خرید ویلا ساحلی در رویان

خرید ویلا ساحلی در رویان

 خرید ویلا ساحلی در رویان

اکثر ایرانی‌ها به مناطق شمالی علاقه زیادی دارند و دوست دارند در این منطقه آپارتمان یا ویلایی داشته باشند تا به راحتی بتوانند در آنجا اقامت داشته باشند و برای تفریح یا گذراندن تعطیلات به شمال کشور سفر کنند. همچنین بسیاری از افراد به سبب موقعیت خوبی که این منطقه برای سرمایه گذاری دارد، تمایل به خرید ویلا در آن دارند. شمال کشور شهر‌ها و مناطق مختلفی دارد که هر فرد متناسب با نظر و بودجه خود می‌تواند اقدام به خرید ویلا در هر یک از آن‌ها کند. یکی از این شهر‌ها رویان است که در ادامه درباره خرید ویلا ساحلی در رویان و سایر مواردی که باید بدانید، سخن می‌گوییم.

درباره رویان| خرید ویلا ساحلی در رویان

پیش از آن که به نکات خرید ویلا در رویان بپردازیم، بهتر است شما را با این شهر زیبا بیشتر آشنا کنیم. رویان که در گذشته با نام علمده شناخته می‌شد، در استان مازندران واقع شده است. این شهر در بین دو شهر مهم مازندران یعنی نور و نوشهر قرار گرفته است؛ در اصل از سمت شرق به نور و از سمت غرب به نوشهر منتهی می‌شود و به طور کلی از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است. این منطقه از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی برخوردار است که سبب شده هر ساله گردشگران بسیاری به این مکان سفر کنند.

رویان نیز مانند بسیاری از شهر‌های شمالی ایران از دریای خزر بهره مند است و طبیعت بکری را در درون خود جای داده است. در واقع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رویان برخورداری از جنگل‌های انبوه و سرسبز است که این شهر را به مکانی توریست پسند تبدیل کرده است. 

این شهر طبق سرشماری حدود 7000 نفر جمعیت را درون خود جای داده که مردمی بسیار خونگرم و مهربان هستند و اکثر آن‌ها با گویش زیبای کجوری که یکی از زیر مجموعه‌های گویش کهن طبری رویانی است سخن می‌گویند. همچنین این شهر یکی از شهر‌های کوچک مازندران محسوب می‌شود و چندین روستای کوچک به نام های وازیوار، سیاهرود، حسن آباد، کاسگر محله، یکتاسرا و زرین کلا در این شهر وجود دارند.

در صورتی که قصد دارید تعطیلات خود را در شهری سرشار از آرامش سپری کنید، با خرید ویلا در این منطقه با آرامش می‌توانید در آن اقامت داشته باشید و از تعطیلات لذت ببرید. خرید ویلا ساحلی در رویان امروزه به دلیل مورد توجه قرار گرفتن این شهر و جاذبه‌های آن پیشنهاد می‌شود چرا که در صورتی که خودتان هم به رویان سفر نکنید، هم سرمایه گذاری کردید و هم می‌توانید ویلا خود را اجاره دهید و درآمد کسب کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید ویلا در رویان

آب و هوای رویان

این شهر نیز همانند شهر‌های دیگر شمال کشور از آب و هوایی مطبوع و عالی برخوردار است که هر فردی را شیفته خود می‌کند. همانطور که گفته شد، دریا و جنگل دو مولفه مهم این شهر هستند؛ قرار گرفتن این دو مولفه در رویان سبب شده آب و هوای این شهر معمولا معتدل و مرطوب باشد. رطوبت عمدتا بر هوای شهر‌های شمالی غالب است و رویان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با وجود اینکه در بیشتر اوقات هوا معتدل و مرطوب است اما به نسبت تغییر فصل در وضع جوی تغییراتی نیز به وجود می‌آید. در فصل پاییز معمولا دمای کاهش پیدا کرده و باران می‌بارد. در فصل تابستان نیز هوای گرم به رویان غالب شده و رطوبت یا به عبارتی شرجی بودن هوا افزایش می‌یابد.

