قیمت خرید ویلا در نوشهر

قیمت خرید ویلا در نوشهر

پیش از خرید ویلا، برای همه ما مهم است که در چه منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم که هم بتوانیم از اقامت در آن مکان لذت ببریم و هم بتوانیم ارزش منابع مالی خود را با این خرید بالا ببریم. با توجه به این موضوع، انتخاب مکان مناسب برای خرید زمین یا ویلا اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مکان‌هایی که در ایران برای خرید ویلا بسیار مورد توجه است، شهر‌های شمالی آن است. در این مقاله ما قصد داریم به یکی از همین شهر‌های شمالی که نوشهر نام دارد بپردازیم و درباره قیمت خرید ویلا در نوشهر و سایر اطلاعاتی که باید در زمینه خرید ویلا در این مکان داشته باشید، سخن بگوییم.

درباره نوشهر

پیش از اینکه بخواهیم به نکاتی که درباره خرید ویلا در نوشهر باید بدانید بپردازیم، بهتر است درباره این شهر اطلاعات بیشتری کسب کنید و با آن بیشتر آشنا شوید. نوشهر یکی از شهر‌های شمالی ایران است که تقریبا در مرکز استان مازندران قرار گرفته است. این شهر از ساحل و جنگل‌های زیبایی برخوردار است که تمامی مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند را شیفته خود می‌کند. نکته جالب درباره جنگل و ساحل‌های این منطقه این است که در کمترین فاصله از هم قرار دارند؛ این به آن معناست که در برخی از نقاط حومه شهر بین جنگل و دریا تنها یک خیابان فاصله است. اگر بخواهیم در این باره مثال بزنیم، می‌توان به محل قرارگیری جنگل سیسنگان نوشهر اشاره کرد که در آن قسمت فاصله دریا و جنگل تنها یک خیابان است. در معدود شهری در مازندران می‌توان جنگل و دریا با فاصله بسیار کم پیدا کرد. 

این شهر به تازگی به یکی از مناطق آزاد تجاری تبدیل شده است که تاثیر بسیار زیادی بر موقعیت آن دارد. همچنین این شهر دارای فرودگاه است که می‌تواند در سهولت دسترسی به آن بسیار تاثیرگذار باشد. فرودگاه این شهر در خیابان فرودگاه نوشهر در ضلع شمال غربی قرار گرفته است. با وجود چنین ویژگی‌های قیمت خرید ویلا در نوشهر بسیار مناسب به نظر می‌آید.

این شهر حدود 1718 کیلومتر مربع مساحت دارد که این عدد به این معناست که نوشهر 23/7 درصد مساحت مازندران را در تشکیل داده است. همچنین جمعیت این شهر حدود 50000 نفر است که به نسبت مساحت آن مناسب است.

در قسمت مقدمه به این موضوع اشاره کردیم که سرمایه‌گذاری فاکتور مهمی در خرید ویلا و زمین است. در این مورد می‌توانید روی نوشهر حساب باز کنید چرا که فرصت سرمایه گذاری در آن بالاست و زمین و ویلا به سبب اقلیم و موقعیت خاص آن همواره رشد قیمت خواهد داشت.

قیمت خرید ویلا در نوشهر

بیشتر بخوانید راهنمای خرید ویلا در نوشهر

آب و هوای نوشهر

مطمئنا اگر در مکانی قصد خرید ویلا یا زمین داشته باشید، آب و هوای آن مکان نیز برایتان اهمیت پیدا می‌کند. اگر بخواهیم درباره آب و هوای نوشهر بگوییم به نکته جالبی که بر‌می‌خوریم این است که نوشهر دارای دو نوع آب و هواست. در اصل نوشهر به دو منطقه آب و هوایی جلگه‌ای معتدل و مرطوب و کوهستانی سرد و نیمه مرطوب تقسیم می‌شود. البته با توجه به تغییرات فصلی آب و هوا دچار دگرگونی‌هایی نیز می‌شود؛ به عنوان مثال در تابستان می‌توانید آب و هوای گرم و مرطوب را نیز در نوشهر شاهد باشید. همچنین بسیاری از گردشگران و مسافران شهر نوشهر به سبب آب و هوای معتدل و خنک این شهر در اوایل بهار، ایام تعطیلات عید نوروز خود را در این شهر سپری می‌کنند. در فصل پاییز هم نوشهر رنگ و بوی پاییزی به خود می‌گیرد و هوای آن رو به سرما می‌رود.

