاویج و جنگل واز اشاره کرد. بنابراین وجود امکانات و جاذبه‌های گردشگری سبب بالا رفتن قیمت زمین و ویلا در هر منطقه‌ای می‌شود. پس با آشنایی با این جاذبه‌ها شاید بتوانید پاسخ سوال خود را مبنی بر اینکه آیا در چمستان ویلا بخریم را پیدا کنید و با اطمینان بیشتری در این مسیر سرمایه‌گذاری قدم بردارید.

پارک جنگلی کشپل چمستان

سد و دریاچه الیمالات

در دل جنگل و در مسیر نور به چمستان و دو راهی روستای کاردگرکلا دریاچه‌ای به نام الیمالات وجود دارد که همواره گردشگران بسیاری برای اقامت چند ساعته در کنار این گردشگاه کمپ می‌زنند.

آبگرم لاویج

آبگرم لاویج در روستای ییلاقی لاویج از توابع چمستان واقع شده است و بهترین فرصت برای استفاده از خواص درمانی آن است و به رفع خستگی شما بعد از روزهای سخت کاری بسیاری کمک می‌کند.

فیل سنگی

سنگی به شکل فیل که در حاشیه روستای ملاکلا لاویج وجود دارد که جزو مناطق دیدنی روستای لاویج به شمار می‌رود. به اعتقاد مردم بومی این فیل سنگی معجزه‌ای از سوی حضرت امام حسن مجتبی(ع) است.

پارک کشپل

پارک جنگلی کشپل در خروجی شهر چمستان به سمت نور قرار گرفته است و یکی از تفرجگاه های معروف چمستان است که امکانات رفاهی مناسبی دارد.

جنگل واز

منطقه جنگلی و کوهستانی واز که در نزدیکی منطقه جوربند چمستان واقع شده است زمینه دسترسی به روستاهایی همچون رودبارک، ایزوآ و نوجمه را فراهم می‌کند.

بقعه آقا شاه بالو زاهد

این مقبره مربوط به مرشد شیخ حسن جوری از علمای نهضت سربداران است که در 3 کیلومتری قسمت شرقی چمستان واقع شده است. این مقبره آجری بوده و با گنبد مخروطی شکل در این منطقه خودنمایی می‌کند.

آیا در چمستان ویلا بخریم؟

بسیاری از افراد در صدد خرید ویلا در شمال کشور هستند و در این بین چمستان و روستاهای اطراف آن جزو مناطق رو به رشدی هستند که از نگاه خریداران مغفول مانده است. اما به توجه به رشد ساخت و ساز ویلا در این منطقه بسیاری از افراد به فرصت سرمایه‌گذاری در چمستان پی برده‌اند و خواهان خرید ویلا در بکرترین و دنج‌ترین طبیعت شمالی هستند. بنابراین به افرادی که علاقه‌مند به جنگل و شیفته بوی ساحل هستند خرید ویلا در این شهر زیبا و سرسبز را پیشنهاد می‌کنیم. برای اینکه واقعا بدانیم که آیا در چمستان ویلا بخریم یا نه بهتر است با مزایای خرید ویلا در این شهر بیشتر آشنا شوید.

مزایای خرید ویلا در چمستان

چمستان به دلیل زیبایی طبیعی و جاذبه‌های منحصر به فرد، یکی از بکرترین و جذاب‌ترین مناطق شمال ایران برای خرید ویلا محسوب می‌شود. از طرفی دیگر چون چمستان جزو مرکزی‌ترین ناحیه شمال ایران به شمار می‌آید و دسترسی خوبی به دیگر مناطق اطراف به ویژه پایتخت دارد، افراد زیادی به سمت خرید ویلا در چمستان و سکونت در این منطقه روی آورده‌اند. از این رو در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای خرید ویلا در چمستان را بیان خواهیم کرد.