به سبب آب و هوای مطلوبی که این شهر از آن برخوردار است، کشاورزی رونق فراوانی در رویان دارد و محصولات بی نظیری همچون برنج، سیب، گردو، کیوی، هلو، پرتقال و انواع سبزیجات در آن به راحتی رشد می‌کنند و پرورش می‌یابند. یکی از دلایلی که خرید ویلا ساحلی در رویان طرفدار زیادی دارد، همین آب و هوای مطلوب و رونق کشاورزی است.

مسیر‌های دسترسی به شهر رویان

بسته به اینکه از چه شهری به سمت رویان سفر می‌کنید، راه‌های متفاوتی برای رسیدن به مقصد وجود دارد. با این حال راحت‌ترین و در دسترس‌ترین جاده‌ها خصوصا برای تهرانی‌ها و البرزی‌ها، محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه هستند. البته از میان سه جاده‌ای که معرفی شد معمولا چالوس و هراز برای دسترسی به رویان مناسب‌تر هستند. چرا که رویان در غرب مازندران قرار دارد و این جاده‌ها به آن نزدیک‌تر هستند.

اگر قصد دارید از تهران به رویان سفر کنید، حدودا 3 ساعت و نیم راه با ماشین و به عبارتی 238 کیلومتر در پیش دارید. به دلیل پر‌خطر بودن چالوس، بهترین و ایمن‌ترین راه برای رسیدن به رویان، هراز است. همچنین اگر قصد دارید از ترافیک رهایی پیدا کنید، می‌توانید از جاده فیروزکوه استفاده کنید، هر چند که راه کمی دور می‌شود.

برای دسترسی به رویان علاوه بر ماشین می‌توانید از روش‌هایی دیگری همچون قطار، هواپیما و یا ترمینال پایانه شرق استفاده کنید. برای دسترسی از طریق قطار باید در ایستگاه قطار قائمشهر پیاده شده و از آنجا خود را به رویان برسانید. برای استفاده از هواپیما باید بلیط نوشهر یا ساری بگیرید و سپس از این شهر‌ها به رویان بروید؛ توجه داشته باشید که نوشهر به رویان نزدیک‌تر است و حدود نیم ساعت با یکدیگر فاصله دارند.

مراکز مهم و مکان‌های دیدنی رویان

بهتر است پیش از آن که پا در شهری بگذارید و بخواهید در آنجا ویلا بخرید یا در آنجا تعطیلات خود را بگذارید، درباره مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری آن بیشتر بدانید و مراکز مهم آن را بشناسید تا در صورتی که نیاز داشتید به آن‌ها مراجعه کنید، به مشکل بر‌نخورید. اگر قصد خرید ویلا ساحلی در رویان را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از مکان‌های دیدنی و مراکز مهم این شهر را به شما معرفی کنیم:

آبشار آب پری| خرید ویلا ساحلی در رویان

این آبشار زیبا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی رویان به حساب می‌آید. این آبشار از آب جاری تشکیل شده که در میان انبوهی از درختان سرسبز قرار گرفته و منظره زیبایی را به وجود آورده است و تمامی گردشگران را متحیر خود می‌کند. این آبشار مکان مناسبی برای عکس گرفتن و تفریح است و بازدید از آن به شدت پیشنهاد می‌شود.

آبشار حرام او

یکی دیگر از آبشار‌های که در منطقه رویان قرار دارد، آبشار حرام او است. این آبشار 14 متر ارتفاع دارد و فشار آب سرازیر از آن کم است. بومیان این منطقه معتقدند که آب این آبشار خواص‌های معجزه آسایی دارد و از این رو نام آن را حرام او یا حرم مقدس نامیدند. 

خانه نیما یوشیج

پدر شعر نو، نیما یوشیج را اکثر ما می‌شناسیم و دست کم یک بار شعری از او شنیده‌ایم. نیما سال‌هاست از دنیا رفته اما خانه او در روستای یوش در حال حاضر به یکی از جاذبه‌های گردشگری به جای مانده از دوران قاجار تبدیل شده است که بازدید از این خانه قدیمی خشتی خالی از لطف نیست.

کلیسای آنتوان مقدس

یکی از بنا‌های دیدنی و زیبای رویان کلیسای آنتوان مقدس است که در شهرک ساحلی هایکاشن قرار گرفته است. ساخت این کلیسا به سال 1974 بر‌می‌گردد و به عبارتی این بنا نزدیک به 30 سال قدمت دارد. هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این کلیسای تاریخی پا به شهرک ساحلی هایکاشن می‌گذارند.