مراکز مهم و مکان‌های دیدنی نوشهر

با توجه به مناسب بودن قیمت خرید ویلا در نوشهر اگر می‌خواهید در نوشهر ویلا یا زمینی خریداری کنید و قصد اقامت در آن را دارید، دانستن مراکز مهم و جاذبه‌های گردشگری این شهر برای شما جزو واجبات است. این شهر مکان‌های دیدنی جذاب و چشمگیری دارد و مراکز مهم و مورد نیاز افراد نیز به منظور سهولت ساکنان و گردشگران توسط شهرداری در این شهر احداث شده‌اند. در ادامه قصد داریم برخی از مکان‌های دیدنی نوشهر را به شما معرفی کنیم:

بندر نوشهر| قیمت خرید ویلا در نوشهر

این بندر جزو مهم‌ترین بنادر تجاری ایران محسوب می‌شود و نزدیک‌ترین بندر به تهران است. از این بندر که در شمال نوشهر احداث شده است در سال 1318 بهره برداری شد. این بندر دارای شرایط اقلیمی بسیار مناسب برای صادرات خوراکی به کشور‌های آسیای میانه است و به همین سبب مورد توجه قرار گرفته است. از ویژگی‌های دیگر این بندر می‌توان به دارا بودن 30000 انبار سقف‌دار و بهره مندی از تجهیزات بارگیری، تخلیه و فناوری به روز و پیشرفته اشاره کرد.

پلاژ سیترا

اگر بپرسید جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری نوشهر کجاست، قطعا یکی از جواب‌ها پلاژ سیترا خواهد بود. این پلاژ که با نام پلاژ حسینی در نوشهر شناخته می‌شود، از امکانات رفاهی زیادی برخوردار است و دارای پلاژ اختصاصی آقایان و بانوان است. این پلاژ می‌تواند تفریحگاه مناسبی برای سنین مختلف باشد و دارای رستوران و کافه‌های مختلف است.

دریاچه ارواح

این دریاچه تماشایی در نوشهر در ارتفاعی بالاتر از سطح زمین قرار گرفته و به این دلیل دریاچه‌ای بکر محسوب می‌شود. وجود چنین مکان‌هایی در این شهر زیبایی آن را چند برابر کرده و تاثیر زیادی بر قیمت خرید ویلا در نوشهر گذاشته است. زیبایی این دریاچه با وجود قرار گرفتن در جنگلی سر‌سبز و میان انبوهی از درختان دو چندان شده است و همین ویژگی گردشگران زیادی را به این مکان جذب کرده است. دلیل نامگذاری این دریاچه که ممکن است اندکی ترسناک به نظر بیاید، درختان کمر شکسته‌ای هستند که از میان آب دریاچه سر بر آوردند.

دیو چشمه| قیمت خرید ویلا در نوشهر

این چشمه یکی از چشمه‌های پر‌آب ایران است که از آبی خنک و گوارا برخوردار است. از جلوه‌های زیبایی که می‌توان در این چشمه مشاهده کنید، نهر زیبایی که آب چشمه را به سمت توربین‌ها می‌برد. بهترین فصول برای بازدید از این چشمه زیبا بهار و تابستان هستند که در آن چشمه در زیبا‌ترین و چشمگیر‌ترین حالت خود قرار دارد.

پارک جنگلی سیسنگان

احتمالا اکثر شما نام این پارک جنگلی معروف مازندران را شنیده‌اید یا حتی به آنجا رفته‌اید و در این جنگل وقت گذرانده‌اید. پارک جنگلی سیسنگان جزو قدیمی‌ترین پارک‌های مازندران به حساب می‌آید و دارای طبیعتی بسیار زیباست. به دلیل نزدیک بودن سیسنگان به دریا، شما با رفتن به این پارک با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ به این دلیل که هم می‌توانید از جنگل لذت ببرید و هم به دریا بروید.