سرمایه گذاری مطمئن و هوشمندانه در چمستان

بسیاری از افراد هنگام خرید ویلا در شهرهای شمالی نگران مجوز ساخت و سند مالکیت آنها هستند. از این رو لازم است بدانید که ساخت ویلا در مناطق مختلف چمستان از جمله سعادت‌آباد، میرنا، ایرکا، انگتارود، باریکا، افراده، ورازده و غیره به صورت قانونی و مجاز انجام می‌شود و به این دلیل خریداران بسیاری پس از بازدید از ملک‌ها، ترغیب به خرید ویلا در بهترین مناطق چمستان می‌شوند.
با توجه به رشد جمعیت در کلانشهرهایی مانند تهران و افزایش آلودگی هوا بسیاری از ساکنان این مناطق به دنبال خرید یک ویلا در سرسبزترین نقطه ایران هستند. بنابراین خرید ویلا در شهرهای شمالی از جمله نور، چمستان، آمل و نوشهر به عنوان یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه و مطمئن مورد توجه اغلب افراد قرار گرفته است.

آب و هوای مطبوع| آیا در چمستان ویلا بخریم؟

بسیاری خرید ویلا را به دلیل آب و هوای مطبوع و دلپذیر آن انتخاب می‌کنند. اما از آنجایی قیمت ویلا در مناطق خوش آب و هوای تهران در مقایسه با شهرهای شمالی از جمله چمستان بسیار متفاوت است و از نگاه آنها خرید ویلا در چمستان از نظر قیمتی بسیار صرفه اقتصادی دارد. همچنین این شهر چون در بخش جنوبی نوار ساحلی دریای خزر واقع شده است و به دلیل ‌واسطه ارتفاع آن از سطح دریا، این منطقه جنگلی نسبت به دیگر شهرهای مازندران از آب و هوای مطبوع‌تری برخوردار است. از این رو در فصل گرم سال، هنگام حضور در چمستان میزان گرما و رطوبت چندانی را احساس نخواهید کرد و این نوع آب و هوا برای ساکنان آن آزاردهنده نخواهد بود. بنابراین آب و هوای مطبوع شاید بهترین عامل برای پاسخ به این سوال باشد که آیا در چمستان ویلا بخریم؟

فاصله بسیار کم با تهران

کوتاه‌ترین فاصله با تهران یکی از مهم‌ترین مزایایی است که بسیاری از افراد ساکن پایتخت هنگام خرید ویلا در شمال کشور به آن توجه می‌کنند. از این رو بهتر است بدانید که فاصله تهران با چمستان ۱۸۰ کیلومتر است و باید حدود 3 ساعت برای رسیدن به ویلای خود در چمستان وقت بگذارید.

مسیر دسترسی آسان

مسیر دسترسی آسان به ویلا برای بسیاری از پایتخت‌نشینان موضوع بسیار مهمی است. برای رسیدن به چمستان راه‌های مختلفی وجود دارد. جاده چالوس در غرب استان مازندران واقع شده و بسیاری افرادی که در ساکن غرب تهران هستند این مسیر را برای سفر به شمال انتخاب می‌کنند. جاده چالوس با چمستان ۷۰ کیلومتر فاصله دارد و بعد از عبور از شهرهای چالوس، نوشهر، چلندر، ونوش، رویان و نور به راحتی می‌توانید به ویلای خود برسید.
اگر قصد دارید از شرق تهران به چمستان سفر کنید، باید با عبور از جاده هراز و شهرهای پردیس، بومهن، رودهن، آبعلی، پلور، امیری و بایجان به شهر آمل برسید و سپس از جاده مرکزی آمل به سمت چمستان بروید.
جاده فیروزکوه نیز از تهران به مازندران راه دارد و می‌توانید از سمت آمل و قائم‌شهر به راحتی به شهر چمستان برسید.