جنگل گلندرود| خرید ویلا ساحلی در رویان

یکی از دلایلی که سبب افزایش آمار خرید ویلا ساحلی در رویان شده است، وجود جاذبه‌هایی مانند این جنگل است. این جنگل زیبا به سبب وجود معادن زغال سنگ در گذشته ارزش بسیار بالایی داشته است. امروزه نیز به سبب بکر بودن و منظره بی‌نظیرش به مکانی مناسب برای تفریح تبدیل شده است و مسافرانی که به رویان سفر می‌کنند، بازدید از آن را از دست نمی‌دهند.

نکات خرید ویلا ساحلی در رویان

حال که با شهر رویان آشنا شدید، می‌خواهیم به نکاتی که هنگام خرید ویلا در رویان باید به آن‌ها توجه داشته باشید اشاره کنیم. این نکات عبارتند از:

  • درباره مناطق مختلف شهر رویان تحقیق کنید و با توجه به معیار‌های خود تصمیم بگیرید در کدام یک از آن‌ها اقدام به خرید ویلا کنید.
  • حتما مشاور املاک معتبر و کاربلدی را به منظور یاری‌رسانی در جهت خرید درست و اصولی بیابید.
  • هنگام بازدید از ویلا‌های مختلف تمامی جوانب اعم از موقعیت مکانی ویلا، متراژ، امکانات، دسترسی به مکان‌های مهم شهر ورا در نظر بگیرید.
  • هنگام انجام معامله از معتبر بودن سند یا قولنامه اطمینان حاصل کنید.

بررسی اسناد ویلاهای ساحلی رویان

یک نکته بسیار مهمی که بعضا خریدارن ویلا و بخصوص زمین های ساحلی به آن توجه نمیکنند ریشه و نوع کاربری زمین است. در منطقه رویان عمده زمین ها ریشه بنیادی دارند و این موضوع به خصوص در زمین ها و ویلاهای ساحلی بیشتر به چشم میخورد. تقریبا ۸۰٪ زمین های شهر رویان ریشه بنیادی دارند و البته طی سالیان گذشته صحبت هایی مبنی بر اینکه بخش عمده زمین ها از بنیاد خارج شده و سند برای آنها صادر شده شنیده میشود.

موضوع دیگری که در خرید زمین های ساحلی مهم است نوع کاربری آن است که کاربری های مرسوم در این منطقه بیشتر از نوع تفریحی توریستی است. در زمین هایی که کاربری تفریحی توریستی دارند شما فقط مجاز به ساخت ویلا هستید و اجازه آپارتمان سازی را ندارید و برای انجام این کار باید زمین هایی را خریداری کنید که کاربری مسکونی دارند.

قیمت خرید ویلا ساحلی در رویان

به طور کلی عوامل زیادی در تعیین قیمت ویلا‌ها در شهر رویان نقش دارند. یکی از مهم‌ترین این عوامل، مکانی است که برای خرید ویلا ساحلی انتخاب می‌کنید؛ همانند سایر شهر‌ها هر منطقه به نسبت موقعیت مکانی و ویژگی‌هایش از قیمت متفاوتی برخوردار است.

از موارد دیگری که اهمیت زیادی در تعیین قیمت دارند، شهرکی یا مستقل بودن ویلا است. معمولا ویلا‌های شهرکی قیمت بالا‌تری نسبت به ویلا‌های مستقل دارند و این مسئله به علت امکانات رفاهی متعدد و امنیت بیشتر ویلاها در شهرک های ساحلی است.

در تعیین قیمت خرید ویلا ساحلی در رویان عوامل دیگری همچون قیمت زمین، مصالح، ساخت و ساز ونقش دارند و به دلیل اینکه این قیمت‌ها دائما در نوسان هستند نمی‌توان قیمت مشخصی برای ویلا‌های شهر رویان تعیین کرد.

سخن پایانی| خرید ویلا ساحلی در رویان

در این مطلب درباره رویان و نکات خرید ویلا ساحلی در آن سخن گفتیم. امیدواریم توانسته باشیم سوالات شما در این باره را پاسخ دهیم. اگر سوالی در ارتباط با این موضوع دارید، می‌توانید آن را با ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم.



مطالب مرتبط