در ادامه به برخی از مراکز مهم فرهنگی، ورزشی و آموزشی نوشهر اشاره می‌کنیم:

  • دانشگاه علوم و فنون دریایی نوشهر
  • دانشگاه آزاد نوشهر
  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • سالن ورزشی شهید بهشتی
  • سالن ورزشی جهان پهلوان تختی

بهترین مناطق و شهرک‌های نوشهر

از موارد مهم و تاثیرگذار بر قیمت خرید ویلا در نوشهر، منطقه یا شهرکی است که برای خرید ویلا یا زمین انتخاب می‌کنید. به نسبت بودجه خود باید تصمیم بگیرید در کدام شهرک یا منطقه نوشهر اقدام به خرید ویلا کنید. اگر از ما بخواهید که گران‌قیمت‌ترین و بهترین مناطق نوشهر را به شما معرفی کنیم، می‌توانیم به چلک، چلندر و ونوش اشاره کنیم. به طور کلی این مناطق جزو مناطق خوب نوشهر به حساب می‌آیند.

شهرک‌های موجود در نوشهر به طور کلی به دو دسته ساحلی و جنگلی تقسیم می‌شوند. در بین شهرک‌های ساحلی این منطقه شهرک‌های دریابیشه، صلاح الدین کلا و ویلاشهر جزو قوی‌ترین شهرک‌ها به حساب می‌آیند. همچنین از بین شهرک‌های جنگلی نوشهر می‌توان از شهرک منظر دریا، دیپلمات، پامچالان و نارنج به عنوان شهرک‌های خوب و گران‌قیمت یاد کرد.

قیمت خرید ویلا در نوشهر

بیشتر بخوانید : آیا خرید ویلا در نوشهر تا 1 میلیارد امکان پذیر است؟

نکات خرید ویلا در نوشهر

در هنگام خرید ویلا در شهر نوشهر باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید و انتخاب درستی داشته باشید. توجه به محل قرار‌گیری ویلا، بودجه‌ای که در اختیار دارید، اعتبار سند یا قولنامه‌ای که به شما داده می‌شود و انتخاب یک مشاور املاک مناسب و قابل اطمینان همه و همه نکاتی هستند که برای خرید ویلا در نوشهر باید به آن‌ها توجه داشته باشید. از بین نکات گفته شده انتخاب یک مشاور املاک قابل اعتماد و کاربلد می‌تواند از تمامی موارد مهم‌تر و کلیدی‌تر باشد.

مطمئن باشید با رعایت نکات بالا و توجه به آن‌ها سرمایه گذاری سودمند و موفق در انتظار شما خواهد بود.

قیمت خرید ویلا در نوشهر

از مهم‌ترین سوالاتی که باید در این مطلب پاسخ دهیم، قیمت خرید ویلا در نوشهر است که به عوامل مهمی بستگی دارد که روی قیمت آن تاثیرگذار هستند. همانطور که گفته شد، در نوشهر شهرک‌ها به دو دسته ساحلی و جنگلی تقسیم می‌شوند. با توجه به ویژگی‌های خاصی که هر کدام از این شهرک‌ها دارند، قیمت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است اما به طور کلی شهرک‌های ساحلی قیمت بالا‌تری نسبت به شهرک‌های جنگلی دارند. دلیل تفاوت قیمت شهرک‌ها ساحلی و جنگلی علاوه بر متفاوت بودن برخی ویژگی‌ها، کمیاب بودن زمین‌های ساحلی است.

رنج قیمت زمین و ویلا در نوشهر دارای نوسان است و روزانه دچار تغییراتی می‌شود اما به طور کلی اگر بخواهیم به میانگین قیمت زمین در نوشهر در حال حاضر و در زمستان سال ۱۴۰۱ اشاره کنیم، رنج قیمت زمین بین 9 میلیون تا 90 میلیون است که بالا‌ترین قیمت مختص به شهرک‌های خاص است. همچنین میانگین قیمت ویلا حدود 3 میلیارد به بالا است که بسته به منطقه قرار‌گیری ویلا، متراژ و سایر ویژگی‌های آن متفاوت است.

 

سخن پایانی| قیمت خرید ویلا در نوشهر

در این مطلب درباره نوشهر و نکات خرید ویلا و زمین در آن سخن گفتیم. امیدواریم توانسته باشیم سوالات شما در این باره را پاسخ دهیم. اگر سوالی در ارتباط با این موضوع دارید، می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما از مشاورین ما استعلام قیمت بروز شهرک ها و مناطق را بگیرید.



مطالب مرتبط