خرید ویلا در چمستان

امکان خرید اقساطی ویلا | آیا در چمستان ویلا بخریم

در سال‌های اخیر ساخت و ساز ویلا در چمستان افزایش یافته است و بسیاری از مالکان و سرمایه‌گذاران سعی دارند ویلای خود را با بهترین قیمت به فروش برسانند. از این رو با فراهم کرده شرایط اقساطی فروش ملک خود، مشتریان را با دریافت پیش پرداختی به خرید ویلا ترغیب می‌کنند و مابقی مبلغ مورد معامله را به صورت اقساط دریافت می‌کنند. البته یک مزیت دیگر برای خرید ویلا در چمستان این است که برخی از ویلاها به دلیل داشتن سند رسمی، امکان دریافت وام مسکن را نیز دارند که خود عاملی برای خرید و فروش به شمار می‌رود. شاید این مزیت باعث شود که آیا در چمستان ویلا بخریم یا نه؟

تنوع قیمت ویلا در چمستان

قیمت ویلا در مناطق شمالی به فاکتورهای متعددی وابسته است. قیمت زمین در منطقه جنگلی چمستان نسبت به شهرهای ساحلی کمتر است و به همین دلیل قیمت ویلا در چمستان نیز پایین است. البته نوع مصالح به کار رفته در سازه ویلا و موقعیت مکانی نیز در تعیین قیمت ویلا موثر است. با توجه به وجود ویلاها و زمین‌های متعدد در این منطقه خریداران می‌توانند متناسب با بودجه خود یک زمین یا ملک را با متراژ مناسب خریداری کنند.

نکات مهم هنگام خرید ویلا در چمستان

با بیان مزایای خرید ویلا در چمستان سعی کردیم شما را در یافتن پاسخ آیا در چمستان ویلا بخریم؟ کمک کنیم. اما لازم است بدانید که سرمایه‌گذاری در منطقه چمستان همانقدر که ایده جذابی به نظر می‌رسد اما چالش‌ها و ریسک خود را نیز دارد. اینکه در یکی از مناطق شمالی کشور که از نظر توریستی، موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی در بهترین شرایط قرار دارد، سرمایه‌گذاری کنید بسیار خوب است اما باید تمام جوانب احتیاط را در این مسیر رعایت کنید و از طریق مشاوران املاک معتبر اقدام به خرید ویلا و زمین در چمستان کنید.
چمستان یک منطقه در حال رشد است اما فعلا قیمت املاک در آن نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر مازندران بسیار مناسب‌تر است و به طور قطع در سال‌های آینده رشد بیشتری را در این منطقه شاهد خواهیم بود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام خرید ویلا در چمستان در نظر داشته باشید، سند ملک، مجوز ساخت و دقت در انجام معامله است. در صورتی که به این نکات توجه لازم را داشته باشید با هزینه‌ای بسیار معقول و مناسب می‌توانید صاحب یک ویلا با چشم‌انداز زیبا در چمستان باشید.
توجه داشته باشید که در چمستان ویلاهای زیادی وجود دارد که از فضای سبز بی‌بهره هستند و در منطقه خشک ساخته شده‌اند و حتی خالی از سکنه هستند. همچنین برخی از زمین‌های شهر چمستان امکان تغییر کاربری ندارند و فاقد سند و مجوز ساخت هستند و یا اینکه به امکاناتی مانند برق، آب و گاز دسترسی ندارند. بنابراین هنگام خرید حتما از مشاوران املاک معتبر مشورت بگیرید تا بهترین ویلا را در چمستان که با اصول مهندسی ساخته شده‌اند را به شما معرفی کنند.

بهترین مناطق چمستان برای خرید ویلا کدام است؟

به طور کلی، زمانی که قصد خرید ویلا در شهر چمستان را داریم، باید بدانیم هدف ما از خرید ویلا چیست؟ و به تناسب آن بدانیم که آیا در چمستان ویلا بخریم یا نه؟ از این رو به افرادی که به دنبال یک منطقه آرام و ساکت برای زندگی هستند به آنها پیشنهاد می‌کنیم که روستاهای چمستان را برای خرید ویلا انتخاب کنند.
همچنین به افرادی که قصد زندگی در فضاهای شهری با امکانات بیشتری را دارند، پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید ویلا، به یکی از محله‌های لوکس شهر چمستان مراجعه کنند. بنابراین به طور قطع نمی‌توان یک منطقه بسیار خوب را برای خرید ویلا در چمستان معرفی کرد و بستگی به نیاز و بودجه افراد دارد اما این شهر با داشتن روستاهای مختلف و محله‌های متنوع به عنوان یکی از بهترین شهرهای شمالی می‌تواند بهترین گزینه برای خرید ویلا باشد.

خرید ویلا در چمستان

بهترین روستاهای چمستان برای خرید ویلا

تا اینجای مطلب با دریافت اطلاعاتی متوجه شدیم که آیا در چمستان ویلا بخریم و از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شویم یا اینکه سرمایه‌گذاری در دیگر مناطق را امتحان کنیم. همانطور که می‌دانید، برخی از افراد برای دوری از زندگی شهرنشینی خرید ویلا در روستاهای شمالی را انتخاب می‌کنند. از آنجایی که چمستان دارای روستاهای متنوعی است بهترین گزینه برای خرید ویلا و خانه ویلایی به شمار می‌روند. در ادامه شما را با ویژگی‌های بهترین روستاهای چمستان برای خرید ویلا آشنا خواهیم کرد.

روستای لاویج

یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین روستاهای شهر چمستان، روستای لاویج است که بهترین گزینه برای خرید ویلا به شمار می‌رود. این روستا دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی از جمله فیل سنگی و آبگرم لاویج است که به زیبایی منحصر به فرد این منطقه افزوده است.

روستای بهدشت

روستای بهدشت یکی دیگر از روستاهای معروف چمستان است که کنار جنگل واقع شده و امکانات رفاهی مناسبی دارد.

روستای جوربند

روستای جوربند دارای طبیعتی بکر و زیبا است که وجود چشمه با خواص درمانی و مصارف خوراکی باعث منحصربه فرد شدن ویژگی‌های این منطقه شده است.

روستای آهودشت

این روستا در 3 کیلومتری چسمتان قرار گرفته و ییلاقی بسیار زیبا و سرسبز دارد و بنای تاریخی بقعه آقا شاه بالو زاهد در این روستا واقع شده است.
از دیگر روستاهای ییلاقی در منطقه چمستان می‌توان به روستای میرخمند و روستای گزناسرا اشاره کرد که در قسمت جنوبی این شهر قرار گرفته‌اند.
لازم به ذکر است، قیمت ویلا در این روستاها نیز متفاوت است و با کمترین بودجه می‌توانید بهترین ویلا را در یکی از روستاهای چمستان با بهترین قیمت خریداری کنید.

چه نوع ویلایی در چمستان بخریم؟

در شهر چمستان و دیگر شهرهای مازندران می‌توانید انواع ویلاها اعم از ویلای جنگلی، ویلای ساحلی، ویلا باغ، ویلا شهرکی و ویلای روستایی را خریداری کنید. بنابراین نوع ویلا بستگی به علایق شخصی و میزان سرمایه شما دارد. در این بین، ویلای جنگلی در چمستان محبوبیت بیشتری دارد و این مناطق برای خرید ویلا بسیار مناسب هستند. صاحبان ویلاهای جنگلی می‌توانند در دل طبیعت با چشم‌اندازی زیبا به صدای پرندگان گوش دهند و لذت ببرند.

جمع‌بندی

در این مطلب با بیان اطلاعاتی سعی کردیم پاسخ مناسبی را در مقابل سوال شما مبنی بر اینکه آیا در چمستان ویلا بخریم، ارائه دهیم. همانطور که گفته شد، خرید ویلا در چمستان می‌تواند یک خرید فوق‌العاده مناسب، مطمئن و هوشمندانه‌ برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد، چرا که این منطقه دارای آب و هوایی بی‌نظیر و طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای است. بنابراین در صورتی که ویلای خود را در بهترین منطقه انتخاب و خریداری کنید از زیبایی‌های طبیعی چمستان، مسیر زیبای جنگلی و کوه‌های اطراف آن به خوبی بهره‌مند خواهید شد.



مطالب مرتبط